Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingvilds EFIT 1/12-12


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg tok ikke bildene til samme tidspunkt hver time i dag, men det ble sånn omtrent et bilde i timen i alle fall!

Dagen startet 0700 i dag, da spiste jeg resten av gårsdagens matpakke og skrapte den første luka i adventskalenderen min. Den har jeg fått av mamma forresten - hun sender rundt til både meg, mormor, morfar, søsteren og svogeren min så vi skal ha noe hyggelig å holde på med i adventstiden. Planen min er å vinne en halv million, det hadde vært helt greit.

8236144162_ce6818b8be_z.jpg

I åtte-tiden var vi ute og trente lydighet. I mørket.

8236144768_30676c4e87_z.jpg

Litt før ni gikk vi hjem igjen, og tok turen over jordene så Geogebra kunne få løpe fra seg litt. :)

8235081697_0cdf797138_z.jpg

Ti over ti var jeg på vei til skolen.

8235082251_22c2733268_z.jpg

I elleve-tiden satt jeg mutters alene på datasalen og jobbet, og så ut på det fine vinterværet som jeg gikk glipp av...

8235082735_ff06b35309_z.jpg

Sånn i tolv-tiden satt jeg fremdeles og jobbet med gruppeinnlevering.

8235083141_53cf15314e_z.jpg

Og det gjorde jeg jammen meg i ett-tiden også. Men mat må man ha!

8235083541_e4c907f20d_z.jpg

Sånn halv tre-ish tok jeg en liten pause for å fylle på vannflaska mi og ta bilde av mine kjære nesnalobber i trappa.

8236147760_58af26c267_z.jpg

Litt over halv fire ruslet jeg over campus, hvor noen Blæst'n-folk testet ut isen på andedammen.

8235084251_5b3773f8fe_z.jpg

Juletretenning i Ås sentrum med gløgg og pepperkaker og tre hyggelige gutter som etterpå insisterte på at vi skulle på julepyntshopping. :)

8235084955_05cda5e883_z.jpg

På vei hjem i fem-tiden, og går selvfølgelig langs et jorde, for jorder er det eneste vi har her på Ås.

8235085431_186ed77646_z.jpg

I seks-tiden spiste jeg middag med passelig innhold i glasset til.

8235085783_e06c7821a5_z.jpg

Sånn rundt sju eller noe syntes Geo jeg var kjedelig og teit.

8236149890_5daf8c84bd_z.jpg

I halv åtte-tiden la jeg opp til skikkelig 1. desember-lørdagskveld med verdens beste julebrus, gode pepperkaker og Love Actually (som jeg riktignok enda en gang bestemte meg for at jeg ikke liker).

8236150194_1818fa1784_z.jpg

I ni-tiden: Film og korssting.

8235086861_d59eedbd44_z.jpg

Og nå har Geo sagt god natt. På tide å finne sengen nå - i morgen venter nok en dag på datasalen...

8235087173_68f47ca95d_z.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bildene dine. Og jeg ble veldig nysgjerrig på hva du skal med det broderi-greiene? Vil du komme med en bakgrunnshistorie? Jeg følte veldig for å brodere en sånn der til meg selv, og henge over skolepulten min.

Og jeg er forelsket i Geo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt nysgjerring på det broderiet. "God planlegging gir flere timer i døgnet"

*henges over sengen*

Koselig med julesteming i gata da, det likte jeg. Og lobber! Det hadde jeg da jeg var liten også. De var fine de :)

Fine bilder, som alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer aldri å vente med å skrape de flaxloddene. :icon_redface:

Du tar så kule bilder, selv om det er efit, så er alle bildene interessante å se på. :ahappy:

Geo er like pen som alltid. ^^

Tusen takk! :ahappy:

Å ikke finne ut før på julaften om man har vunnet en halv million eller ikke er jo halve moroa! Nå har jeg noe å se fram til hver dag, det er kos. :)

Jeg liker bildene dine. Og jeg ble veldig nysgjerrig på hva du skal med det broderi-greiene? Vil du komme med en bakgrunnshistorie? Jeg følte veldig for å brodere en sånn der til meg selv, og henge over skolepulten min.

Og jeg er forelsket i Geo.

Jo nå skal du høre. Jeg er jo halvveis pensjonist, så selvfølgelig sitter jeg og broderer om kveldene. Det er en julegave til to av de minst strukturerte menneskene jeg kjenner, fra meg selv som liker å planlegge alt. Til slutt skal det se omtrent slik ut:

536b0a7c-d2cc-4335-a0ff-8d200416e8b6_org_medium.jpg

Det er i grunnen gøy å brodere! Tar forbausende lang tid da, men det krever liksom ikke så mye hjernekapasitet, så det er en fin ting å gjøre mens man ser tv-serier og film.

Og Geo er :heart:

Dødskule bilder, syntes det var en kjempefin kvalitet over dem. Minnet om bilder man finner i en katalog ;)

Også ser det ut som en innholdsrik dag!

Takk for det. :)

Tja, innholdsrik og innholdsrik. En del skole i alle fall, og en god del kos også. Viktig å balansere litt. :aww:

Enig med SE, ser litt ut som "katalogbilder", og da mener jeg det positivt! Du har virkelig øye for å fange øyeblikket og stemningen med bildene dine :ahappy:

Produktiv og koselig dag, så det ut til :yes:

Så hyggelig sagt! :ahappy:

Jeg er også litt nysgjerring på det broderiet. "God planlegging gir flere timer i døgnet"

*henges over sengen*

Koselig med julesteming i gata da, det likte jeg. Og lobber! Det hadde jeg da jeg var liten også. De var fine de :)

Fine bilder, som alltid ;)

Selv ikke god planlegging kan gi flere timer i døgnet er jeg redd. :( Selv om det kanskje kan oppleves slik!

Nesnalobber er helt fantastisk! Har vokst opp med det, og i fjor fikk jeg ta over et par som er litt for små til mamma. Jeg elsker dem, det er som å gå med tøfler, også er jeg alltid perfekt temperert på føttene.

Fiiiine Geo..! Kommer ikke over at han begynner å bli en mannemann.. han som var så liiiten :wub: Og ja, fine bilder! :D

Jeg syns fremdeles han er ganske liten jeg, da. :P Må lære meg at kelpie er en nokså liten rase. Egentlig er det jo en helt perfekt størrelse. Han er liten nok til å sitte på fanget, men stor nok til å kunne brukes fysisk og ta seg fram i terrenget.

Jeg er helt seriøst fortsatt sjokkert over Geo. Han har fått meg fra en "kelpier er sikkert ok de.." mood, til "OMFG, SE PÅ DEN HUNDEN! KELPIE-KELPIE-NAM-NAM" :wub:

Haha! Han er jo litt søt, da. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo nå skal du høre. Jeg er jo halvveis pensjonist, så selvfølgelig sitter jeg og broderer om kveldene. Det er en julegave til to av de minst strukturerte menneskene jeg kjenner, fra meg selv som liker å planlegge alt. Til slutt skal det se omtrent slik ut:

536b0a7c-d2cc-4335-a0ff-8d200416e8b6_org_medium.jpg

Det er i grunnen gøy å brodere! Tar forbausende lang tid da, men det krever liksom ikke så mye hjernekapasitet, så det er en fin ting å gjøre mens man ser tv-serier og film.

Fantastisk! :lol:

(Skal du brodere fuglen også? I så fall har du skills.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...