Tabris Skrevet 24. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Februar 2013 Fantastisk turvær om dagene! Når vårsola og de første plussgradene på et par måneder kryper fram, da er det bare å finne frem hund og kamera og komme seg ut! Siter
Tabris Skrevet 24. Februar 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Februar 2013 Takk. Synes jo også det. Siter
Tabris Skrevet 17. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mars 2013 For tiden går det masse i utstillingstrening. Vi har meldt på til vår første utstilling i april, (og matmor er så nervøs at jeg frykter jeg kommer til å svime av i ringen). Så i dag tenkte jeg å ta en liten generalprøve - Ozu ble behørig badet, sjamponert (med både shampoo for hvite hunder og zalo på utsatte steder), børstet og, for første gang, fønet. Deretter var det ut i sola og trene oppstilling mens samboer tok bilder. Ble egentlig ganske fornøyd med resultatet, spesielt med tanke på at det er vår første generalprøve. Siter
Tabris Skrevet 17. Mars 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mars 2013 Ja, synes også han er flink til å stå. Det er verre med matmor. Siter
Tabris Skrevet 2. April 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 2. April 2013 Jeg må bare dele dette blinkskuddet. Ozu og den unge hannkatten vår, Talos, er som Knoll og Tott noen ganger der de stikker snutene sammen og planlegger (snø)revestreker. Rampeguttene våre! 1 Siter
Tabris Skrevet 27. April 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 27. April 2013 Da har vi vært på utstilling! Superskummelt - og utrolig gøy! Vi gikk hjem med BIM junior og CK - jeg er kjempefornøyd! Så tenkte å komme med et lite bildedryss fra tidligere i dag. Høydepunktet for Ozu var antagelig å få tygge på sløyfene. Siter
Ozzy Skrevet 27. April 2013 Rapporter Skrevet 27. April 2013 Haha, så søt han er som spiser sløyfene! Gratulerer så mye Fin gutt du har! Siter
Tabris Skrevet 27. April 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 27. April 2013 Hehe, tusen takk. Ja, han er herlig. :-D Siter
Tabris Skrevet 6. Mai 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Mai 2013 Tusen takk! Skal komme med flere bilder snart, først skal vi bare ha oss en liten ferie. Siter
Tabris Skrevet 24. Mai 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Mai 2013 Nå er det en stund siden forrige bildedryss, så tenkte bare og oppdatere litt. Det har (for det meste) vært nydelig turvær her i det siste, og nå har våren kommet skikkelig også! I kveld gikk vi en litt annen rute enn før, en vi ikke har gått før. Nydelig tur - og utsikt! Tenkte å dele noen bilder fra turen. Siter
Tabris Skrevet 26. Mai 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 26. Mai 2013 Takk! Ja, han elsker å rulle seg i gress, løv, snø - det meste. Siter
Tabris Skrevet 31. Mai 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 31. Mai 2013 I dag tenkte jeg å lage en liten bildedagbok av en typisk hverdagstur hos oss. Vi starter med at matmor skal finne frem kameraet og ta poseringsbilder før pelsen knapt har kommet seg ut døra (og med sola i ansiktet ser jeg ikke motivet, og bildene blir dermed litt rare. ). Deretter er det å komme seg over veien og oppi skogholtet bak skolen hvor kan kan få løpe løs. Det er et genialt sted - for lite og kronglete til å bruke som turområde, for nært skole og for lite til å være et sted med mange dyr, men likevel stort nok for en liten japansk pelsdott til å løpe og kose seg. Av med båndet, og da er det løp, løp, løøøøp! Så labber vi innover stien. Jeg setter meg på en steln og nyter fredagsroen mens pelsen traver hit og dit og koser seg. Vi trener litt innkalling... ... også trener vi litt dekk... Matmor vil ha litt flere poseringsbilder. Etter det vandrer vi hjem, og resultatet er en stk fornøyd pelsdott. Siter
Tabris Skrevet 14. Juni 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Juni 2013 Hva gjør man når matmor er for syk til å gå en god tur? Man tager hva man haver - den lokale skolegården kan brukes til det meste med litt fantasi. Først er det posering for mor: Deretter å få løpe fri på fotballbanen - løpe, løpe, løøøpe! Deretter roer vi ned med litt godbitsøk... ... vi trener litt lydighet... ... deretter littegranne agility... Vi oppdager noe som kan improvisere som en apportbukk, og jeg forsøker å introdusere Ozu til fenomenet. Det hele sklir litt ut, og ender opp med å bli en tyggeleke. Han er ikke helt der enda. Også er det å lukte litt på blomstene på vei hjem. 1 Siter
Tabris Skrevet 15. Juni 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 15. Juni 2013 I dag har vi vært og kost oss i myra. Ozu elsket det, og løp rundt som en villmann! Jeg har satt sammen en liten videosnutt: Resultatet så slik ut: Siter
Ozzy Skrevet 15. Juni 2013 Rapporter Skrevet 15. Juni 2013 Herlig søt han er i den myra da! Ser ut som han koser seg skikkelig! :) Siter
Tabris Skrevet 15. Juni 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 15. Juni 2013 Takk! Ja, han storkoste seg! Løp, løp, løøøp! Vimset, hoppet og løp frem og tilbake - og måtte på død og liv stikke halve seg under gangbroa for å være sikker på at han ble riktig skitten. Siter
Tabris Skrevet 22. Juni 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Juni 2013 I dag fyller Ozu 1 år! Yay, og gratulerer så mye til verdens beste polarrev! Dagen ble først feiret med en to-timers tur i finværet. (Vi var heldig da regnet kom litt etter vi hadde kommet hjem). Ingenting er mer gøy enn å løøøpe! Eller... kanskje godbit er hakket bedre. Har du godbit? Sånn, sitter pent - kan jeg få en? Nom! Litt flere bilder fra turen: Senere, etter en liten hvil etter turen, så fikk gutten kake! Matmors mesterverk: Bursdagsbarnet var fornøyd . Siter
Heidihj Skrevet 22. Juni 2013 Rapporter Skrevet 22. Juni 2013 Gratulerer så masse med dagen! Virker som en sjarmerende kar! Siter
Recommended Posts