Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og barneseng (Skummelt)


Rocket
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å blande seg litt skikkelig: Kanskje dere eller paret som venter barn, eller begge parene, burde finne seg egne sted å bo

Blir litt opprørt av dette jeg.. som 2ne sier, dette er et holdningsspørsmål -er man så angst pga skrekkscenarier som kverner rundt i hodet så er det eneste rette for både hund og mennesker: omplasser

At det i det hele tatt vurderes avliving når ikke ungen en gang er din er helt sprøtt.. Jeg hadde ikke engang tenkt tanken på at Kua skulle avlives om jeg skulle få unge, og hu er klin hakke gæern.

  • 2 weeks later...

synes det var litt dårlig tone på denne tråden jeg... og sonen som oftest er et hyggelig sted å være. hm.

Jeg synes det er helt greit å ta for seg problemet før barnet kommer, men det var kanskje en vel farlig fysisk måte å fjerne han fra senga på. Kan jo føre til skade om man ikke har kontroll. men nok om det!

han må som sagt tidligere i tråden, ferskes, evt så må dere ta ei helg der dere trener på kommando "nei"..

Det enkleste kan være å trene på å holde han utenfor rommet. No acces for han rett og slett.

Det krever at man går til det gitte rommet, stiller seg inne i det, og forteller hunden om å ikke følge etter, gjerne la han stå å se på at du er der inne mens han står på den andre siden av karmen. Si kommandoen du ønsker (enten nei, bli, sitt, stå... wat ever) og dersom han ikke hører, gjentakommando, med en lite berøring - ikke overdreven haletrekking, eller nakkeløfting, men et kort dytt med to fingre eller fem fingertupper på skuldra for å understreke/forsterke kommandoen. gjenta, øv og tren konsekvent.

siden hunden ikke tar hensyn og er sta (respektløs) så er det nok påtide og legge ned mer trening og fysisk arbeid i han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en ide å flytte ut av dette overfylte huset?

Altså, moren har 3 barn fra før, og nå også to svigerbarn som bor der, pluss en hund og snart en baby. Det blir vel i meste laget for alle?

Flytter dere ut, noe som sikkert er både på tide og vil bli bra for dere, så er jo problemet løst.

Ellers har du jo fått mange gode råd her, hvis dere fortsetter å bo der.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omplasser hunden, den har tydeligvis ikke plass inn i familien likevell... Seriøst? Avliving av hunden fordi du ikke får lært den å ikke hoppe opp i en barneseng? Da er man glad i hunden sin da...

Hadde noen behandlet min hund ved å løfte den etter nakken og halen så hadde jeg blitt fly forbanna, slik behandler man ikke et dyr! Eller et familiemedlem. Du må lære hunden at det ikke er lov, da hjelper det lite å komme inn når hunden har ligget der og snorksovet i tre timer.

Sett opp sperrer! lukk døra og ha grind inn til barnerommet :-) Er dere ikke villig til å legge ned arbeid, tid og innsats på å forhindre uhell så ville jeg omplassert den så slipper dere bekymringen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takker for svar i tråden min og ang spørsmålene jeg hadde. Ting ser ut til å ordne seg greit for alle parter. Nevnte dør inn til leiligheten er delvis fikset så den kan nå lukkes, hunden har fått flere og strengere rammer og forholde seg til og dette ser ut til å fungere fint. Folk i huset er også mer opplyst ift håndtering.

Bebisen er kommet og livet går videre i dette overfylte huset.

(Og til ida som nevnte utflytting: av forskjellige grunner er dette pr nå ikke en mulighet for verken oss eller det andre paret. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar i tråden min og ang spørsmålene jeg hadde. Ting ser ut til å ordne seg greit for alle parter. Nevnte dør inn til leiligheten er delvis fikset så den kan nå lukkes, hunden har fått flere og strengere rammer og forholde seg til og dette ser ut til å fungere fint. Folk i huset er også mer opplyst ift håndtering.

Bebisen er kommet og livet går videre i dette overfylte huset.

(Og til ida som nevnte utflytting: av forskjellige grunner er dette pr nå ikke en mulighet for verken oss eller det andre paret. )

Egentlig burde man vente med både å bli samboere og få barn til man har mulighet til å flytte ut av barndomshjemmet.

Synes det blir litt for stor belastning på den ene personen som skal dra dette store lasset, å ha ekstra folk boende i huset. Men det har jo ikke noe med problemstillingen å gjøre. Synes bare det er rart at man flytter inn til kjæresten, når denne enda bor hos mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde man vente med både å bli samboere og få barn til man har mulighet til å flytte ut av barndomshjemmet.

Synes det blir litt for stor belastning på den ene personen som skal dra dette store lasset, å ha ekstra folk boende i huset. Men det har jo ikke noe med problemstillingen å gjøre. Synes bare det er rart at man flytter inn til kjæresten, når denne enda bor hos mor.

Graviditeten til det andre paret var ikke planlakt.

Planen var på ingen måte at jeg skulle flytte inn hit, men nå ble det nå en gang så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...