Gå til innhold
Hundesonen.no

Fyda er en liten skatt!


Mari
 Share

Recommended Posts

Åh, så herlig, og deilig!

Jeg kan jo også kort fortelle min solskinnshistorie, for Nemi har jo vært sånn at hun skal ta ALT av hunder vi har møtt på, tidligere.

En sånn hund som man ikke kan stramme båndet på, og som drar til hun spyr, for å få tak i den andre bikkja. Dette har vi trent mye på, og endelig er hun også en hundevennlig hund, og jeg tar meg fortsatt i å måtte konsentrere meg for å stole på henne.

Uansett, nå har jeg jo en samboer , og han går ofte tur med hundene, eller så går vi tur sammen. Da holder han alltid Nemi. Han har jo aldri opplevd henne som den gale hunden hun var, så for han har det aldri vært en prioritet å ta kontroll og passe på, når det kommer til andre hunder. Og hun har aldri vist han grunn til noe annet heller. Han stoler jo fullt og helt på henne, og det er så fint å se det ubevisste samarbeidet de har, og at han ikke strammer inn båndet når vi møter andre hunder, og at hun heller ikke bråker med andre hunder, om de skulle være så nærme at de får snuse på hverandre. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går møtte Fyda en irsk ulvehund, ung/valp hannhund. Det har vært type mareritt-treff tidligere. Store, glade hunder er det verste, for de er gjerne veldig oppi henne og er ikke alltid like flinke til å respektere avstandsøkende signaler. Hun stivnet litt, men det gikk helt fint uten innblanding. Rett etterpå møtte hun en to år gammel staffe-tispe, det gikk også fint, litt stiv der og, de hadde nok ikke skulle vært løs sammen.

Hun er jo egentlig en veldig vennlig sjel. Hadde hun vært sosialisert litt da hun var liten så tror jeg hun hadde vært bombesikker med andre hunder. Men fortsetter det slik er jeg virkelig mer enn fornøyd! :)

Fyda :heart: :heart: :heart:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

13 september ja, det vil si at Fyda er 13 dager inn i karriere som hundevennlig hund. Dobbelt lykketall det eller?

For hvor stor er ikke ironien i at Fyda måtte til veterinæren i dag etter å ha harket noen dager og det viser seg at hun har fått kennelhoste med lungebetennelse?

Må jo bare le. :lol: Men nå blir det full ro i ti dager til hun er ferdig med antibiotika og lungene er tipp topp igjen, så får vi vel på nytt ta turen inn i smittens himmelrik som er hunder som har med hverandre å gjøre.

Men hey, hun er hundehøflig! Skål! :D:dog_running: :snuser: :berner:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 september ja, det vil si at Fyda er 13 dager inn i karriere som hundevennlig hund. Dobbelt lykketall det eller?

For hvor stor er ikke ironien i at Fyda måtte til veterinæren i dag etter å ha harket noen dager og det viser seg at hun har fått kennelhoste med lungebetennelse?

Må jo bare le. :lol: Men nå blir det full ro i ti dager til hun er ferdig med antibiotika og lungene er tipp topp igjen, så får vi vel på nytt ta turen inn i smittens himmelrik som er hunder som har med hverandre å gjøre.

Men hey, hun er hundehøflig! Skål! :D:dog_running: :snuser: :berner:

:lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...