Gå til innhold
Hundesonen.no

Leker med maten?


Bananen
 Share

Recommended Posts

Kamar er den første hunden jeg har som faktisk leker med maten sin. Han går ofte runder rundt matskåla, vifter hodet frem og tilbake i lekestilling, plukker opp en bit ganske så diskré, legger en bit på gulvet og dasker til den. Hopper gjerne rundt den lille biten på gulvet også, i lekestilling, og vifter hodet frem og tilbake med en raptus til, før han spiser den. Sånn kan han gjerne gjøre et par ganger, før han endelig spiser opp maten i skåla som en normal hund.

Ikke noe stress, altså. Synes det bare er veldig fascinerende. Er det "vanlig" at noen hunder gjør sånn? Det skal sies at han har en tendens til å gjøre det når han spiser i samme rom som Pøbel, da tar det gjerne litt tid før det går ned. Det skal nevnes at Pøbel ikke får noen sjanse til å gå bort og stjele mat fra ham, så jeg vet ikke om han bare gjør seg til? Eller er det en annen grunn til at han leker med maten? Mange rare mysterier med en basenji i hus, gitt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monti, en GOLDEN, kan finne på å leke med maten sin. Spesielt om han får pølse. Da kaster han seg rundt den, flekker tenner, dasker borti med labben og er helt vill. Kan rygge bakover i en vanvittig fart for så å kaste seg fremover med begge labbene for å "ta" pølse. Utrolig komisk :lol: Kjenner flere andre rundt om som får sånne innfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monti, en GOLDEN, kan finne på å leke med maten sin. Spesielt om han får pølse. Da kaster han seg rundt den, flekker tenner, dasker borti med labben og er helt vill. Kan rygge bakover i en vanvittig fart for så å kaste seg fremover med begge labbene for å "ta" pølse. Utrolig komisk :lol: Kjenner flere andre rundt om som får sånne innfall.

Ja, med godis/ekstra snacks og sånn kan begge hundene (og andre hunder jeg har hatt) leke. Men ikke med maten de får hver dag. V&H. Den er liksom litt sånn kjedelig, har de fleste syntes (bortsett fra Kamar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med godis/ekstra snacks og sånn kan begge hundene (og andre hunder jeg har hatt) leke. Men ikke med maten de får hver dag. V&H. Den er liksom litt sånn kjedelig, har de fleste syntes (bortsett fra Kamar).

Nå har jeg ikke sett han leke med v&h, det er liksom litt vanskelig. Men tørrfor kan han fint leke med i periodene han får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...