Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har lyst å passe Klima?


Whoopsis
 Share

Recommended Posts

Nå har det seg sånn at min mor har planlagt å feire 50-årsdagen sin i Italia, og dermed trenger jeg å tigge litt hundepass fra 3.-8. oktober. Det å droppe slektstreff/bursdag er nemlig ikke spesielt populært, så jeg vil helst unngå akkurat det..

Klima er da ca 9 mnd, og veldig typisk dalmatinerunghund. På mange måter er hun veldig enkel, hun har ingen rare diller, er trygg og sosial, glad i alt og alle, kan gå løs, ingen problemer med å være alene, ferdes i ulike miljøer eller noe sånt. Men hun er som sagt en dalmatinerunghund, og gjør dermed litt ut av seg. Skal hun være alene vil jeg anbefale å ikke gi henne tilgang til ting å ødelegge, her hjemme er hun normalt på badet, og det fungerer strålende. Det hender hun finner ut at man skal stå opp tidlig om morgningen, det er ikke alltid like populært, men blir hun slitsom er det bare å la henne sove i et annet rom. Jeg merker ikke noe til det nå for tiden, men greit å ha advart eventuelt interesserte.. :P Ellers regner jeg med at hun kommer til å trekke i båndet om man ikke er konsekvent, og det kan være greit å lære henne at det er du som roper når du roper, for hun har litt problemer med å lokalisere lyd til tider. Også er hun veldig veldig glad i å ligge mykt, så får hun et behagelig sted å sove slapper hun veldig godt av innendørs. Hos meg i hvert fall, det er litt vanskelig å garantere hvordan hun vil være hos andre, men jeg vil ikke tro at det blir noe problem.

(Stakkars Klima, finnes visst ikke så mye bilder av henne.. Men se da, hun er jo ganske søt? Stjålet av Europia.)

562937_483563571673411_1109635432_n.jpg

Ella, 10 år gammel trekkhundblanding, er også fremdeles ledig, men jeg tror det ordner seg med pass der. Men om noen har en stol/sofaplass de vil låne bort i noen dager, så tar Ella gjerne den! Jeg vil helst at hun skal få mat to ganger om dagen, gjerne litt kos og ellers klarer hun seg veldig fint. Hun blir så klart fryktelig glad for litt turer, men for en uke kan hun godt fungere som en ekstra sofapute om ønskelig.

DSC_0008.jpg

DSC_0817.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Vil Klima kunne fungere sammen med min 5mnd (da 6 mnd) gamle dobergutt (den voksne tispa mi byr ikke på noen utfordringer her)? Jeg er på jobb på dagtid, så de må være alene hjemme (har evt hundehybel de eller hun kan være på), men utover det kan jeg tilby turer i skog og mark, aktivisering og lots and lots of love. Bor oppe i Nittedal, så vi kan jo evt treffes og se hvordan de funker sammen, om du er interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Vil Klima kunne fungere sammen med min 5mnd (da 6 mnd) gamle dobergutt (den voksne tispa mi byr ikke på noen utfordringer her)? Jeg er på jobb på dagtid, så de må være alene hjemme (har evt hundehybel de eller hun kan være på), men utover det kan jeg tilby turer i skog og mark, aktivisering og lots and lots of love. Bor oppe i Nittedal, så vi kan jo evt treffes og se hvordan de funker sammen, om du er interessert?

Jeg er kjempeinteressert! Og jeg regner med at Klima kommer til å syntes at det er dødskult, dober og dalmis er vel begge ganske..fysiske? Men jeg regner med at du må skille dem litt inne og sånt, ellers hadde det nok blitt litt slitsomt i lengden. :P Men gjerne det! Sender deg en PM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...