Gå til innhold
Hundesonen.no

Hater regn


Gjest
 Share

Recommended Posts

Helt siden Melvin kom til oss som liten valp har han hatet å være ute i regn. Har egentlig tenkt at "sånn er det bare" helt til her om dagen da det var noen i en annen tråd her som sa noe om at mange staffer ikke liker regn fordi eierne bare antar at de ikke gjør det og ikke går så mye ut i regnvær. SÅ de siste par dagene har jeg dratt han med meg ut i regnet, (både med og uten regnklær) og resultatet er det samme:

Jeg må dra han ut av døra og slepe han etter meg første halvdel av turen, stopper vi opp står han bare og sturer og ser lei seg ut :lol:

Når vi er kommet halvveis og er på vei hjem får han virkelig fart på seg og skal forte seg hjem. Når vi kommer inn i gårdsplassen logrer han og er supergira på å komme inn!

Skal jeg bare fortsette å tvinge han ut og håpe på bedring eller skal jeg innse at det er bare slik han er? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min likte IKKE regn som valp, han var 8 uker og ville ikke ut å tisse når det regnet. Det var ikke noe bønn, jeg løftet han opp, ut i regnet og inn fikk han ikke før han hadde tisset :P Når det regnet så dro jeg på regntøyet (mitt, hunden min fikk sitt første regndekken 2.5 år gammel, nå nylig) og da labbet vi ut på "tur" i regnet. Så helt fra han var 8 uker så har han liksom ikke hatt noe valg og han glemmer fort regnet :)

Nå liker han ikke regn og vind om han bare skal ut på plena for å tisse, ikke noe somling eller noe. han går ut, gjør sitt uten å ha det travelt og kommer inn :) Men tur er han ikke tung å be, han driter i regn!

Jeg ville bare fortsatt å tatt med hunden ut på tur i all slags vær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe en tynn regndress til han? Salukien min HATER dårlig vær, men fordi jeg har en boxer som vil ut uansett så må salukien pent finne seg i å bli med. Jeg kler på henne og der ikke noe galt i det. Helt tydelig at hun setter pris på klær når det blåser og/eller regner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe en tynn regndress til han? Salukien min HATER dårlig vær, men fordi jeg har en boxer som vil ut uansett så må salukien pent finne seg i å bli med. Jeg kler på henne og der ikke noe galt i det. Helt tydelig at hun setter pris på klær når det blåser og/eller regner.

Ser det ikke kom så godt frem i startinnlegget mitt: men han har regndress og oppfører seg akkurat på samme måte når den er på ;)

Men vi får fortsette å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bare innsett at det er sånn mine er :P De HATER regn. Om det bare er litt regn, drar jeg dem med meg ut på tur likevel. Det blir litt vegring, men de glemmer etterhvert. Men om det er helt ekstremt (som på Sørlandet i dag), så gidder jeg rett og slett ikke styre med det. Kler på dem og tvinger dem ut på do, men resten av dagen får de være inne. Det er jo så opplagt at de absolutt ikke trives, og da blir det ikke noe kjekt på tur for meg heller, og da forsvinner hele poenget med tur, synes jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Lilo er HELT LIK! Er det fint vær, spurter hun ut, løper rundt i hagen som en propell og setter seg gjerne på trappen i solsteken og sitter slik helt til jeg tvinger henne inn (hun kan sitte slik i solen i evigheter). Er det derimot regnvær, som i dag, bråsnur hun i døra og kan holde seg i mange timer bare hun får lov (men det får hun ikke :teehe:). I dag heiv jeg henne ut i hagen, og etter nøyaktig 10 sek og bæsjing i rekordfart satte hun i å pipe utenfor døra og ville inn. Tok på meg regntøy å ble med henne ut, og bikkja står bare sørgmodig med hodet nedoverbøyd å ser på meg med desperate jeg-vil-inn-øyne. Står å tripper med beina og forsøker å ha færrest mulig bein i kontakt med den grusomme, våte bakken! Er det mulig.... hehe! Lurer på hvordan det blir når snøen kommer? :w00t:

Har ikke kjøpt regndekken til henne og ikke skal jeg gjøre det heller. Men må vel gå til innkjøp av et varmedekken snart. Nå kan vi jo såvidt sove med vinduet oppe på soverommet før nurket synes forferdelig synd på seg selv og skjelver av frost. Er vant med hunder som elsker tur uansett vær og vind og aldri har de eid et eneste hundeklesplagg. Må være staffe-rasen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm og Bogar fordro ikke regn. Skulle jeg gå tur med de, så måtte jeg også slepe de med meg halve delen, og så bli slept hjem igjen. Og så fant jeg ut at hvorfor drive og dra de ut i regnet når de ikke ville. Da kunne jo jeg sitte inne med god samvittighet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en basenji, og de skal også sånn egentlig hate regn. Men min har ingen store problemer med det (ok, han går ikke ut når det virkelig plasker ute, men det gjør ikke jeg heller. :lol: Jeg vet ikke hva jeg gjorde, jeg bare dro ham med meg ut med superhelten hans (som elsker regn) - null problem. Men nå var han jo en sommervalp - da jeg fikk ham på høstenish, måtte vi jo ut og gjøre tingene våre, og da MÅTTE man. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange hunder, uansett pelstype, som ikke liker regn. Omtrent som folk, mange folk liker ikke regnvær :lol: Det må vel være lov det, å ikke like all slags vær?

Jeg har to sheltier, altså hunder med tjukk pelskåpe på.

Jeg slipper dem ofte ut i hagen i løpet av dagen (jeg er hjemmeværende). De styrter som oftest ut og herjer rundt og leker sisten der ute. Men hvis det regner ute.... da bråstopper hun eldste i døra og står på dørstokken og kikker opp på meg som for å si :" Jeg ombestemte meg bare!". Litt duskregn kan hun tåle, men trommer regnet på bakken, er det brånekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Lilo er HELT LIK! :P

Så gøyå høre, det er jo akkurat som om du beskriver Melvin :lol:

Nirm og Bogar fordro ikke regn. Skulle jeg gå tur med de, så måtte jeg også slepe de med meg halve delen, og så bli slept hjem igjen. Og så fant jeg ut at hvorfor drive og dra de ut i regnet når de ikke ville. Da kunne jo jeg sitte inne med god samvittighet. :lol:

Nja jo, ser den, men saken er at jeg synes faktisk ikke det er så verst å være ute i regn, jeg liker det litt faktisk ;)

Tror nok noen hunder bare er sånn. Min hund har ingenting imot regn, men HATER regndekkenet :P (og klær generellt)

Ja, regndekkenet synes han heller ikke er så kult, men når han blir våt inn til huden (noe han blir ganske fort pga manglende underull) så begynner han å fryse veldig fort, særlig på kurs når vi ikke er i bevegelse hele tiden. Såå vi har en liten kamp der også, for å få han til å akseptere dekkenet :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er glad for hunder som ikke kunne brydd seg mindre om det regner, snør, blåser eller er sol. Selv om de nok koser seg litt mer i fint vær når de er ute i hundegården.

Min forrige Siberian derimot, Esky, kunne se ganske miserabel ut i regn og kunne ikke fordra vind. Helt greit mens vi var på tur, for det var uansett helt toppers. Men om han skulle stå ute litt aleine så var det forferdelig om det regnet. Han var en skikkelig stuegris :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...