Gå til innhold
Hundesonen.no

Noortje fan 't Suydevelt "Nora" (Drentsche patrijshond)


Irenen
 Share

Recommended Posts

Nydelig frøken!

Hvor tung er hun? Jeg skal jo hente valp selv om tre uker og er litt bekymra for vekta og hvor strenge de er på flyet.

Oppdretteren sa hun veide 5 kg da jeg hentet henne på søndag, men da jeg veide henne på klinikken på tirsdag veide hun 4.7. Men det kan ha litt med hvor mye mat og vann hun hadde i kroppen også.

Men de brydde seg ikke om å veie henne eller sjekke om hun hadde plass til å snu seg og reise seg i transportburet. Strengt tatt hadde hun ikke plass til å stå, men hun lå heldigvis og sov hele flyturen :) De var mest opptatt av å kose med henne på flyplassen ;) Hvor stor blir en staby? En drent blir jo fort 30kg, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Møt min lille nederlender! (Vel, hun er ikke min helt enda, men om to uker og fem dager er hun det) Noortje fan't Suydevelt, til daglig Nora, er en Drentsche patrijshond som skal reise hele veien

Vi er vel hjemme fra Nederland igjen, og familien har økt Jeg trodde jeg var supergodt forberedt med alt i forhold til reisen, men det skulle det nå vise seg at jeg ikke var. Eller forberedt var j

*smelt*

Posted Images

Lillepjokken jeg skal hente er allerede over 3 kg..! Og det er fortsatt 3 uker til jeg henter ham :) Så blir spennende hihi.

Stabijene varierer sterkt i vekt - tispene ligger fra 15 kg og oppover mens hannene ligger på starten av 20-tallet et sted. Amigo er 26-27 kg men han er på den større siden. Han kunne gjerne hatt et par kg til uten at det gjorde noe.

Jeg skal også reise med SAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillepjokken jeg skal hente er allerede over 3 kg..! Og det er fortsatt 3 uker til jeg henter ham :) Så blir spennende hihi.

Stabijene varierer sterkt i vekt - tispene ligger fra 15 kg og oppover mens hannene ligger på starten av 20-tallet et sted. Amigo er 26-27 kg men han er på den større siden. Han kunne gjerne hatt et par kg til uten at det gjorde noe.

Jeg skal også reise med SAS.

Men som valper er vel uansett ikke størrelsesforskjellen så stor på tisper og hanner? Jeg vil tro det skal gå helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig frøken!

Hvor tung er hun? Jeg skal jo hente valp selv om tre uker og er litt bekymra for vekta og hvor strenge de er på flyet.

Beklager litt OT her, men vi har jo hentet munsterlander med fly og han er jo bare litt større en en staby den dag i dag. Det gikk helt fint, husker ikke hva han veide siden mamma hentet han. Nå fløy de riktignok fra USA til Mexico da, så litt annen rute, men mamma hadde ingen problemer på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå søt :)

:D

Herlighet for en skjønn valp! Marvinius hilser til Taxi og sier han kan glede seg til hun blir litt eldre sånn at de kan leke ordentlig sammen ;)

Foreløbig synes hvertfall Taxi at hun bare er teit, masete og ekkel. Men han tolererer henne nå da, så da gjenstår det bare at han skal få litt glede av å ha en lillesøster også. Hvordan oppførte Marvin seg mot Dany i starten?

jeg fullstappet reisevesken med 10 kg corgi valp :P gikk bra det også.

Og til bildet :wub:

Oida :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløbig synes hvertfall Taxi at hun bare er teit, masete og ekkel.

Det syntes min eldste hund også i starten da jeg fikk hund nr to og valpen kom i hus. Hun flyttet seg laaangt unna valpen, som hun åpenbart fant fryktelig klengete og ekkel. Nesten litt skummel så det ut til at hun synes han var! :- )

Men det tok ikke mer enn en ukes tid, så begynte hun å venne seg til å ha han i hus og innen to uker var gått, lå hun og vasket han i fjeset på kvelden før de skulle sove og hadde slett ikke noe i mot å ha han tett innpå lenger! De lekte og lekte dagen lang og hadde det kjempefint! :- )

I dag er de to perlevenner og forfølger hverandre overalt, henger sammen som erteris. De har hver sin hundeseng å sove i om natten, men de starter alltid kvelden i samme seng mens det vaskes og sleikes i fjes og ører. Så, når kveldsvasken er overstått, går de hvert til sitt og sover i hver sin Biabed på soverommet vårt. Det hender eldstebikkja hopper opp i senga om natten da.... merkelig nok er ikke den yngste like begeistret for det, han foretrekker åpenbart sin egen seng på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes min eldste hund også i starten da jeg fikk hund nr to og valpen kom i hus. Hun flyttet seg laaangt unna valpen, som hun åpenbart fant fryktelig klengete og ekkel. Nesten litt skummel så det ut til at hun synes han var! :- )

Men det tok ikke mer enn en ukes tid, så begynte hun å venne seg til å ha han i hus og innen to uker var gått, lå hun og vasket han i fjeset på kvelden før de skulle sove og hadde slett ikke noe i mot å ha han tett innpå lenger! De lekte og lekte dagen lang og hadde det kjempefint! :- )

I dag er de to perlevenner og forfølger hverandre overalt, henger sammen som erteris. De har hver sin hundeseng å sove i om natten, men de starter alltid kvelden i samme seng mens det vaskes og sleikes i fjes og ører. Så, når kveldsvasken er overstått, går de hvert til sitt og sover i hver sin Biabed på soverommet vårt. Det hender eldstebikkja hopper opp i senga om natten da.... merkelig nok er ikke den yngste like begeistret for det, han foretrekker åpenbart sin egen seng på gulvet.

Godt å høre :) Håper det blir sånn her også. Det er litt merkelig, fordi Taxi har alltid vært ekstremt tålmodig og snill med valper, lagt seg ned for å komme på deres høydenivå osv. Men da han og Nora møttes ble han bare helt stiv i kroppen og knurret på henne :/

Men det går likevel bedre nå. Nå kan hun kan godt spurte forbi han uten at han løfter på leppa, og de oppholder seg oftere i samme rom. Er hun for bøllete, så går han bare sin vei. Ute gjør Nora alt hun kan for å få Taxi i lek (hvis hun er i bøllemodus), men han later bare som om hun ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Foreløbig synes hvertfall Taxi at hun bare er teit, masete og ekkel. Men han tolererer henne nå da, så da gjenstår det bare at han skal få litt glede av å ha en lillesøster også. Hvordan oppførte Marvin seg mot Dany i starten?

Oida :P

Han tok det veldig bra. Synes det det ble litt mye akkruat i starten, men forholdt seg rolig og stolte rett og slett på at jeg begrenset ev. herjing og "plaging". Det gjorde jeg også, og han har tatt henne veldig godt i mot faktisk. Han gikk bare unna henne hvis hun ble for mye, men har sagt alt for lite i fra til henne. Han er rett og slett for snill. Men i dag leker de kjempegodt sammen. Knuffer og tøffer seg for hverandre, spoler rundt på jorder/i skogen osv. Han begynner å få mer og mer glede av henne etterhvert som hun blir eldre :) Hun tar ennå litt mye plass i form av at jeg hele tiden må følge henne opp, men da passer jeg på å ikke glemme at han også skal ha oppmerksomhet og like mye kos som før. (Han er en sånn stor kosegris). Alle får, er mitt motto. Jeg legger opp til at det aldri skal være konkurranse om noen ting, og det synes jeg at jeg klarer ganske bra.

Jeg synes den biten har gått særdeles bra hos oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tok det veldig bra. Synes det det ble litt mye akkruat i starten, men forholdt seg rolig og stolte rett og slett på at jeg begrenset ev. herjing og "plaging". Det gjorde jeg også, og han har tatt henne veldig godt i mot faktisk. Han gikk bare unna henne hvis hun ble for mye, men har sagt alt for lite i fra til henne. Han er rett og slett for snill. Men i dag leker de kjempegodt sammen. Knuffer og tøffer seg for hverandre, spoler rundt på jorder/i skogen osv. Han begynner å få mer og mer glede av henne etterhvert som hun blir eldre :) Hun tar ennå litt mye plass i form av at jeg hele tiden må følge henne opp, men da passer jeg på å ikke glemme at han også skal ha oppmerksomhet og like mye kos som før. (Han er en sånn stor kosegris). Alle får, er mitt motto. Jeg legger opp til at det aldri skal være konkurranse om noen ting, og det synes jeg at jeg klarer ganske bra.

Jeg synes den biten har gått særdeles bra hos oss :)

Så bra :D Har jo sett film av Marvin og Dany leke, så sånn vil jeg også ha det! ;)

Jeg passer også på å gi Taxi den oppmerksomheten han ønsker, samt at når jeg trener med Nora, får han også være med å spise godis (for det vil han gjerne ;)) Og hvis jeg mener hun er for bøllete med han, så tar jeg naturlivis henne vekk - ikke han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påtide med en ny, liten bildespam?

306565_10152247199670145_482165720_n.jpg

183852_10152247195570145_161292515_n.jpg

285732_10152247194995145_440570167_n.jpg

230965_10152247194770145_963892954_n.jpg

17097_10152247194595145_1792847375_n.jpg

Hun er ikke lenger like klønete som hun var de aller første dagene. Nå forstår hun også at hun en gang i blant må bremse ned for ikke å tryne. Det er fint, for da slipper matmor å være redd for at hun skal slå seg hele tiden :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chico syntes ihvertfall Iver var skikkelig ekkel, gikk og la seg under sofaen og syntes hele saken var kjempeekkel. Etter hvert tolererte han valpen, men det var ikke før Iver kom i puberteten og ble mann at Chico begynte å like ham. Nå er de sjelevenner, null problem å ligge i samme bur med hodet oppå hverandres kropper (selvom de har plass til å ligge hver for seg).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at de som regel ender opp som kompiser :D

Nå ser vi på opptak av "Norske talenter", og Nora synes beatboxing er veldig artig :P

Idag har vi vært på besøk hos en tre år gammel hannhund av samme rase. Han hadde forferdelig lyst til å leke med henne, men hun syntes han var litt for stor og voldsom. Så da ble det til at han var pent nødt til å ligge rolig mens vi var der, så hun ikke skulle bli skremt. Neste gang vi kommer på besøk tenker jeg de kan leke sammen :)

Ellers prøver Nora stadig å leke med Taxi, og han har vist tendenser til å interessere seg for henne. Dette kommer seg det tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg vet hvem den hannen er :) Ihvertfall hvis de er på utstilling iblant. Er jo ikke sånn stor overveld av dem i Norge liksom.

Wesley heter han :) Han er kjempefin, men en litt annen type utseendemessig enn hundene fra oppdretteren til Nora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har Taxi og Nora vært veldig nær å leke sammen. Juhu! :D

I og med at det har pøsregnet i hele dag, har vi ikke tatt et eneste bilde ute. Men Nora er 9 uker idag, så et oppstillingsbilde måttte til. Tok over 200 bilder, og dette var det eneste delvis brukbare selv om kvaliteten er litt dårlig. Jeg trenger å lære henne "stå" ;) (hun har lært sitt og dekk ved bruk av klikkertrening, og hun vil dermed GJERNE vise meg hva hun kan, søte jenta :lol: )

Noortje-9uker.jpg

185096_10152250150945145_1080003553_n.jpg

23910_10152250151155145_1074010407_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det oppstillingsbilde ble kjenpebra jeg! Klart halen kunne vært bedre plassert osv. Men det erke lett å f en valp til å stå sånn lenge nok!

Hehe nei, det er absolutt ikke enkelt! :lol:

Forsinket tillykke med hvalpen... Hun ser meget sød ud :heart:

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...