Gå til innhold
Hundesonen.no

Akvariumtråden!


Ane
 Share

Recommended Posts

16 timer siden, Lunatic skrev:

:( Prøv å bytte vann litt oftere/mer når du først gjør det? Kan hende det er noe i vannet som ikke stemmer helt.

 

Bytter vann rimelig ofte pga soppen jeg hadde. Den tok Esha knekken på, og alle verdier er ok. Flekke og Bob stortrives jo, så jeg tror nok småtassene er litt skjøre kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 599
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Si hei til Jan Thomas!     

Jeg må bare legge til litt... Hvorfor skaffer folk seg akvariedyr uten å lese seg opp om artene på forhånd? Hvorfor er dette greit? Hvorfor er det greit med prøving og feiling når det gjelder akvaried

Jeg jobbet og hjalp til på OAKs storauksjon forrige helg! Kjempegøy og veldig, veldig hyggelig. Prisene var helt rare, "billige" fisk gikk for utrolig mye, mens dyrere og sjelden fisk gikk for en slik

Posted Images

Gir opp apistoene jeg - dyrebutikkdamen har fått dem inn, men ene gjengen dør en etter en. Tror siste døde i dag, og den andre gjengen prøver å ete hverandre opp. :aww: Så da ble vi enige om at hun kan bare ha dem. Jeg har uansett for høy ph til dem, så da tror jeg at jeg bytter til platy eller sverddrager i 128litern som hovedfisk. Men jeg kan ikke en skit om levendefødere. :o  Skummelt. Må lese litt før jeg handler kjenner jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lunatic skrev:

Levendefødere er jo de letteste fiskene i verden :aww: 

Jeg har sett meg ut platy, de ser fine ut. Jeg kan ikke ha sverddrager sammen med dem vel? De står som ikke stimfisk, bare lest på akvaforum nå, skal lese nøyere etterhvert. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg har sett meg ut platy, de ser fine ut. Jeg kan ikke ha sverddrager sammen med dem vel? De står som ikke stimfisk, bare lest på akvaforum nå, skal lese nøyere etterhvert. 

 

De kan krysse seg, så jeg ville ikke ha blandet :) de blir i hvert fall vanskelige å få solgt da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lunatic skrev:

De kan krysse seg, så jeg ville ikke ha blandet :) de blir i hvert fall vanskelige å få solgt da.

 

Blanding er dumt. Kan ha bare platy da, tror hun hadde inne en del fine. Hvor stor stim bør/kan de være? 

Edit: Hva med molly og sverddraggere sammen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Blanding er dumt. Kan ha bare platy da, tror hun hadde inne en del fine. Hvor stor stim bør/kan de være? 

Edit: Hva med molly og sverddraggere sammen? 

 

Molly og sverddrager er supert sammen :) De vil ikke krysse seg.

Du hadde 128L? Du kan jo starte med en trio (1 hann + 2 hunner) eller litt flere, men de blir fort mange :P Ha i hvert fall masse hunner og få hanner. Gjerne dobbelt antall hunner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lunatic skrev:

Molly og sverddrager er supert sammen :) De vil ikke krysse seg.

Du hadde 128L? Du kan jo starte med en trio (1 hann + 2 hunner) eller litt flere, men de blir fort mange :P Ha i hvert fall masse hunner og få hanner. Gjerne dobbelt antall hunner :) 

Flott :D en trio av sverddragerne da ?  Mollyene hvor mange vil de være? 

Da har jeg en plan :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lunatic skrev:

En trio av hver feks? De er ikke utpreget stimfisk, men liker jo selvfølgelig å være flere. (Og tro meg, de blir flere :P

Høres ut som en god plan :D  er det noe algespisere som trives i ph 8? Har tre ottoer og to ancistruser, de klarer seg jo, men vet ikke om det er helt ideelt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MissHeike skrev:

Skal ikke molly ha brakkvann? Eller skal sverdrager også ha brakkvann?

 

Mener molly kan å i både fersk og brakkvann, er alt for vanlig akvariefisk til at de kan bare gå i brakkvann - men skal dobbelsjekke :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

Mener molly kan å i både fersk og brakkvann, er alt for vanlig akvariefisk til at de kan bare gå i brakkvann - men skal dobbelsjekke :)

 

De må ikke i brakkvann, nei. De lever både i ferskvann og brakkvann, men det er hardt vann som er viktigst for dem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm må sjekke hardheten da - tror kanskje ikke den er høy nok for molly... vanskelig dette! Hadde liksom landet på en fin sammensetning med fisk, men får ikke phen ned uten masse styr og dill. Så jeg er litt blank på hva jeg skal finne på i 128litern som liker ph 8. 

Andre tips tas i mot med takk, vet om guppy og endlers - må kanskje ta det sammen med enten platy eller sverddrager da 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg kjøpt 4 regnbuefisk til jobbkaret. Tror De blir fine sammen med rasboraene :) men de er ikke enkle å ta bilde av akkurat. .. fått system på foringen så det er mindre alger men fortsatt litt sånn harde grønne alger på glass og blader. .. skrudd ned tiden på lyset fra 09-20.

 

 

20160314_194638.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rip Frank. :( Fikk aldri bukt med popeye og finneråte, uansett hvor mye jeg medisinerte og byttet vann. 

 

Jan Thomas har det heldigvis fint, så tømmer og setter opp 20litern på nytt, med ny sand og starter opp den som enebolig til han og snegler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Shlush skrev:

Et dårlig bilde av min nye skjønnhet :-)

Kampfisken Blade!!

Og en ancistrus som flytter i mårra :-)

IMG_20160325_223218.jpg

 

Han var snasen :drool: Er han så rosa som det ser ut?

17 timer siden, Raksha skrev:

Rip Frank. :( Fikk aldri bukt med popeye og finneråte, uansett hvor mye jeg medisinerte og byttet vann. 

 

Jan Thomas har det heldigvis fint, så tømmer og setter opp 20litern på nytt, med ny sand og starter opp den som enebolig til han og snegler. 

Kjedelig med sykdom :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli ordentlig fornøyd med karet nå! Kjøpte regnbuefisk (gul og blå) før påske og de passer veldig fint med rasboraene ☺ litt alger er det fremdeles, men litt mindre etter jeg regulerte lyset. 

Hvordan tar dere gode bilder av akvariet deres? Blir ikke noe fine bilder her. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 31.3.2016 at 1:17 AM, Teserere skrev:

Begynner å bli ordentlig fornøyd med karet nå! Kjøpte regnbuefisk (gul og blå) før påske og de passer veldig fint med rasboraene ☺ litt alger er det fremdeles, men litt mindre etter jeg regulerte lyset. 

Hvordan tar dere gode bilder av akvariet deres? Blir ikke noe fine bilder her. .

Mørke omgivelser, godt opplyst akvarie og superrent glass er visst en suksessoppskrift. Selv har jeg ingen av delene, så mitt ser fælt ut på alle bilder :P  Rask lukkertid er vel også viktig vil jeg tro.

 

Noen som har erfaring med minikreps? Jeg så noen i et akvarie her om dagen, ca 4 cm lange, men med ordentlige krepseklør. Utrolig søte, men jeg kan nesten ikke finne noe som helst om de på nettet (teacup-kreps? Hihi neida) de så ut som vanlige kreps, samme proposjoner og greier, bare veldig mye mindre! De var visst godt voksne :) Kule dyr, men de så ut som de kunne klippet dvergrekene mine i to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...