Gå til innhold
Hundesonen.no

Pedigree Jumbone reklamefilm


Gjest
 Share

Recommended Posts

:lol: Jeg føyer meg i rekka av "sure" folk her, jeg synes reklama er superteit :lol:

Jeg er visst også en sur gubbe. Blir visst ennå mer med pekefingeren høyt heva når jeg ser inneholdet:

"Rice Flour, Glycerin, Sugar, Cellulose Powder, Wheat Flour, Propylene Glycol, Sodium Caseinate, Natural Poultry Flavor, Dried Meat By-product, Potassium Sorbate (a Preservative), Vitamins (Choline Chloride, D-calcium Pantothenate, Vitamin A Supplement, Niacin, Riboflavin [Vitamin B2], Pyridoxine Hydrochloride [Vitamin B6], Vitamin D3 Supplement, Vitamin B12 Supplement, Thiamine Mononitrate [Vitamin B1], Folic Acid, Dl-alpha Tocopherol Acetate [source of Vitamin E]), Minerals (Sodium Tripolyphosphate, Salt, Calcium Carbonate, Potassium Chloride, Dicalcium Phosphate, Zinc Oxide, Copper Sulfate)."

Bedre med et griseøre eller hjortetunge da etter mine kjedelige prinsipper;-)

Edit: kilde: http://www.pedigree.com/really-good-food/jumbone-treats-large.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjære vene - det er GODTERI, det skal ikke være en del av dagens næring og behøver slett ikke være sunt - bare nomnom-godt... Håper virkelig ikke alle "sure gretne gubber" her har ansvaret for inn

Er det bare meg som hater den

Nei. Den var urteit.

Kjære vene - det er GODTERI, det skal ikke være en del av dagens næring og behøver slett ikke være sunt - bare nomnom-godt...

Håper virkelig ikke alle "sure gretne gubber" her har ansvaret for innkjøp av lørdagsgodteriet til ungene i familien - da blir det vel blomkål, en gulrot og et kålrabi hvis de er heldige..

LOL

Susanne

(bare bittelitt ironisk)

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene - det er GODTERI, det skal ikke være en del av dagens næring og behøver slett ikke være sunt - bare nomnom-godt...

Håper virkelig ikke alle "sure gretne gubber" her har ansvaret for innkjøp av lørdagsgodteriet til ungene i familien - da blir det vel blomkål, en gulrot og et kålrabi hvis de er heldige..

LOL

Susanne

(bare bittelitt ironisk)

Når energiinnholdet er en tredjedel av energibehovet til en hund på en dag skal man bare være litt oppmerksom på dette godteriet, synes jeg da (tror du de fleste trekker fra en tredjedel av foret den dagen hunden får dette? og tror mange er fristet til å gi sin hund dette ofte siden hunden syns det er så godt). Dessuten kan man lage "godteri" på mange måter. Min hund var helt gal etter tørret lammkjøtt fra Ziwi Peak, tørket hjortetunge etc, tror ikke en hund gleder seg mer av en Jumbone, derfor ser ikke jeg vitsen med det.

En hund skal jo ikke ha sukker, og jeg gir ikke en hund noe som inneholder hvete, ja, så kjedelig er jeg, men jeg tror ikke hunden min hadde et mindreverdig liv pga dèt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene - det er GODTERI, det skal ikke være en del av dagens næring og behøver slett ikke være sunt - bare nomnom-godt...

Håper virkelig ikke alle "sure gretne gubber" her har ansvaret for innkjøp av lørdagsgodteriet til ungene i familien - da blir det vel blomkål, en gulrot og et kålrabi hvis de er heldige..

LOL

Susanne

(bare bittelitt ironisk)

Akkurat det tenkte jeg også da jeg leste her nå - kjære vene, liksom :lol:.

Jeg synes reklamen er kjempesøt, jeg :D.

Når energiinnholdet er en tredjedel av energibehovet til en hund på en dag skal man bare være litt oppmerksom på dette godteriet, synes jeg da (tror du de fleste trekker fra en tredjedel av foret den dagen hunden får dette? og tror mange er fristet til å gi sin hund dette ofte siden hunden syns det er så godt). Dessuten kan man lage "godteri" på mange måter. Min hund var helt gal etter tørret lammkjøtt fra Ziwi Peak, tørket hjortetunge etc, tror ikke en hund gleder seg mer av en Jumbone, derfor ser ikke jeg vitsen med det.

En hund skal jo ikke ha sukker, og jeg gir ikke en hund noe som inneholder hvete, ja, så kjedelig er jeg, men jeg tror ikke hunden min hadde et mindreverdig liv pga dèt;-)

Om hunden aldri skal spise noe som helst som den ikke har superduperhypernytte av, så hadde det blitt himla kjedelig å ha hund, synes nå jeg (eller å være hund, kanskje også?). Herregud - hvor ofte gir man noe sånt da? Min hund får et sånt bein kanskje 2-3 ganger pr år - jeg er ganske sikker på at det ikke er DET han legger på seg av om han skulle bli tjukk, gitt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det tenkte jeg også da jeg leste her nå - kjære vene, liksom :lol:.

Jeg synes reklamen er kjempesøt, jeg :D.

Om hunden aldri skal spise noe som helst som den ikke har superduperhypernytte av, så hadde det blitt himla kjedelig å ha hund, synes nå jeg (eller å være hund, kanskje også?). Herregud - hvor ofte gir man noe sånt da? Min hund får et sånt bein kanskje 2-3 ganger pr år - jeg er ganske sikker på at det ikke er DET han legger på seg av om han skulle bli tjukk, gitt.

Det var jo ikke helt det som var poenget mitt, men jeg ser ikke helt hva som er bedre med dette produktet enn det alternativet som jeg hadde. Når det også blir sammenlignet med at man kun gir blomkål til sine barn fordi man personlig ikke vil gi dette produktet så syns jeg det blir litt merkelig. Jeg tror faktisk det er en del hunder som ikke spiser noe naturlig lenger, men får kun tørrfor og kaker og kjeks, i steden syns jeg det er bedre å gi et skikkelig godt bein og ting som de ville ha kost seg med i naturen, tror personlig en hund blir mer glad for det, og det er også bedre for hunden. For meg får jeg like stor glede av dette som jeg ville fått av å se den spise Jumbone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke helt det som var poenget mitt, men jeg ser ikke helt hva som er bedre med dette produktet enn det alternativet som jeg hadde. Når det også blir sammenlignet med at man kun gir blomkål til sine barn fordi man personlig ikke vil gi dette produktet så syns jeg det blir litt merkelig. Jeg tror faktisk det er en del hunder som ikke spiser noe naturlig lenger, men får kun tørrfor og kaker og kjeks, i steden syns jeg det er bedre å gi et skikkelig godt bein og ting som de ville ha kost seg med i naturen, tror personlig en hund blir mer glad for det, og det er også bedre for hunden. For meg får jeg like stor glede av dette som jeg ville fått av å se den spise Jumbone.

Nå omhandler dette temaet selve reklamen for Jumbone - ikke at det utgjør hoveddelen av fôringen. Mina to yngste aldri har smakt Jumbone engang, men jeg vet at de tre eldste elsket det når de fikk det for et par/tre år siden.

Men sånn hysteri for hva det evt. inneholder - og sånn "mine hunder får baaare sunn mat, de" holdninger er bare litt morsomt å se, synes jeg.

Reklamen synes jeg helt enkelt er både søt og veldig morsom og det hadde neppe plaget verken meg eller hundene nevneverdig om jeg hadde kjøpt sånne til dem en gang i blant, vil jeg tro.

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke helt det som var poenget mitt, men jeg ser ikke helt hva som er bedre med dette produktet enn det alternativet som jeg hadde. Når det også blir sammenlignet med at man kun gir blomkål til sine barn fordi man personlig ikke vil gi dette produktet så syns jeg det blir litt merkelig. Jeg tror faktisk det er en del hunder som ikke spiser noe naturlig lenger, men får kun tørrfor og kaker og kjeks, i steden syns jeg det er bedre å gi et skikkelig godt bein og ting som de ville ha kost seg med i naturen, tror personlig en hund blir mer glad for det, og det er også bedre for hunden. For meg får jeg like stor glede av dette som jeg ville fått av å se den spise Jumbone.

Men det er jo ikke snakk om hva som er bedre eller ikke? Det er en reklame for ETT produkt? Det reklameres jo for en hel rekke produkter som er mer eller mindre interessante for min del - men det bryr meg da midt i der sola aldri skinner :D.

Det er forøvrig stor forskjell på hva hunder foretrekker også? Min hund er rar han - for han spiser hundekjeks framfor griseører f eks... Og bein er sånt man kan tygge litt på bare av og til - han spiser tørrfôrkulene sine FØR han spiser godis jeg tilbyr ham...

Jeg gleder meg så lenge jeg ser at hunden liker det han får, jeg - DET er viktigst for meg.

Nå omhandler dette temaet selve reklamen for Jumbone - ikke at det utgjør hoveddelen av fôringen. Mina to yngste aldri har smakt Jumbone engang, men jeg vet at de tre eldste elsket det når de fikk det for et par/tre år siden.

Men sånn hysteri for hva det evt. inneholder - og sånn "mine hunder får baaare sunn mat, de" holdninger er bare litt morsomt å se, synes jeg.

Reklamen synes jeg helt enkelt er både søt og veldig morsom og det hadde neppe plaget verken meg eller hundene nevneverdig om jeg hadde kjøpt sånne til dem en gang i blant, vil jeg tro.

Susanne

Du sier det mye bedre enn meg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå omhandler dette temaet selve reklamen for Jumbone - ikke at det utgjør hoveddelen av fôringen. Mina to yngste aldri har smakt Jumbone engang, men jeg vet at de tre eldste elsket det når de fikk det for et par/tre år siden.

Men sånn hysteri for hva det evt. inneholder - og sånn "mine hunder får baaare sunn mat, de" holdninger er bare litt morsomt å se, synes jeg.

Reklamen synes jeg helt enkelt er både søt og veldig morsom og det hadde neppe plaget verken meg eller hundene nevneverdig om jeg hadde kjøpt sånne til dem en gang i blant, vil jeg tro.

Susanne

Jeg må også le, for å bli likestilt med å være hysterisk bare fordi man ikke syns dette produktet er godt, forstår jeg ikke. Jeg synes ikke reklamen var morsom, men jeg respekterer at andre syns den er morsom. Og det må det være mulig å si ha en mening om et produkt ikke er godt uten å sammenligne det med hysteri, da må jeg faktisk le:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn hysteri for hva det evt. inneholder - og sånn "mine hunder får baaare sunn mat, de" holdninger er bare litt morsomt å se, synes jeg.

Iallefall, jeg gidder ikke bruke pengene mine på annet enn det de faktisk behøver, det har jeg faktisk ikke råd til. Kanskje mye fordi jeg er ung og ikke har så mye penger å rutte med enda :) Mine får middagsrester av og til de - og er de veldig bedende så får de kanskje tillogmed en potetgullschips eller to, det er kanskje ikke alltid like sundt, men issuet her er at jeg ikke bevist *kjøper* usunne ting til de. Sådeså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men papillon, jeg er ikke i nærheten av å kunne få tak i hverken høns, hesteribbein eller hare. Og skulle jeg hatt det måtte jeg betalt dyrere enn for jumbonet jeg uansett er i samme butikken som når jeg først er i butikken.

Hunden min får jumbone ca 1 gang i mnd. Den blir glad, lider ikke nød og jeg kjøper i sverige så er det bittelitt billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Men papillon, jeg er ikke i nærheten av å kunne få tak i hverken høns, hesteribbein eller hare. Og skulle jeg hatt det måtte jeg betalt dyrere enn for jumbonet jeg uansett er i samme butikken som når jeg først er i butikken.

Hunden min får jumbone ca 1 gang i mnd. Den blir glad, lider ikke nød og jeg kjøper i sverige så er det bittelitt billigere :)

:o

En Jumbone Maxi veier i følge Pedigree 210g, husker ikke butikkprisen men la oss si 30,- det er ikke urealistisk, det gir en kg pris på "bare" 150,- Du kan kjøpe mye snadder til Fido for 150,- /kg. Jeg får 10kg / kylling / kalkunhals for den prisen.. Så kan jeg heller være en gjerrig, gretten gammel grinete gubbe så får andre fôre bikkjene sine på sukker. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om folk er like bevisste hva de putter i sin egen kropp som de er på hva de gir bikkjene sine jeg?

Det er en morsom reklame for hundegodt, med en nusselig beagle i. Jeg tviler på at et sånt bein en gang i blant er veldig utslagsgivende på hvor sunn eller slank en hund er, og veit dere hva? Det er fullt mulig å gi Jumbone OG hare/høne/struts/whatever til en og samme hund.. I know, shocking news og greier :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesh tar helt av når hun får Jumbone. Lært av Tulip? :P

Kua foretrekker tørrfor over ALT annet her i hele verden, og hun er matvrak. Får hun vom ved siden av vil hun ha tørrfor, hun jobber mye bedre for tørrfor enn for kjøttbiter. Så derfor får hun det, hun liker det bedre enn kjøtt og alt det naturlige..
Av mine fire hunder, så fortrekker alle fire forskjellige ting.

Hadde folk vært like kritiske til hva de selv eter tror jeg vi hadde sluppet mange livstilssykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

En Jumbone Maxi veier i følge Pedigree 210g, husker ikke butikkprisen men la oss si 30,- det er ikke urealistisk, det gir en kg pris på "bare" 150,- Du kan kjøpe mye snadder til Fido for 150,- /kg. Jeg får 10kg / kylling / kalkunhals for den prisen.. Så kan jeg heller være en gjerrig, gretten gammel grinete gubbe så får andre fôre bikkjene sine på sukker. :lol:

Jeg snakket ikke om kylling eller kalkun, jeg snakket om hare, hest og høne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som mange tar det som man forbanner noe og forbyr andre mennesker å gi hunden sitt et Jumbone, det var iallefall ikke mitt budskap.

Det er i alle fall ingen som behøver å minne meg på om at det går an å gi både Jumbone og andre ting elle, det er jo helt logsik. Jeg tror heller ikke at en hund tar skade av å få et Jumbone et par ganger i året eller at en hund legger på seg av det, det er vel logisk? Synes det er merkelig at man skal behøve å spesifisere alt så nøye og bli delvis latterliggjort bare en selv ikke ønsker å gi sin hund dette produktet, virker som om de fleste som gir dette syns de som ikke gir hundene sine et Jumbone er noen hysteriske, latterlige personer som delvis ikke unner sine hunder noe.

Og viss jeg selv spiser en sjokolade betyr det så at hunden min også skal få noe usundt, hva er logikken i det, egentlig? Jeg er helt enig i at de fleste av oss skulle tenke mer på hva vi putter i vår egen kropp også, men det ene utelater vel ikke det andre?Så egentlig burde alle gi Jumbone, men ikke for ofte? Hva er fasitsvaret på hvor ofte jeg bør gi hunden min Jumbone da?

Forstår ikke helt at noen tydeligvis føler seg provosert av at noen (som f.eks meg) ikke ønsker å gi Jumbone til sin hund, hva er det som er provoserende med, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om provoserende er riktig ord, så føles det iallefall ikke artig at man høres ut som en dyreplager bare fordi man faktisk kjøper hunden sin et jumbone i ny og ne.......

Meeen. Synd jumbone er et drittprodukt.. Masse sukker og annet skit.

Uff den er teit, og like lite morsom som den gangen jeg kasta bort en femtilapp for at dyra sku ha noe å tygge på, Jumbone var vekke før jeg rakk å blunke, ble oppriktig bekymra over hvor den ble av. Hersens søppel, svindel og lureri.

Villedende markedsføring.

å så tørst de blir etterpå da du.

Jeg er visst også en sur gubbe. Blir visst ennå mer med pekefingeren høyt heva når jeg ser inneholdet

Nei, det gidder jeg ikke å bruke penga på! Mye bedre med bein eller kjøttstykke de faktisk har nytte av kostholdsmessig :)

Men selve produktet var crap.

Når energiinnholdet er en tredjedel av energibehovet til en hund på en dag skal man bare være litt oppmerksom på dette godteriet, synes jeg da

En hund skal jo ikke ha sukker, og jeg gir ikke en hund noe som inneholder hvete,

tror personlig en hund blir mer glad for det, og det er også bedre for hunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høne får du på de fleste matbutikker til en billig penge. :)

Ikke i Tromsø, her får jeg frossen kyllingfilet som jeg stort sett ikke forer til meg selv engang..... :) (også sånne sure grillede kyllinglår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om provoserende er riktig ord, så føles det iallefall ikke artig at man høres ut som en dyreplager bare fordi man faktisk kjøper hunden sin et jumbone i ny og ne.......

For min del har jeg jo ikke vært i nærheten av å antyde noe med dyreplageri. Det må da være takhøyde for å si at en bør være oppmerksom på energiinnholdet. Og at sukker og hvete ikke er godt for en hund likstiller jo ikke alle som gir hundene dette produktet å være en dyreplager, jeg definerer i alle fall ikke en dyreplager til å ha noen sammenheng med å gi Jumbone, det må jo i såfall være din definisjon?

Derimot er det jo enkelte her inne som setter de som ikke ønsker å gi dette produktet i bås, da er man både hysterisk og en person som tilsynelatene ikke er glad i sin hund og unner den Jumbone, det synes jeg vitner om fordommer og stempling. Jeg har ikke uttrykt noen fordommer eller stemplet noen her inne, kun kommentert produktet og at jeg ikke vil bruke det selv, energinnholdet var ment som FYI da det ikke er alltid man leser slike ting, så det tilfeldigvis på baksiden av pakken;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Ikke i Tromsø, her får jeg frossen kyllingfilet som jeg stort sett ikke forer til meg selv engang..... :) (også sånne sure grillede kyllinglår)

Ok med unntak av Tromsø da så får man høns til under femtilappen og ofte på tilbud av det også. Vet mange gir det til hundene sine, dog kanskje ikke i Tromsø. :)

gullhons.jpg%20%28230x230%29.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som mange tar det som man forbanner noe og forbyr andre mennesker å gi hunden sitt et Jumbone, det var iallefall ikke mitt budskap.

Det er i alle fall ingen som behøver å minne meg på om at det går an å gi både Jumbone og andre ting elle, det er jo helt logsik. Jeg tror heller ikke at en hund tar skade av å få et Jumbone et par ganger i året eller at en hund legger på seg av det, det er vel logisk? Synes det er merkelig at man skal behøve å spesifisere alt så nøye og bli delvis latterliggjort bare en selv ikke ønsker å gi sin hund dette produktet, virker som om de fleste som gir dette syns de som ikke gir hundene sine et Jumbone er noen hysteriske, latterlige personer som delvis ikke unner sine hunder noe.

Og viss jeg selv spiser en sjokolade betyr det så at hunden min også skal få noe usundt, hva er logikken i det, egentlig? Jeg er helt enig i at de fleste av oss skulle tenke mer på hva vi putter i vår egen kropp også, men det ene utelater vel ikke det andre?Så egentlig burde alle gi Jumbone, men ikke for ofte? Hva er fasitsvaret på hvor ofte jeg bør gi hunden min Jumbone da?

Forstår ikke helt at noen tydeligvis føler seg provosert av at noen (som f.eks meg) ikke ønsker å gi Jumbone til sin hund, hva er det som er provoserende med, liksom?

Jeg har quotet deg på et par av de forrige innleggene dine, fremhever et par ting, les de og fortell meg om du ikke hadde følt det bittelitt nedlatende om du hadde gitt bikkja di et Jumbone eller lignende:

Jeg er visst også en sur gubbe. Blir visst ennå mer med pekefingeren høyt heva når jeg ser inneholdet:

"Rice Flour, Glycerin, Sugar, Cellulose Powder, Wheat Flour, Propylene Glycol, Sodium Caseinate, Natural Poultry Flavor, Dried Meat By-product, Potassium Sorbate (a Preservative), Vitamins (Choline Chloride, D-calcium Pantothenate, Vitamin A Supplement, Niacin, Riboflavin [Vitamin B2], Pyridoxine Hydrochloride [Vitamin B6], Vitamin D3 Supplement, Vitamin B12 Supplement, Thiamine Mononitrate [Vitamin B1], Folic Acid, Dl-alpha Tocopherol Acetate [source of Vitamin E]), Minerals (Sodium Tripolyphosphate, Salt, Calcium Carbonate, Potassium Chloride, Dicalcium Phosphate, Zinc Oxide, Copper Sulfate)."

Bedre med et griseøre eller hjortetunge da etter mine kjedelige prinsipper;-)

Edit: kilde: http://www.pedigree.com/really-good-food/jumbone-treats-large.aspx

Det er en og annen av oss andre her som også leser innholdsfortegnelser, selv om vi altså gir våre hunder sånne søpleprodukter allikevel..

Når energiinnholdet er en tredjedel av energibehovet til en hund på en dag skal man bare være litt oppmerksom på dette godteriet, synes jeg da (tror du de fleste trekker fra en tredjedel av foret den dagen hunden får dette? og tror mange er fristet til å gi sin hund dette ofte siden hunden syns det er så godt). Dessuten kan man lage "godteri" på mange måter. Min hund var helt gal etter tørret lammkjøtt fra Ziwi Peak, tørket hjortetunge etc, tror ikke en hund gleder seg mer av en Jumbone, derfor ser ikke jeg vitsen med det.

En hund skal jo ikke ha sukker, og jeg gir ikke en hund noe som inneholder hvete, ja, så kjedelig er jeg, men jeg tror ikke hunden min hadde et mindreverdig liv pga dèt;-)

Det er et par av oss som trekker fra en tredjedel av foret den dagen de får sånne ting også, tro det eller ei.

Det var jo ikke helt det som var poenget mitt, men jeg ser ikke helt hva som er bedre med dette produktet enn det alternativet som jeg hadde. Når det også blir sammenlignet med at man kun gir blomkål til sine barn fordi man personlig ikke vil gi dette produktet så syns jeg det blir litt merkelig. Jeg tror faktisk det er en del hunder som ikke spiser noe naturlig lenger, men får kun tørrfor og kaker og kjeks, i steden syns jeg det er bedre å gi et skikkelig godt bein og ting som de ville ha kost seg med i naturen, tror personlig en hund blir mer glad for det, og det er også bedre for hunden. For meg får jeg like stor glede av dette som jeg ville fått av å se den spise Jumbone.

Tror personlig hunden blir mer glad for et skikkelig godt bein og ting den ville ha kost seg med i naturen - veit du hva? Jeg tror ikke mine bikkjer tenker to ganger på hva de ville spist og kost seg med i naturen jeg. Hvis jeg gir de et jumbone, så forsvinner det rimelig kjapt. Får de margbein eller lignende, så forsvinner (innholdet) rimelig kjapt. De gir blanke i hva jeg gir de, så lenge de syns det er godt (og det er ganske mye særlig den ene syns er godt, det er gjerne sånn når de knapt nok smaker :P ).

Du må gjerne bli fornærma over at vi andre her reagerer på den litt nedlatende tonen din, men at du får de svarene du får, er en reaksjon på antydningene dine om at dine hunder lever et sunnere og bedre liv enn våre hunder, som ikke blir dytta i sånn drit som Jumbone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...