Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan få med valpen på tur?


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Jeg har en 1,5 år gammel tispe og planlegger valp nummer to til sommeren? Kanskje? Da tispa mi var valp hadde jeg med henne overalt. Jeg er veldig glad i å gå tur og gikk tur med valpen og siden valper blir fort slitne så måtte jeg bære henne lenge. Jeg er ikke noe sterk :P Og det var veldig tungt å bære henne for arma mine og ryggen.

Jeg tenker nå at siden jeg har tispa som jeg har nå så må jeg jo gå turer med henne. Siden valper selvfølgelig ikke skal være alene hjemme i begynnelsen så må jeg ta med valpen rundt. Jeg tenker da på barnevogn, kjøpe en billig enn på finn og bruke denne. Ta på valpen hundesele og feste denne i en slags sportsbarnevogn og å trille henne rundt mens jeg går tur med den voksne hunden. Tror dere dette vil funke? Eller er dette en helt teit ide? Det finnes jo hundevogner for småhunder men de er nok dyre. Så tenker at en sportsbarnevogn da er billigere i en kort periode. Jeg skal ta valpen ut av vogna og la den gå så mye som den orker for å bytte på å sitte i vogn og å gå korte perioder mens jeg går tur med den voksne.

Noen som har prøvd dette? Eller er det noen andre forslag? Tenkte også på hundebag ol. men det er tungt å bære for meg som ikke har muskler omtrent hehe.Lettere da å trille for meg. :P

Sikkert ett dumt innlegg her da men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valp og voksen hund nå. Det har aldri vært et problem å gå tur med begge samtidig; er vi i skogen så løper de løs begge to og jeg rusler bare rundt. Er det tur langs vei så er det en kortere tur på valpens premisser.

Helt i starten da Storm var 9-10 uker gammel måtte jeg bære ham noen hundre meter i slengen når han ble sliten, ellers har det vært uproblematisk.

Nå er han snart 15 uker og vi går turer der han får bygget muskler (ulendt terreng) heller enn kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt sekk på tur jeg å og intet problem det. Det var turer som var for lange for valpen. Ellers valp løs med voksen og jeg rusler etter. Valpene har altid blitt i sekken. Har også syklet med valp i sekken og det gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en liten periode at jeg hadde aussie-valpisen min i skulderveske når jeg virkelig måtte kjappe meg og ikke hadde tid til masse surring rundt over alt...Endte med at om veska lå på gulvet, la hun seg like gjerne oppå den. Fryktet en stund at jeg kom til å ende opp med en forvokst veskehund :teehe:

Sekk går kjempefint, så sats på det, du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sportsbarnevogn og den har iallefall plass på setet er. Jeg satt min voksne hund på 17 kilo oppi og det gikk så bra atte og hun hadde plass. Så en valp på 5-8 kilo får iallefall plass. Det er sele til å ha barn i fastspent til seteti vogna. Jeg skal da bruke sele til hunder og klipse denne på selen på vogna sånn at hun sitter fast. i tillegg var det ett trekk jeg kunne dra over om det regner eller er kaldt. Kjekt :) Da får jeg prøve det når valpen en gang kommer ;)

Eller bruke en sekk ;) Er det noen spesiell sekktype som egner seg best? Så får prøve både sekk og barnevogn og å se hva som paser best for oss :D Eller å bytte litt på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har brukt en babytrille lenge. Helt supert! Plass til varer ved handling og utstyr på tur. Ingen har sagt noe om jeg har med denne inn på kjøpesentra heller, enda det er forbudt med hunder der. babytrille er mye billigere enn hundevogn og mye mer praktisk. Min yorkie på 2 år elsker å komme opp i vinterposen i trilla etter å ha gått en stund på snø og is......

Nå har jeg balanseproblemer, så uten vogna måtte jeg brukt rullator, noe jeg syns jeg er for ung til, så dette funker ypperlig. Og folk får tenke hva de vil! De som ikke er hundeelskere, ser egentlig ikke på oss i det hele tatt, de tror vel det er en baby oppi vogna...:-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...