Gå til innhold
Hundesonen.no

Til ettertanke: to gåter...


Teserere
 Share

Recommended Posts

http://en.wikipedia...s_vegetarianism wikipedia har alltid rett!

Det er så mange andre kilder som avbekrefter dette.

Og Wikipedia har så mange feil, at den tross alt ikke er godkjent som kilde i oppgaveskrivning flere steder. :P Kan hoste opp en masse linker som kaller dette en myte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han var en DYREVENN er vel ikke å stikke under noen stoler. Det er ikke noe underfundig eller merkverdig at noen setter individsretten til dyr høyere enn mennesker, det er et velkjent fenomen i dagens samfunn også. Det trenger ikke innebære sinnsykehet eller manglende funksjonalitet i samfunnet, selv om det nok i odde tilfeller kan skape mennesker med store psykiske problemer og vrangforestillinger.

Etter hva man har solide historiske kilder på var han absolutt nærmere dyr enn mennesker. Så hva denne - som nevnt - failende "smartassgreia" prøver å fremme er jo allikevel det samme. En dyrevenn som ikke drakk etc. Men selvfølgelig, å skrive noe som er direkte feil er jo feil. Jeg prøver vel bare å knotre fram at temaet er det samme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hvertfall et glimrende eksempel på at kildekritikk er en fin ting. Om nå dette hadde vært helt konkrete sannheter så er de likevel fakta tatt ut av kontekst, og man kan forvri det meste på den måten. Syns det er tankevekkende uansett. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er dårlig gjort av folk å røpe ting . Jeg tenkte det ville være morro å se hva folk svarte. Da er det dårlig gjort at de som vet svaret/ikke liker måten gåten er laget på skal ødelegge hele tråden. Men men. Nå er nøtta ute av skallet så da kan man jo bare diskutere videre.

Fasit:

candidate a : Franklin D. Roosevelt

candidate b: Winston Churchill

candidate c: Adolph Hitler

If you said yes to the abortion question, you just killed Beethoven.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er dårlig gjort av folk å røpe ting . Jeg tenkte det ville være morro å se hva folk svarte. Da er det dårlig gjort at de som vet svaret/ikke liker måten gåten er laget på skal ødelegge hele tråden. Men men. Nå er nøtta ute av skallet så da kan man jo bare diskutere videre.

Jeg er veldig enig med deg her jeg. Uansett hvor sant det måtte være osv, så må det gå an å ha litt moro en gang i blandt med slike tankegreier. Har et spill som heter Mindtrap hvor det er masse slike type spørsmål, og da denne tankespinneren her kom opp på en hyttetur for en del år tilbake, så vekket det mye moro, latter og debatter når "fasiten" ble avslørt. På den tiden hadde vi ikke mobiler med internett, ikke hadde vi bærbare maskiner heller, så vi fikk ikke googlet, men noe historie hadde vi da fortsatt i minnet, og Eva Braun visste vi jo godt hvem var, og snill mot dyr. Joda, greit å teste om bikkjene dør like fort som legen sier man selv vil dø for å slippe å stå til rette for hva man har gjort. Hitler var nok ikke den utpregede dyreelsker som så mange vil ha han til. Og jeg skrev særoppgave om Beethoven i musikken og visste godt at han ikke var en av 8 barn osv. Men, som noen vil hevde, så er jeg dum fordi jeg er blond, men de skal virkelig ikke undervurdere oss blonde nei, se bare her hva jeg opplevde forrige dagen:

I fjor byttet jeg ut alle vinduene mine med dyre tre-lags-lav-energi-vinduer. Denne uken ringte en mann fra firmaet som installerte vinduene. Han påpekte at de hadde gjort jobben for et helt år siden, men enda ikke fått betalt. Ok, bare fordi jeg er blond, betyr ikke det at jeg automatisk er dum! Så jeg fortalte for denne fyren hva hans snakkesalige selger sa for et år siden. Nemlig at etter et år så har disse vinduene betalt seg selv. Og hallo! Det har gått et år nå! Det ble helt stille i den andre enden, så jeg la på. Han ringte ikke opp igjen. Han følte seg nok dum!

Ha en super fredag ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han var en DYREVENN er vel ikke å stikke under noen stoler. Det er ikke noe underfundig eller merkverdig at noen setter individsretten til dyr høyere enn mennesker, det er et velkjent fenomen i dagens samfunn også. Det trenger ikke innebære sinnsykehet eller manglende funksjonalitet i samfunnet, selv om det nok i odde tilfeller kan skape mennesker med store psykiske problemer og vrangforestillinger.

Som Breivik f.eks. Han hadde visst snakket mye om en mus har kjørte på da han var på vei til Utøya,at han syntes det var fælt,men alle menneskene han drepte,det var liksom ikke noe problem..

Jeg innrømmer at jeg tar meg i å gråte oftere over dyr enn mennesker. Jeg vet ikke hvorfor. Men jeg vet også at jeg har stor empati for mennesker også,bare ikke heeelt på samme måten:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra info så var jo det helt klart C det ble lagt opp til å bli valgt. Så skulle man kun valgt kun utifra det, så er C beste valg.

Hu som ble gravid kan jo være første graviditet for alt det vi vet.

Slike oppgaver blir bare dumme syns nå jeg. Det er jo ikke en gåte, men en gjettelek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...