Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal ikke i din retning på en stund, men har 2-3 rådyrskanker i fryseren som egentlig skal i søpla fordi jeg fikk 6 nye elgskanker for en uke siden.

Skrevet

Vi har noe hjort, om det gjør samme nytten. Og vi må treffes snart igjen! Hvordan er formen til Tesh? Er hun ferdig å løpe snart?

Skrevet

Hvis noen har overskudd på noen som helst type skank - rådyr, hjort, elg - så er jeg også veldig interessert. Har forsøkt å kontakte lokale jegerklubben her, men får ikke noe svar fra de. Kjenner ingenting i området som driver jakt. Har noen naboer som driver med fuglejakt, men har ikke mannet meg opp til å spørre rundt etter skank og/eller slaktavfall (som jeg også er interessert i) enda.

Skrevet

Hvis noen har overskudd på noen som helst type skank - rådyr, hjort, elg - så er jeg også veldig interessert. Har forsøkt å kontakte lokale jegerklubben her, men får ikke noe svar fra de. Kjenner ingenting i området som driver jakt. Har noen naboer som driver med fuglejakt, men har ikke mannet meg opp til å spørre rundt etter skank og/eller slaktavfall (som jeg også er interessert i) enda.

Kom hit, så skal jeg vise deg alle containerene vi har her i bygda der det er fri tilgang på skanker/hoder/skinn! Du plukker, jeg peker!

• Like 1
Skrevet

Kom hit, så skal jeg vise deg alle containerene vi har her i bygda der det er fri tilgang på skanker/hoder/skinn! Du plukker, jeg peker!

Supert! Skal se om det ikke kan bli aktuelt med en tur.

• Like 1
Skrevet

Supert! Skal se om det ikke kan bli aktuelt med en tur.

Ellers så har jeg en 5-6 stk liggendes i fryseren :)
Skrevet

Å shit, jeg har jo kaninpels i boden som jeg skulle fikse jeg! Om de lever enda er noe annet kanskje, om de gjør det, og kaninpels duger så kan du godt få noen av de!

Skrevet

Å shit, jeg har jo kaninpels i boden som jeg skulle fikse jeg! Om de lever enda er noe annet kanskje, om de gjør det, og kaninpels duger så kan du godt få noen av de!

Har du glemt igjen levende kaniner i boden din :| ?

Skrevet

Har du glemt igjen levende kaniner i boden din strong>ression.gif ?

Haha, det var den ordlegginga mi da :P Mente om de ikke var ødelagt hihi! Nei, kaninen er nok død og ligger i frysern den, og ganske sikker på at den ikke lever ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...