Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har noen gamle dekken liggende? Skulle hatt noen flere til de to store. Trenger ikke være vakre, men litt praktisk om de er billige. :lol:

Snusern er 65 i ryggen og lukisen er 70 ca, så mellom 65 og 75 tror jeg er greit. Heller litt store enn litt små.

Skrevet

Jeg lurer på om jeg har et i ca den størrelsen liggende, det ligger igjen etter Buster og er knapt brukt (han frøs uhyre sjelden, og lå ikke mye i bil). Skal finne det frem og måle det. :)

Edit: fant det litt raskere enn jeg hadde trodd, har jo nesten orden i hundeutstyret. :lol: Det er ca 70 cm, og ser sånn ut:

96_391311852.jpg

Det er ikke et så tykt dekken, men varmer ganske bra. Selger det for en hundrelapp. :)

Skrevet

Jeg har ett du kan få mot porto. Er ikke så pent da, det er helt ubrukt men med proplan logo på begge sider som har sprukket opp. Og ikke sånn supertykt. Er fra dogman. 65 eller 70. Iallefall alt for stort for Casper! (hvis jeg finner det da :P )

Skrevet

Har du sett på Hööks? Der får du hundedekken fra ca 100,- og oppover.

Jeg har akkurat hatt en kjøpe runde med noen av de billig dekkene, bra kvalitet for liten penge, anbefales!! :)

Skrevet

Jeg lurer på om jeg har et i ca den størrelsen liggende, det ligger igjen etter Buster og er knapt brukt (han frøs uhyre sjelden, og lå ikke mye i bil). Skal finne det frem og måle det. :)

Edit: fant det litt raskere enn jeg hadde trodd, har jo nesten orden i hundeutstyret. :lol: Det er ca 70 cm, og ser sånn ut:

96_391311852.jpg

Det er ikke et så tykt dekken, men varmer ganske bra. Selger det for en hundrelapp. :)

Solgt!

Jeg har ett du kan få mot porto. Er ikke så pent da, det er helt ubrukt men med proplan logo på begge sider som har sprukket opp. Og ikke sånn supertykt. Er fra dogman. 65 eller 70. Iallefall alt for stort for Casper! (hvis jeg finner det da :P )

Og solgt! om du finner det :D

Og skal ta meg en tur inn på hooks etterhvert, men jeg syns størrelsene er så dumme der, har ett som jeg bytter på til lukisen og snusern, men det er egentlig for kort, selv om lengden skal være grei, og for stort i brystet til lukisen og i det heletatt.

Skrevet

Enig, de Hööksstørrelsene/passformen er helt ville. Min dobermann, som var mye lengre i kroppen, men like smal i halsen som min setter måtte ha et dekken som hun svømte bare for å kunne tre det over hodet og ned på halsen. Så det passet ikke bra.... Bris har regndekken i 60, som er akkurat passe til han, mens Isak bruker 55-60 i "ordentlige" hundedekken, og han er mye større enn Bris. Vet forresten at ei måtte ha str 50 til dachsen sin for at det skulle passe i ryggen. Men så lenge det passer de helt greie.

Skrevet

Enig i størrelsene til høøks, man vet nesten ikke hvilken størrelse man skal bestille, ganske irriterende.

Denne gangen passet det ene dekkenet jeg bestilte perfekt, mens det andre er litt for langt bak (og jeg liker at de er lange bak altså), men det er iallefall bedre enn at det er for lite.

Skrevet

Godt det ikke bare er meg. Det blir så innmari fort bomkjøp på hooks. Kjøpte et for mange årsiden i 65 som i teorien skulle passe collien perfekt - ikke snakk om, så bestilte 75 og da drukna han nesten i det. Håpløst. Da er det bedre med nestengratisdekken her som man vet passer sånn ca. :)

Skrevet

Hmm, varga er jo litt dum fassong, type smal og lang rygg, men hun passet fint i hooksdekken. De som var lange nok var også passelige i bredden.

Jammen, det er det å vite om de er lange nok i feks 60cm, noen ganger tilsvarer 60cm med 50cm, har bommet på det flere ganger :(

Håper ikke vi ødelegger tråden din Rak, bare si i fra ;)

Skrevet

Vil du ha det tilsendt, eller bor du sånn at det er lett å møtes når jeg skal kjøre nedover til D4A? :)

Sender pm nuh!
  • 2 weeks later...
Skrevet

Jeg fant dekkenet, om du fortsatt er interessert. Var ikke så stygt som jeg husket faktisk :P Jeg synes kanskje det er litt stort i halsen, tenker at salukien ikke er kraftigere enn Casper i front? Men det kan løses lett med å bare sy noen sting da.

Siden det er hos foreldrene mine får jeg ikke sendt det før jeg er hjemme neste gang, i midten av desember...

Skrevet

Oii! Dette har jeg glemt! Men ja er fremdeles interessert *sende pm til betty igjen* Passer det ikke lukisen i front så passer det nok snusern. :=)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...