Irenen Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Møt min lille nederlender! (Vel, hun er ikke min helt enda, men om to uker og fem dager er hun det) Noortje fan't Suydevelt, til daglig Nora, er en Drentsche patrijshond som skal reise hele veien fra Nederland for å bli nordmann. Det tror jeg hun gleder seg veldig til - det gjør ihvertfall jeg Har bestilt flybilletter og reservert plass til hund i kabinen, bestilt hotell nær en park i Amsterdam for den ene overnattinga, og sendt søknad til mattilsynet med erklæring fra oppdretter. Så nå er det meste er praktiske ting som må ordnes på forhånd ordnet Sånn ser hun ut (den med mest hvitt): 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Gratulerer så mye, råspennende Er det mange av dem i Norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Nyyydelig! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 25. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Gratulerer så mye, råspennende Er det mange av dem i Norge? Takk Nei, rasen er veldig ny i Norge. Finnes ingen oppdrettere eller raseklubb, men det er omtrent 20 stykker i Norge. I Sverige og Danmark derimot er det endel. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Marianne* Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Gleder meg til å møte henne:) Hun ser virkelig ut som en perfekt blanding mellom kooiker og springer;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anita F Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Så spennende! Hun var skikkelig søt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Å håper jeg får sjansen til å klå litt på frøkna. Men er forkjærlighet til munsteren kan man jo ikke annet enn å digge drentchene. Håper kanskje du dukker opp på Fellesutstillingen for fuglehunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 25. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Gleder meg til å møte henne:) Hun ser virkelig ut som en perfekt blanding mellom kooiker og springer;) Det er bare å komme på besøk altså Så spennende! Hun var skikkelig søt! Ja, jeg gleder meg enormt! Har bare møtt et par eksemplarer av rasen i virkeligheten selv, og har ikke hatt mulighet til å besøke valpen heller da det er litt vanskelig å reise til Nederland midt i eksamensinnspurten. Å håper jeg får sjansen til å klå litt på frøkna. Men er forkjærlighet til munsteren kan man jo ikke annet enn å digge drentchene. Håper kanskje du dukker opp på Fellesutstillingen for fuglehunder Ja, det skal vi absolutt få til! Etter hva jeg har hørt så pleier münsterlenderklubben og ta de stakkars klubbløse drentene inn i varmen Hun skal få prøve seg litt på utstilling også, så får vi se hvordan det går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 26. September 2012 Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Ja, det skal vi absolutt få til! Etter hva jeg har hørt så pleier münsterlenderklubben og ta de stakkars klubbløse drentene inn i varmen Hun skal få prøve seg litt på utstilling også, så får vi se hvordan det går Nå har det faktisk kommet en egen avdeling der som heter RUR (raser uten raseklubb), du ser alt på fellesutstillingen.com Men det er ihvertfall åpnet for alle gruppe 7 hunder. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 26. September 2012 Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Gratulerer! Så spennende! Ekstra spennende med en sjelden rase. Lykke til med hentingen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 26. September 2012 Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Gratulerer med Nora! Bare av nysgjerrighet, hvordan oppdaget du rasen og fant ut at slik ville du ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 26. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Nå har det faktisk kommet en egen avdeling der som heter RUR (raser uten raseklubb), du ser alt på fellesutstillingen.com Men det er ihvertfall åpnet for alle gruppe 7 hunder. Hun er akkurat ikke gammel nok til å stilles der, men skal ikke se bort ifra at vi tar turen forde Gratulerer! Så spennende! Ekstra spennende med en sjelden rase. Lykke til med hentingen! Takk Gratulerer med Nora! Bare av nysgjerrighet, hvordan oppdaget du rasen og fant ut at slik ville du ha? Det startet egentlig med at jeg ville ha en hund som lignet springeren, gemytt og utseendemessing, men uten alt pelsstellet. Dessuten ser man dessverre endel hudproblemer på springeren, og det var noe jeg hadde lyst til å unngå. Så kom jeg tilfeldigvis over "drenten" en dag jeg bladde gjennom en hundebok, og sånn startet egentlig recearchen. Fant etterhvert ut at dette var en rase som jeg tror vil passe meg supert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 26. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 (Beklager dobbeltpost, men tar meg friheten siden dette er min tråd ) Jeg glemte helt å skrive fødselsdato og vise bilder av foreldrene og slikt da jeg starten tråden igår - var mest opptatt av å vise frem frøkna Hun er altså født 18. august 2012. Far: Jans fan't Suydevelt Mor: Vilou fan't Suydevelt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 26. September 2012 Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Gratulerer! Og Noora er et veldig fint nederlandsk navn, synes jeg. (det er lov å dobbeltposte i "Min hund"-tråder) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 26. September 2012 Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Hun er akkurat ikke gammel nok til å stilles der, men skal ikke se bort ifra at vi tar turen forde Takk Det startet egentlig med at jeg ville ha en hund som lignet springeren, gemytt og utseendemessing, men uten alt pelsstellet. Dessuten ser man dessverre endel hudproblemer på springeren, og det var noe jeg hadde lyst til å unngå. Så kom jeg tilfeldigvis over "drenten" en dag jeg bladde gjennom en hundebok, og sånn startet egentlig recearchen. Fant etterhvert ut at dette var en rase som jeg tror vil passe meg supert Vi ordner valpeklasse til deg om det ikke er det der fra før (husker ikke ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 26. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Vi ordner valpeklasse til deg om det ikke er det der fra før (husker ikke ) Da må jeg jo bare delta 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ara Skrevet 26. September 2012 Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Gratulerer, så søt hun er jeg er jo så heldig å treffe en av denne rasen ukentlig og er en herlig rase du nok kommer til å få mye glede av 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 26. September 2012 Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Gratulerer! Gleder meg til å se flere bilder av henne når hun kommer hjem til Norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 26. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. September 2012 Gratulerer! Gleder meg til å se flere bilder av henne når hun kommer hjem til Norge Jeg lover bildespam 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 27. September 2012 Rapporter Share Skrevet 27. September 2012 Så søt! Spennende med "ukjente" raser på forumet! Hvordan uttaler man egentlig rasenavnet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 27. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. September 2012 Hvordan uttaler man egentlig rasenavnet? De fleste sier bare "drent", fordi drentsche patrijshond er så vanskelig å uttale, hehe Men hvis du spiller den av på google translate (trykker på det lydikonet) - så uttales det omtrent sånn 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 27. September 2012 Rapporter Share Skrevet 27. September 2012 Gratulerer med en nydelig liten bissevov - veldig artig å høre om nye hunderaser! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 27. September 2012 Rapporter Share Skrevet 27. September 2012 Gratulerer med ny vovse! Nederlenderne er fine de (Amigo er jo også derfra). Jeg kjenner en drent; godkjente den nettopp som ettersøkshund; fantastisk flott rase! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 27. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. September 2012 Gratulerer med en nydelig liten bissevov - veldig artig å høre om nye hunderaser! Takk for det Gleder meg skikkelig til hun kommer i hus. Oppdretter har egentlig webcam over valpekassa, så man kan titte til en hver tid, men fordi jeg er i Danmark frem til 12. oktober og bor på et skolehjem med noen sperringer på nettet, så får jeg ikke sett herifra Gratulerer med ny vovse! Nederlenderne er fine de (Amigo er jo også derfra). Jeg kjenner en drent; godkjente den nettopp som ettersøkshund; fantastisk flott rase! Takk, hun er så nydelig. Gleeder meg til å reise og hente henne Jeg liker stabijhounden veldig godt også, de er kjempefine Springeren min Luna på 10 1/2 år har ei stabyvenninne som er nesten nøyaktig like gammel som henne. De møttes første gang da de var rundt åtte uker gamle, og var utrolig like som valper. Og selv om de ikke ses så ofte, er gjensynsgleden enorm når de plutselig møtes på tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 27. September 2012 Rapporter Share Skrevet 27. September 2012 Så artig å høre! Hva heter den stabijen (vi er ikke så mange stabijer her til lands så blir jo straks litt nysgjerrig vettu ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts