Gå til innhold
Hundesonen.no

Mye forskjellig hundeutstyr selges. Bruks, rundering ++

Recommended Posts

Skrevet

Bilder ses her: http://www.finn.no/f...nnkode=37422638

Langline

20,-

Skjerf

10,-

2 Stk Hurrta Y-seler i str 90, pent brukt

200,- pr stk

IMG_0916.jpg

Ballslynge

10,- pr stk

2 stk matskåler i stål, uten gummiring

10,- pr stk

2 stk matskåler i stål, uten gummiring

10,- pr stk

Biteskinn, stort, brukt 1 gang

70,-

Vannflaske

10,-

Vannskål, sammenleggbar

20,-

Merketrekant SBK, aldri brukt

100,-

Bitepølse, lite brukt

50,-

Svenskebitt, aldri brukt

70,-

Halsbånd, ca 60 cm

70,-

Retrieverkobbel

20,-

2 stk Nylonstrup, 60 cm

30,- pr stk

Leopardhalsbånd i skinn med kaninpels, brukt kun et par ganger

100,-

2 stk Rosa kobbel

30,- pr stk

Naglehalsbånd ca 40 cm

50,-

Skinnsele, aldri brukt

150,-

Div. Nylonkobbel

30,- pr stk

2 stk gå-pent-sele, aldri brukt

100,- pr stk

Kjettingstrup

40,-

Matbar

10,-

IMG_0925.jpg

Grime, Canny Collar, brukt 1 gang

150,- (ny pris 400)

http://www.cannyco.com/

Dummy, aldri brukt

40,-

IMG_0930.jpg

Kjegler 4 stk

10,- for alle

IMG_0938.jpg

Varene må hentes hos meg i Rælingen, eller vi kan møtes i Lillestrøm-Oslo-området ved avtale. Kan også sende hvis du kjøper for mer enn 100 kr. Kjøper betaler porto.

Jeg kan også ta nøyaktige mål om dere er usikker på om det passer.

Pris kan diskuteres :-)

Skrevet

Hvor stor er den skinnselen? Kan den passe en border collie?

Tror den skal passe en border collie. Den er ca 60 cm rundt halsåpningen, og15cm mellom nakke og bryst-greia, og 85 cm på det største hakket på reima rundt brystet

IMG_0914.jpg

Skrevet

Tror jeg vil ha dummyene, biteskinnet og bitepølsen jeg. Vet du hva det blir i frakt sånn ca? :)

Er ikke sikker på hva det blir i frakt, men de dummyene er ganske tunge. Kan sjekke det ut

Skrevet

Har ikke sendt så mye post før :P men på postens sider står det at egenemballerte pakker inntil 10 kg koster 170 kr.

Jeg får uansett ikke sendt noe før lørdag, så håper dere har tid til å vente til da :)

Skrevet

Er ikke sikker på hva det blir i frakt, men de dummyene er ganske tunge. Kan sjekke det ut

Er det standard veier de enten 250gr eller 500gr /stk

Skrevet

Ting som ikke er kjempetunge er det lønnsomt å bare pakke i gråpapir og sende fra postkontoret der de veier pakken og finner pris. B-post er billigst (tar et par dager lengre tid enn A-post). Tunge ting kan det være lønnsomt å sende med smart-post, der det kan være ubegrenset vekt, så lenge det får plass i eksken/konvolutten.

• Like 1
Skrevet

Vil bare si at på smartpostkonvoluttene er det ikke lenger lov med alt mulig. Det må være så det ikke buler på konvolutten. Jeg ble nekta å sende en sele i smartpostkonvolutt pga den hadde bulk.

Skrevet
Vil bare si at på smartpostkonvoluttene er det ikke lenger lov med alt mulig. Det må være så det ikke buler på konvolutten. Jeg ble nekta å sende en sele i smartpostkonvolutt pga den hadde bulk.

Kanskje fordi bulken oversteg 2 cm? Innholdet i en smartpostkonvolutt kan ikke være tykkere enn 2 cm :)

Skrevet

Er det standard veier de enten 250gr eller 500gr /stk

De veier 500 g så om Arielle ønsker begge to så blir det jo fort en kilo da. Og de får ikke plass i smartpost. 1-2kg pakker koster 120 kr står det.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...