Gå til innhold
Hundesonen.no

Tesh er syk, hva lider hun av?


Kaja
 Share

Recommended Posts

Først vil jeg bare si at hun er under utredning, men på sonen er det mange eiere som har vært borti litt av hvert.

Kan jo liste opp hva som er forandret i det siste

Pelsen er stygg, hun har røyta lenge

Tisser inne, tisser mye, ofte

Drikker mye

Rastløs

Piper

Blitt nervøs

Halen mellom beina i situasjoner hun før likte (mye folk, dyrebutikken, utstilling)

Gått ned mange kg

Det er tatt prøver for UVI og diabetes de var negative. Idag ble det tatt bredspektret blodprøver som vi får svar på, på mandag

Æææsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedsatt nyrefunksjon? Dina hadde noe av de samme symptomene. Ble nervøs for ting hun vanligvis ikke reagerte på, overreagerte på ting hun hadde pleid å reagere på, fikk ullen og stygg pels, ble vanskelig å holde i normal vekt, muskelsvinn, drakk mye, tissa mye.

Det er vel i så fall noe dere ville sett på urinprøven, så kanskje ikke allikevel?

EDIT:

Glemte å si at jeg håper det ikke er noe alvorlig da! Det er kjipt når hundene er sjuke :(:hug:

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent samme symptomer som eldstetispa mi - de trodde også det var Cushings. Men et røntgen av magen viste en diger svulst som hang i urinblæren (15 cm i omkrets!).

Den ble fjernet og hunden levde i 6 år til med et helt normalt liv (døde som 12-åring av noe helt annet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesh virker mye mer som seg selv idag, hun klikka mongis på tur og løp hele turen, hun har svømt idag også (første gang faktisk).

eneste "rare" idag var at hun løp rundt noen mennesker og bjeffet på de (FLAUT), Tesh gjør egentlig ikke slikt. Men det virker som hun har kommet ut av "skallet" sitt og fått mye mer energi.

Etter en lang tur med masse løping slappet hun ordentlig av, det har hun ikke gjort på flere dager. Hun lå helt ut i flere timer!

Da vi skulle ut i bilen ble hun kjempeteit og stakk fra meg to ganger og hadde full raptus på parkeringsplassen (sånn hun gjerne pleier:P) Nå sover hun igjen. Hun virker ikke tufs og er veldig leken.

Godt tegn håper jeg!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...