Gå til innhold
Hundesonen.no

Noortje fan 't Suydevelt "Nora" (Drentsche patrijshond)


Irenen
 Share

Recommended Posts

Hun er helt fantastisk Irene! Jeg gleder meg til å møte henne :wub:

Og så gleder jeg meg til å se hvordan hun utvikler seg og blir som voksen, jeg kan ingen ting om rasen så det blir spennende å følge henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Møt min lille nederlender! (Vel, hun er ikke min helt enda, men om to uker og fem dager er hun det) Noortje fan't Suydevelt, til daglig Nora, er en Drentsche patrijshond som skal reise hele veien

Vi er vel hjemme fra Nederland igjen, og familien har økt Jeg trodde jeg var supergodt forberedt med alt i forhold til reisen, men det skulle det nå vise seg at jeg ikke var. Eller forberedt var j

*smelt*

Posted Images

Hun er helt fantastisk Irene! Jeg gleder meg til å møte henne :wub:

Og så gleder jeg meg til å se hvordan hun utvikler seg og blir som voksen, jeg kan ingen ting om rasen så det blir spennende å følge henne :)

Jeg tror hun kommer til å bli krevende. Men utrolig morsom å jobbe med :D Og utifra størrelsen på potene tror jeg at hun blir stor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på vår første skogstur! Vel, jeg bærte Nora mesteparten av veien, men hun fikk likevel erfare å klatre over sten og stubber, dra i røtter, spise pinner og bli våt og gjørmete på labbene.

Har hentet Taxi nå. Han synes at hun er litt motbydelig, og vil ikke ha nærkontakt med henne. Men det er fremgang siden igår, for nå vil han i det minste være i samme rom som henne.. Det går seg nok til.. :)

Bilder fra den lille turen:

527439_10152241931455145_606877877_n.jpg

541361_10152241931560145_1497311896_n.jpg

375850_10152241931655145_599872456_n.jpg

527705_10152241931740145_2136485896_n.jpg

68493_10152241931830145_960098892_n.jpg

541241_10152241931920145_356032128_n.jpg

285116_10152241932020145_1872736089_n.jpg

185099_10152241932145145_1491178898_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke greit å komme fra pannekakeland Nederland og til den norske naturen. Det tar litt tid før man finner ut av slike ting, hilsen Bonfire (min SH valp fra NL - nå 6mnd og godt "innvandret" i norsk natur)

Hehe, sant :D Og spesielt når man har så store klønelabber ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linux hilser til Taxi og sier at sånne nyinnvandrede kan være ekle først, men de går seg til etterhvert. Så lenge man får ha matskåla og liggeplassen sin i fred;)

Red; Marianne er forøverig veldig interessert i å se denne valpen utvikle seg, så Irene kan fortelle henne om evt for og bakdeler når det en gang skal en ny hund inn i dette huset... Tror ikke den rasen er helt uinteressant...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linux hilser til Taxi og sier at sånne nyinnvandrede kan være ekle først, men de går seg til etterhvert. Så lenge man får ha matskåla og liggeplassen sin i fred;)

Red; Marianne er forøverig veldig interessert i å se denne valpen utvikle seg, så Irene kan fortelle henne om evt for og bakdeler når det en gang skal en ny hund inn i dette huset... Tror ikke den rasen er helt uinteressant...

Ja, regner med at det går seg til. Går litt bedre idag enn igår :)

Foreløbig er valpen en pøbel med høy selvtillit som ikke er redd for noe. Hun synes alt jeg gjør er fryktelig artig - for eksempel å plukke bæsj eller tørke tiss. Bite i føttene mine når jeg er barbent er tydeligvis kjempegøy, bare ikke såå gøy for meg ;)

Ellers trente vi litt klikkertrening igår, og hun har lært "sitt". Så nå setter hun seg og titter på meg hver eneste gang jeg stopper opp :D

Jeg gleder meg til å se hvordan hun utvikler seg :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kjempesøt!

Spennende og se hvordan hun blir som voksen! Er det noe klipp av pelsen på disse?

Hvordan er de i forhold til springeren?

Ikke noe klipp nei :) Eventelt litt på poter bare, samt nappe død pels på ørene hvis det blir noe av det

Edit: og hvordan den er i forhold til springeren gjenstår å se :D.

Endret av IreneN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg prøvd å ta et oppstillingsbilde av Nora, og det skulle ikke vise seg å være lett. Med en valp som for det første synes det er vanvittig gøy å hoppe rundt som en kenguru, og for det andre akkurat har lært seg sitt og dermed gjerne vil vise meg det til enhver tid, var det en utfordring ;)

Ikke helt fornøyd med resultatet, for jeg fikk ikke et eneste okei bilde hvor hun stod rett. Men det er uansett moro å ha sånne bilder så man kan se utviklingen :)

552528_10152245668115145_459678015_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...