Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ja, dagen idag er ikke så alt for spennende men..! Here it goes!

Ca. 08.30 - gubben drar på jobb og Mana får komme opp i senga :D

kl0930.jpg

09.30 - fortsatt trøtte.. Seee det trøtte trynet da :lol:

kl1030.jpg

10.30 - jeg er ferdig i dusjen. Mana har fortsatt ikke stått opp.. "Stå opp nå?"

kl1130.jpg

"Neeeei.. Drøyern litt til jeg...!

kl1130_2.jpg

11.30 - Frokosttid!

kl0830.jpg

12.30 - Tur med dyret

kl1230.jpg

LØPE TULLING!

kl1230_3.jpg

kl1230_2.jpg

13.30 - Mana er klar for å være alene i noen timer

kl1330.jpg

Så gikk det noen timer på jobb før jeg tok nytt bilde..

Ca. 17.30 - Dagens lunsj på jobb.. En av dem ihvertfall..

kl1730.jpg

18.30 - Ekstremt rolig på jobb.. Jeg mopper støv under bordene..

kl1930.jpg

19.30ish - Jeg mater Frank, flua som fløy rundt på jobb!

kl1830.jpg

20.00ish.. Sjekker boka. FRI på lørdag - sonenmesterskapet :D

kl2000.jpg

20.30 - Skribler... Ikke en eneste kunde..

kl2030.jpg

ca 21.45 - Jeg og Mana tar oss en tur med kickbiken! Huhei hvor det går! Mobilen døde såklart, så da ble det bilde når vi kom hjem igjen..

kl2130.jpg

Og et bilde av hundeutstyret i gangen.. Noe av det :P

kl2130_2.jpg

22.30 - Kveldsmat!

kl2300.jpg

Snart natta! Bare drepe bamsen litt mer..

kl2300_2.jpg

Det var dagen vår idag!

• Like 3
Skrevet

Flua var søt daa. Og hu frøkna di er knallfin :wub:

Ja den var litt søt.. Og ganske sjenert :P Takk :)

Haha, jeg elsker løpetulling-bildet! :D Mana ser fortsatt ut som en tegneseriehund. :wub:

Haha ja! Raptus over hele linja! Ellers er jeg enig. Komikern min ^^

Skrevet

Hun er så utrolig skjønn :heart:

Men...er hun så flink og holder seg helt til 12.30 før det blir tur (eller er hun i hagen)? Da hadde damen her vært gul i øynene, ikke blå :rofl:

Skrevet

Hun er så utrolig skjønn :heart:

Men...er hun så flink og holder seg helt til 12.30 før det blir tur (eller er hun i hagen)? Da hadde damen her vært gul i øynene, ikke blå :rofl:

Haha, nei hun blir satt i bånd utenfor her. Hun liker seg der så det er liksom første stopp om morgenen :P Men hun kan holde seg lenge ja.. Godt over 12 timer om hun er skikkelig lat. Har det sjeldent travelt :lol:

Skrevet

Men du, rable litt? :D var jo kjempebra tegning jo :D Kjempefin efit!

Elsker løpe tulling bildet.. hun ser liskom ikke helt ekte ut alltid Mana :lol: Og du er rå til å tegne altså..

Hehe takk! :) Er rabling for meg, hehe! :lol: brukte vel 3-4 minutter på den skissen der :P

Haha! Drit kult bilde av Mana når hun løper tulling!

Og ja jeg liker det bildet, haha! Hun ser helt koko ut!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...