Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjertet mitt gråter...


BareLinn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tenker at nå må du bestemme deg. Hvor mye vil du kjempe for hunden din? Det er nå du må ta stilling til det. Jeg synes at du skal gå på do og gråte en skvett, så trekker du pusten dypt og finn

Update ifra oss Har ikke hørt noenting hele uka, og har bare tatt det med ro Idag lå det brev ifra politiet i postkassen,hvor det stod ganske klart og tydelig: "UNDERRETTER OM AT FOR DERES VE

Det er mange grunner. Det foreligger et besøksforbud mot min far, pga legemsfornærmelse. Noe min mor mente jeg fortjente pga en sak jeg er 100% fri, i! Men det er ikke det her dette handler om.

Guest Kåre Lise

Og uansett hvordan dette ender, kutt disse menneskene ut av livet ditt. De er gift for deg. De bryter deg ned og gjør deg mindre enn det du er. Slike mennesker skal du ikke gi rom eller plass til. Upwards and onwards.

Lykke til!

Det er litt interessant å anbefale noen bikkja fremfor nærmeste familie utifra noen få linjer på ett forum. Jeg har fulgt og observert denne tråden mer som ett familieanliggende enn noe annet. Sannsynligheten er stor for at moren blir eldre enn hunden men det er vel ikke verdt å tenke på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt interessant å anbefale noen bikkja fremfor nærmeste familie utifra noen få linjer på ett forum. Jeg har fulgt og observert denne tråden mer som ett familieanliggende enn noe annet. Sannsynligheten er stor for at moren blir eldre enn hunden men det er vel ikke verdt å tenke på?

Ja, jeg lurer på om det er et forhold som er verdt å redde. Det handler ikke om å velge mellom hund eller folk, det handler om å omgi seg med mennesker som bygger en opp i stedet for å rive en ned. Når andre mennesker får en til å føle seg så fortvilet, så liten og så overkjørt så er det på tide med en pause, uavhengig av hvem som har rett eller ikke.

Men så er BareLinn et helt eget menneske med vilje, evner og tanker. Hun kommer neppe til å følge en fremmeds internettråd med mindre de er sanne - for henne - i hennes spesifikke situasjon.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ja, jeg lurer på om det er et forhold som er verdt å redde.

Lurte jeg og på med min mor når jeg var i 20-årene. I dag er jeg veldig glad jeg ikke gikk til sak mot henne, tviler på at det hadde bidratt noe særlig konstruktivt. Hvordan jeg forholder meg til henne har derimot forandret seg.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte jeg og på med min mor når jeg var i 20-årene. I dag er jeg veldig glad jeg ikke gikk til sak mot henne, tviler på at det hadde bidratt noe særlig konstruktivt. Hvordan jeg forholder meg til henne har derimot forandret seg.. :)

Jeg står fast på at en relasjon hvor man bare blir nedbrutt og fortvilet har godt av å bli lagt på is. Det har ingenting med hund å gjøre, det er på mennesklig plan.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ingen av oss utale oss på annet enn problemstillingen slik den blir forelagt oss her og nå. Og jeg mener virkelig at dersom man mener hunden definitivt ikke har det noe godt hos en person og man selv har greid å endre hundens liv til en positiv ting - så spiller det ingen som helst rolle hvem den andre personen er.

JEG hadde ikke tolerert dårlig hundehold av noen, jeg - familie, venner eller andre som man kan være i posisjon til å hjelpe. Man gjør det man kan for HUNDEN, så får man fikse de personlige relasjonene på annen måte.

Og på personlige problemer tviler jeg på at et nettforum er et særlig god hjelp - men vedr. relasjonen mellom kjøper/selger av hund kan kanskje noen her inne gi TS tips, råd eller et lite "puff" i riktig retning.

Også får man bare håpe og tro at de løser evt. andre problemer uten å bruke hunden som et pressmiddel eller "straff".

Susanne

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg står fast på at en relasjon hvor man bare blir nedbrutt og fortvilet har godt av å bli lagt på is. Det har ingenting med hund å gjøre, det er på mennesklig plan.

Joda enkelt det å legge det på is, nå forbinder bare ikke jeg det å gå til krig med å legge på is. Forøvrig er jeg helt enig at dette har ingenting med hund å gjøre og ligger på menneskelig plan. Der bør og fokuset være. Derfor var jeg og tildels med på første delen av innlegget ditt jeg først siterte, helt til det endte opp om å kun dreie seg om hund. Istedet bidrar bare hele tråden til å dyrke offerrollen. IMHO. Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda enkelt det å legge det på is, nå forbinder bare ikke jeg det å gå til krig med å legge på is. Forøvrig er jeg helt enig at dette har ingenting med hund å gjøre og ligger på menneskelig plan. Der bør og fokuset være.

Mener du jeg sier hun skal gå til krig? Jeg sier tvert imot at hun ikke skal gi de tid og rom i livet sitt når hun har lagt denne konflikten bak seg. Det er ikke krig å gå hvert til sitt, det er det motsatte av krig.

Og helt ærlig? Om du er i hverdagskonflikt med meg og velger å løse den ved å blande inn politiet? Da har man sannsynligvis brent en bro eller to i forholdet vårt. Da har vi så forskjellig måte å tilnærme oss ting at jeg tror tilnærmet all tillit hadde vært ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

editen din: Derfor var jeg og tildels med på første delen av innlegget ditt jeg først siterte, helt til det endte opp om å kun dreie seg om hund. Istedet bidrar bare hele tråden til å dyrke offerrollen. IMHO.

Da har du misforstått fullstendig, evt har jeg ordlagt meg veldig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Mener du jeg sier hun skal gå til krig? Jeg sier tvert imot at hun ikke skal gi de tid og rom i livet sitt når hun har lagt denne konflikten bak seg. Det er ikke krig å gå hvert til sitt, det er det motsatte av krig.

...

Og helt ærlig? Om du er i hverdagskonflikt med meg og velger å løse den ved å blande inn politiet? Da har man sannsynligvis brent en bro eller to i forholdet vårt. Da har vi så forskjellig måte å tilnærme oss ting at jeg tror tilnærmet all tillit hadde vært ødelagt.

Og akkurat derfor er jeg skeptisk til at de fleste bidragene i denne tråden dreier seg om akkurat det. Og ikke ovenfor en hvemsomhelst i gata men ens egen mor. Hva moren har sagt, og hva hun er villig til å gjøre vet vi lite om.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Og akkurat derfor er jeg skeptisk til at de fleste bidragene i denne tråden dreier seg om stort sett akkurat det. Og ikke ovenfor en hvemsomhelst i gata men ens egen mor. Hva moren har sagt, og hva hun er villig til å gjøre vet vi lite om.

Men denne konflikten er hun i om hun vil eller ikke. Den konflikten har hun ufrivillig blitt dratt inn i, hun har ikke et valg, hun MÅ ta stilling til den. Hun har ufrivillig blitt deltaker i en tvist og hun må velge mellom å kjempe for det hun mener er rett, eller hun må gi opp hunden sin. De eneste alternativene er varianter av de to, iallfall som jeg kan se. Eller, hva mener du hun skal gjøre?

Det ser ikke ut som det er rom for fredlig mekling, det har gått for langt, politiet er blitt involvert og det var ikke på trådstarters iniativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange grunner.

Det foreligger et besøksforbud mot min far, pga legemsfornærmelse.

Noe min mor mente jeg fortjente pga en sak jeg er 100% fri, i!

Men det er ikke det her dette handler om.

Jeg har kontaktet forbrukerrådet idag som mente jeg skulle kontakte politiet, fordi jeg har krav på å få tilbudet om å betale det hun mener jeg skylder.

Noe jeg ikke fikk!

Hun trenger et tvangsgrunnlag for å få hentet hunden tilbake,og det er noe som kan ta opptil 1år før hun får!

Så jeg kontaktet politiet,og de skjønte og at jeg ikke ville levere fra meg hunden,da jeg har betalt for henne,og eid henne i 11mnd!

Så nå venter jeg på tilbakemelding fra politiet, noe jeg håper jeg får imorgen.

Dette kommer ikke til å gå "smertefritt", men jeg trengte den "pep talk'n", litt lenger opp her,så tusen takk!

Pitbullen er sluppet fri!

Og for dere som lurer..så tilbakeligger det vold i hjemmet,psykisk mishandling, og en HEL del!

Derfor er jeg FERDIG med alt som heter biologisk familie! De jeg hadde et forhold til er vekke,av naturens årsak!

Hva som skjer videre er uklart,men jeg gjør iallfall mitt.. Hunden ble levert til meg..

Ikke hadde hun skåler, ikke halsbånd,ikke bånd.. Ingen vaksinasjon etter valpevaksinen, ingenting!

Nå har hun bånd, sele,flexi-line, ordentlig fór (Hun gikk på valpefór når hun kom hit,i en alder av nesten 3år!! Fordi mor ikke har LITT peiling!) hun er vaksinert,stelt og fått helsesjekk ;)

Så hun HAR det BRA hos meg,og DET skal jeg få frem! Har ei som stiller som vitne i en evt.sak om at hunden er drastisk bedret på disse 11mnd!

Største forskjellen er at hun ikke gjør fra seg inne..

2ganger når hun kom hit skjedde det..men nå? Ingenting!

Så, nå er ballen dyttet utfor.. Krysser fingrene!

Tusentusen takk for all hjelp,tips,råd og pep'talk ;) Trengte det!

INGEN skal få ta ifra meg den lille jenta mi, uten kamp!

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Du gjorde det riktig å blande inn politiet og forbruksrådet! Som oftest hører de jo bare en side av samme sak! Og å høre det fra deg gir de nok en mening og en egen konklusjon! Så det er bare å stå på! Politiet vile nok i bunn å grunn det beste for hunden og, rett er ikke alltid rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heelt enig med Mari, og håper virkelig den peptalken hennes hjalp deg TS!

Utifra problemstillingen her, og de fakta du har på bordet så hjelper det virkelig å ta det til politiet. Det er utrolig hvor mye små detaljer kan hjelpe, og jeg snakker utifra min erfaring med politiet.

Ikke gi deg, bruk midlene du har! Og hvis du uansett har tilbudt de resterende pengene, så har du vel råd til å bruke dem på en advokat. Og det finnes sikkert en advokat som gjør dette rimelig for deg som nevnt tidligere her, lærlinger osv. Og jeg har stor tro på at en regning for perioden hunden har bodd hos deg vil vise om det handler om pengene eller om de virkelig ønsker hunden.

Om de er villig til å betale det 30-80,000kr så er det jo mulig de faktisk ønsker å gi hunden et godt hjem, men slik saken er fremstilt så betviler jeg det sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fine folk!

En liten oppdatering..

Jeg reiste på tur i helga,så fikk ikke gjort så mye mer,da.

Men idag eller imorgen skulle hun jo komme å hente hunden!

Jeg ringte politiet opp igjen på torsdag,og han skulle finne ut hvem det var jeg hadde snakket med,dagen før.

Dette var såpass sent på torsdagen,så jeg tenkte at jeg ikke kom til å høre noe før fredag.

Men.. Jeg hørte ingenting på fredag heller,og i helga passet det ikke,da jeg var vekkreist.

Men.. Siden hun sa hun skulle komme idag,eller imorgen,har jeg ringt politiet idag.

Han sa at inntil videre er det ingen politisak,siden det ikke ligger noen anmeldelse inne på dette.

Men, han mente at jeg sålenge jeg hadde betalt litt for hunden,og jeg mener det ER min hund, skal jeg ikke gjøre noenting før det foreligger et rent krav, altså,en anmeldelse.

Kommer hun på døra,så får jeg heller bare ringe de igjen,før jeg åpner.

Jeg leverer ikke fra meg hunden uten kamp!

Han sa også at hvis hun ble plagsom på sms/tlf, skulle jeg bare ringe de tilbake,så skal de ta kontakt med henne.

Men ikke et problem det, sålangt.

Mitt største "problem" er de pengene hun mener gjenstår,og at hun faktisk har papirene på hunden.

Så det blir spennende å se hva som skjer.

Men jeg gir meg ikke! Ikke nå ;)

Tusen takk for at dere heier på oss,og for all støtte <3

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på jus, og vet ikke helt om jeg har forstått historien rett, heller. Men jeg kan ikke helt se at moren din har så veldig mange håndfaste bevis å komme med, hun heller?

Ja, hun sitter på papirene dens. Men det er jo ingen tvil om at hunden er hos deg nå, og har vært der ganske lenge. Altså må hun ha levert fra seg hunden alldeles frivillig.

For hun har jo ikke beskyldt deg for å ha brutt deg inn hos henne og regelrett stjålet den? (da hadde hun i såfall anmeldt deg for akkurat det for et år siden, det blir temmelig rart å komme med noe slik nå). Ikke har hun noen bevis for at hun bare har lånt bort hunden til deg heller (og prøver hun seg på noe slik kan jo du påstå at dere har hatt en avtale om betaling for passet, som andre her har nevnt).

Men poenget hennes er at hun har solgt deg hunden, men til en høyere pris enn du har betalt, ikke sant? Men det kan hun så vidt jeg skjønner ikke bevise på noen måte, siden dere ikke har noen avtale om det. Den kontrakten om de ekstra 5000 har jo ikke du signert, så den teller ingenting. Tvert i mot har hun gitt deg hunden alldeles frivillig. Hun kan ikke bevise at din del av avtalen ikke er oppfyllt, tvert om kan jo du hevde at hun har brutt sin del ved å ikke sende med papirene. Og dermed ender alt opp med påstand mot påstand.

Eller tenker jeg helt feil nå?

Uansett:

Som jeg forsto deg tidligere, fikk jeg inntrykk av at hun ville dukke opp sammen med politiet for å hente hunden i dag eller i morgen, men så viser det seg at det ikke er levert inn anmeldelse eller noe som helst? Det er jo helt tydelig at hun gjør alt hun kan for å skremme deg her, så ikke ta noe av det hun sier for god fisk, og ikke lever fra deg noe som helst før politiet sier det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ganske bra det der, Petra!

MEN... NÅ nettopp fikk jeg en sms fra henne om at jeg skulle si ifra når pengene var inne på kontoen min?

Mao har hun nå overført tilbake kjøpssummen ?

Hva i all verdens gjør jeg nå da?

Jeg sa til henne i tlf at rett skal være rett,om det skulle bli sånn,men det var før jeg visste at sjangsene mine var store.

Og nå er de plutselig overført? F*ck ! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...