Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 20-21 oktober


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Gneis-søster, er det ikke? :)

Og gratulerer til alle fornøyde! :ahappy:

Jupp er det, jeg måtte snikfotografere for hvergang hun oppdaget at jeg tittet på henne så ville hun sitte fang :lol: Så det meste av bilder ble slik eller bare diffust :lol: :lol:

9054_10152193763885072_1669818116_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du er RIMelig fornøyd Snøforost.. Hun er kRIMnelt vakker :o)

Gratulerer!

Ja, gjett om jeg er fornøyd :D

De to søstrene som har blitt stilt ut har gjort det helt supert så langt. Rim skal vel på et par valpeshow til, mens Fjellbris fikk klare seg med to ;)

Rim har nå 1 BIS, en 2BIS, 1 2BIG

Fjellbris har en 2BIS slettes ikke dumme resultater, blir moro å se hvordan de gjør det i JK :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag stilte vi for Ole Staunkjær som skrev rasestandarden til Dansk svensk gårdshund. Han ER streng, og det visste jeg på forhånd. Men det var han som ga Ophelia NJV-11 tittelen, så måtte jo prøve! Første gang i champion og greier ;) Det var påmeldt kun 4 voksne, men det var bare vi som kom! Merkelig.. Men vi gjorde det bra idag og vi, BIR :D Det er ingen selvfølge å bli det selv om vi var alene liksom.

Han sendte til og med en gårdshundvalp ut med 0..

Alt i alt har dette vært en fantastisk helg for oss! også så heldige at det skjedde akkurat nå som det var så flotte rosetter :D

Gratulerer til alle andre som også gjorde det bra! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen flotte sløyfer de har der da!

Tenkte det samme! Godt å se at noen gjør en innsats utover å dra penger ut av deg ;):D

Rim ble BIS2 valp idag :bananas::heart::banana:

Gratulerer så mye, stas!

Gratulerer til alle andre som er fornøyde med seg selv, bikkja og resultatet - det er det viktigste, uavhengig av om papiret sier Excellent, CK eller BIR ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugtitta på Yodel og så både SFX og flere. Jepp, jeg sneik meg rundt. :P

Jeg biter sjelden :D

Helgebesøket gjorde storeslem i dag, med to BIR, en BIR veteran, en BIM - og en valp som oppførte seg som om underlaget i ringen var trampoline, så han ble sist i klassen med beskjed om at han var en naughty puppy fra en flirende dommer. Vi var lei, lei, lei og ferdig i ringene rundt 12, så vi droppet alt av finaler, ringte Dolly og dro hjem.

Fantastiske rosetter i dag (og bedritne premier i sammenligning, spør du meg...) - og selvfølgelig kåret de BIR og BIM junior med egne lekre rosetter i dag, mens jeg stilte junior i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp er det, jeg måtte snikfotografere for hvergang hun oppdaget at jeg tittet på henne så ville hun sitte fang :lol: Så det meste av bilder ble slik eller bare diffust :lol: :lol:

9054_10152193763885072_1669818116_n.jpg

:lol: Høres underlig kjent ut! :lol: Moro å se bilder da, for vi har prøvd å avtale treff, men kan hun så kan ikke jeg og motsatt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med Offes flotte resultater! :flowers: Men er ikke det der litt drøyt...?

Gratulerer også til alle andre fornøyde!

Tusen takk! :D

Jo, det er drøyt. Men fikk lese kritikken etterpå hvor ingenting annet enn ørene og bittet var ok. Nederste setning avsluttes med: Stiller spørsmålstegn ved raserenhet! :blink: Stod også ting som: Skulle hatt mer rasetrypiske detaljer overalt. Stakkars eieren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :D

Jo, det er drøyt. Men fikk lese kritikken etterpå hvor ingenting annet enn ørene og bittet var ok. Nederste setning avsluttes med: Stiller spørsmålstegn ved raserenhet! :blink: Stod også ting som: Skulle hatt mer rasetrypiske detaljer overalt. Stakkars eieren..

Oi! Litt av en ting å skrive ja. Stakkars eier :/ Hvor gammel var valpen? Og er ikke dette en rase som er ganske heterogen, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er drøyt. Men fikk lese kritikken etterpå hvor ingenting annet enn ørene og bittet var ok. Nederste setning avsluttes med: Stiller spørsmålstegn ved raserenhet! :blink: Stod også ting som: Skulle hatt mer rasetrypiske detaljer overalt. Stakkars eieren..

Noen ganger kan det faktisk være betimelig å stille spørsmål ved raserenhet. Det hender jo at tisper kan parre seg med flere hannhunder og at noen i kullet kan være blandingshunder. En bekjent av meg opplevde å kjøpe valp fra en svært anerkjent oppdretter av to ulike raser. Valpen utviklet seg fint, den, og gjorde det til og med bra på valpeshow i starten, men etterhvert syntes eieren at den begynte å bli litt vel stor til å være den rasen den skulle være. Den gjorde det heller ikke sånn strålende på utstilling heller, og til slutt måtte hun be om en gentest av hunden. Det viste seg at den ikke var renraset og at pappa'n var en av hundene til oppdretter som var av en annen rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rim ble BIS2 valp idag :bananas::heart::banana:

ÅÅÅÅÅHH!! Jeg så han i finaleringen både Lørdag og søndag og SIKLET! Satt ringside og diskuterte med flere andre, og vi var alle enige om at han var NYDELIG o trodde han ville gå heeelt til topps! Det falt meg ikke inn at jeg "kjente" han som sonen-valp! LEKKER var han. Spensitg, stram, i god balanse, perfekt hold, nydelig pels, tegninger, hode, uttrykk. OSV. Og for noen bevegelser!

Måtte bare si det :heart:

På Lørdag ble Otto BIM, Krona 2 btk, Jippi 3 btk m res. cert og Mille og Kamar fikk Excellent. BIR og BIS 2 oppdrettergruppe!

På søndag ble Krona BIR og BIG 2 (SVÆR, sammenslått gruppe!), Otto BIM, Jippi 2 btk med Cert og BIS 4 junior! Kamar 2 bhk m res cert.

BIR og BIS 3 oppdretter!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Litt av en ting å skrive ja. Stakkars eier :/ Hvor gammel var valpen? Og er ikke dette en rase som er ganske heterogen, eller tar jeg feil?

Valpen er 8,5 måneder og egentlig ganske godt utviklet for alder. Han er stor, og ganske stor i alle detaljer på en måte. Kan hende det var det dommeren ikke likte. Han ser liksom litt "labrador-aktig" ut hvis det kan forklare litt bedre :P Eieren sier selv at han kanskje ikke er den mest rasetypiske, men du ser jo at det er en gårdshund liksom. og jo, det er store forskjeller innad i rasen, men det er allikevel en spesiell type de fleste dommere vil ha. Men til tross alt dette syns jeg det var litt drøyt og syns synd på eieren ;)

Noen ganger kan det faktisk være betimelig å stille spørsmål ved raserenhet. Det hender jo at tisper kan parre seg med flere hannhunder og at noen i kullet kan være blandingshunder. En bekjent av meg opplevde å kjøpe valp fra en svært anerkjent oppdretter av to ulike raser. Valpen utviklet seg fint, den, og gjorde det til og med bra på valpeshow i starten, men etterhvert syntes eieren at den begynte å bli litt vel stor til å være den rasen den skulle være. Den gjorde det heller ikke sånn strålende på utstilling heller, og til slutt måtte hun be om en gentest av hunden. Det viste seg at den ikke var renraset og at pappa'n var en av hundene til oppdretter som var av en annen rase.

Ja det er sant. Men jeg kjenner oppdretteren av valpen og er ganske sikker på at det ikke er tilfelle her. Men tispen ble parret med 2 ulike hanner på samme løpetid, kan det ha noe å si? Dette blir jo veldig OT i denne tråden men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅHH! Jeg så han i finaleringen både Lørdag og søndag og SIKLET! Satt ringside og diskuterte med flere andre, og vi var alle enige om at han var NYDELIG o trodde han ville gå heeelt til topps! Det falt meg ikke inn at jeg "kjente" han som sonen-valp! LEKKER var han. Spensitg, stram, i god balanse, perfekt hold, nydelig pels, tegninger, hode, uttrykk. OSV. Og for noen bevegelser!

Måtte bare si det :heart:

På Lørdag ble Otto BIM, Krona 2 btk, Jippi 3 btk m res. cert og Mille og Kamar fikk Excellent. BIR og BIS 2 oppdrettergruppe!

På søndag ble Krona BIR og BIG 2 (SVÆR, sammenslått gruppe!), Otto BIM, Jippi 2 btk med Cert og BIS 4 junior! Kamar 2 bhk m res cert.

BIR og BIS 3 oppdretter!

Rim er ei tispe da :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen er 8,5 måneder og egentlig ganske godt utviklet for alder. Han er stor, og ganske stor i alle detaljer på en måte. Kan hende det var det dommeren ikke likte. Han ser liksom litt "labrador-aktig" ut hvis det kan forklare litt bedre :P Eieren sier selv at han kanskje ikke er den mest rasetypiske, men du ser jo at det er en gårdshund liksom. og jo, det er store forskjeller innad i rasen, men det er allikevel en spesiell type de fleste dommere vil ha. Men til tross alt dette syns jeg det var litt drøyt og syns synd på eieren ;)

Ja det er sant. Men jeg kjenner oppdretteren av valpen og er ganske sikker på at det ikke er tilfelle her. Men tispen ble parret med 2 ulike hanner på samme løpetid, kan det ha noe å si? Dette blir jo veldig OT i denne tråden men..

jeg så ikke valpen, så jeg uttaler meg på generelt grunnlag. Det er vel ikke så synd på eieren? hva kan vel eieren gjøre for å få hunden mer rasetypisk? Her er det vel mer oppdretteren som det er synd på. OK da, eieren burde sluppet å få dustete kommentar fra dommer kanskje.

Uops dobbelpost.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅHH! Jeg så han i finaleringen både Lørdag og søndag og SIKLET! Satt ringside og diskuterte med flere andre, og vi var alle enige om at han var NYDELIG o trodde han ville gå heeelt til topps! Det falt meg ikke inn at jeg "kjente" han som sonen-valp! LEKKER var han. Spensitg, stram, i god balanse, perfekt hold, nydelig pels, tegninger, hode, uttrykk. OSV. Og for noen bevegelser!

Måtte bare si det :heart:

Tusen takk for veldig fine ord om "min" lille Rim :)

Ser Meg allerede har oppdatert deg mht kjønnet ;)

Selv synes jeg Rim høres veldig feminint ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...