Gå til innhold
Hundesonen.no

hallo til alle.. =)

Credence

Recommended Posts

Skrevet

så kom jeg da.. ei jente på 17 fra en liten plass i det kalde nord..

er opprinnelig fra havøysund men nå bor jeg i pasvikdalen på svanvik..

der går jeg folkehøgskole på hestelinja..

jeg har 7 dyr i havøysund; 1 hund, 2 fugler, 2 ørkenrotter og 2 ildre..

ildrene passer ho shira her på forumet..

litt om hunden min;

Navn: Ayrton Askan "Casper"

Rase: Landseer

Født: 10.04.03 i et kull på 2

han er en nydelig hund som har sin egen personlighet..

han har vært på 1 utstilling der han ble BIR og BIG 4.. har lyst å fortsette

å stille han ut men må da få ganske mye mer musklatur på han..

Casper.gif

140620050058Sc4VUa29JSSJTDeuYQ.jpg140620050032xRxDhlu3oWiF7uVqBf.jpg

140620050014AkEfqiGZzJydqkye9f.jpg140620050038G6MSyx5glIbm3gNrWT.jpg

140620050019ingv9RJL6vQCh1Py9h.jpg030320051426nA7Y2aTFIP6KTO45To.jpg

01012005181842Ld7492571vR4.jpg

Skrevet

Velkommen :) Så du har en sånn hund som jeg lenge trodde var en flekkete nuffe :) Utrolig pen hund da..skikkelig kosebamse :wink:

Skrevet
Velkommen! :) Ååh' date=' Landseer! Love IKe så altfor ulik newfoundlandshunder :mrgreen:[/quote']

er jo avlet fram av new foundlandshund og pyrineer da.. :)

Skrevet

hehe.. mora mi ville egentli ha bullmastiff.. men så fikk hun låne en

hundebok hos mora til shira, så endte det med landseervalp 2-3 mnd etter..

Skrevet
hehe.. mora mi ville egentli ha bullmastiff.. men så fikk hun låne en

hundebok hos mora til shira, så endte det med landseervalp 2-3 mnd etter..

hihi :) Syns de store bamsene er det nydeligste som finnes :wink: Synd det er så mye sykdommer ute å går på de store rasene. Når jeg får nuffe igjen vil jeg importere fra et land hvor oppdrettere og valpekjøpere samarbeider mer. Spesielt i newfoundlandshundmiljøet er valpekjøpere dårlig til å gi tilbakemeldinger til oppdretter ang helsen til valpen, og det er mer konkurranse og luring enn samarbeid og raseforbedring :roll:

Skrevet

jeg er fulstendig klar over sykdommene hos de store rasene.. noe jeg synes ikke blir for godt kjent hos nye valpekjøpere.. veldig synn synes jeg :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...