Teserere Skrevet 14. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2013 Jeg har handlet dropsgarn fra http://www.woolwarehouse.co.uk tidligere. Er de utsolgt der også? Takk da ble det marineblått bomullsgarn på meg gitt (pluss litt til ) Skal hekle denne til meg selv: 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 14. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2013 Takk da ble det marineblått bomullsgarn på meg gitt (pluss litt til ) Skal hekle denne til meg selv: Så bra! Har bestilt derfra et par ganger, og da har de i alle fall hatt rask levering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2013 Oppskriftene fra Drops/garnstudio er jammen noe å bryne seg på, at det kan være mulig å formulere seg så komplisert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 15. Mai 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2013 Er det noen som har oppskrift på fin guttegenser (til en femåring) med sånn rundfelling (er det det det heter? Der man strikker ermene på bolen, liksom og ikke klipper... jeg fikser ikke å klippe og sy på ermer. Blir feil.)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 15. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2013 Er det noen som har oppskrift på fin guttegenser (til en femåring) med sånn rundfelling (er det det det heter? Der man strikker ermene på bolen, liksom og ikke klipper... jeg fikser ikke å klippe og sy på ermer. Blir feil.)? Pickles har mye fint. Alle disse strikkes i ett uten montering.http://www.pickles.no/morosetthttp://www.pickles.no/oslo-anorakkenhttp://www.pickles.no/vimpelgenser-med-stripebukse/http://www.pickles.no/tmmerhoggergenser-jr/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 15. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2013 Er det noen som har oppskrift på fin guttegenser (til en femåring) med sånn rundfelling (er det det det heter? Der man strikker ermene på bolen, liksom og ikke klipper... jeg fikser ikke å klippe og sy på ermer. Blir feil.)? Jeg har strikket denne tre ganger alt. Kjempelett, og det går fort http://www.ravelry.com/patterns/library/beyond-puerperium Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElZorro Skrevet 19. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2013 Som om jeg ikke har nok garnprosjekter... Snublet innom hippe og trendy butikker for barneklær på Grünerløkka i går, fikk bakoversveis når jeg så prisen. Jeg tenkte at det må da kunne gå an å lage dette billigere (og bedre) selv, så nå har jeg snublet innom Stoff og Stil for å se om jeg ikke klarer få meg ny hobby! To be continued! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 20. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 20. Mai 2013 Jeg trodde jeg ENDELIG var ferdig med gensern til gubben, jeg hadde jo strikket så langt som oppskriften sa, men neida Jeg hadde helt glemt å felle til hals, heldigvis liker han lange gensere på tur, så da blir den litt lenger og nå er halsen felt, må bare strikke ytterligere 10 cm.. gosh. Den må være ferdig om en uke, da har han bursdag Problemet er at han tror jeg er drittlei og har lagt gensern hans på hylla, så jeg kan ikke strikke mens han er hjemme. Han maser titt og ofte på den og sysn jeg må bli ferdig da 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 22. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2013 Hvordan i huleste heiteste syr man fast ermer på en genser? Gjør man det med maskin? for hånd? Jeg har funnet masse "guider" til montering, alle viser hvordan man syr og klipper opp bol, men INGEN viser hvordan man styr fast armer. Jeg dro en "kaja klarer selv" og det ble ikke pent. Ble en "bump" rundt hele greia så nå driver jeg og spretter opp (prøvde med maskin). Kan noen forklare? Skal det sys fra retten, vrangen? denne gensern blir ikke pen, godt det er en bruke ute genser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 22. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2013 Se om en av disse kan hjelpe deg http://strikkeprinsessa.wordpress.com/2010/08/02/teutorial-hvordan-montere-strikkegenser/ http://strikke.blogspot.no/2009/03/oppklipping-av-bol-og-montering-av.html Eller video: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 22. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2013 For hånd, blææææh. Menneh, jeg har ikke sånn spretteopp sak, omg. Jeg kommer aldri til å bli ferdig med denne gensern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 22. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2013 For hånd, blææææh. Menneh, jeg har ikke sånn spretteopp sak, omg. Jeg kommer aldri til å bli ferdig med denne gensern Monterer alt for hånd eg, har ikke symaskin Du klarer å sprette opp med saks også, ikke åpne den mer enn noen mm, og vær forsiktig. Hadde ikke du en bursdag den skulle være ferdig til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 22. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2013 Monterer alt for hånd eg, har ikke symaskin Du klarer å sprette opp med saks også, ikke åpne den mer enn noen mm, og vær forsiktig. Hadde ikke du en bursdag den skulle være ferdig til? Naboen hadde spretter, klarte å revne litt men det ordna jeg med maskina Den må være ferdig til i morgen, bursdagen er 3 juni, men mannen er hjemme fra i morgen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 24. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Mai 2013 Ferdiiiiiiiiiiiig!!! mitt første store strikkeprosjekt ever! Jeg kunne strikke skjerf før, men aldri annet Pen ble ikke gensern, men den skal brukes ute og være varm. Håper han blir glad Nå er den på vask 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 24. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Mai 2013 Hurra, Kaja! Så deilig det må være å endelig være ferdig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 26. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 26. Mai 2013 Jeg spottet min egne kreasjon i går! Var på Rema og så ei nydelig lita jente i ei knall rosa uglelue som jeg heklet på bestillig fra Krutsi. Det var skikkelig, skikkelig stas må jeg innrømme. Stakkars foreldrene ble sikkert litt satt ut av den creepy dreadsdama som sto og glodde på datteren deres da... 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 27. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 27. Mai 2013 Barnehagestrikk til høsten 2013 har begynt. Ferdig med min første skruelue og er dritfornøyd! Sitter som et skudd. Strikket den i neongrønn og grå slik at han synes godt i barnehagen og er blikkfang for de voksne. Litt ego kanskje, men tips til andre strikkende mødre. Skal strikke to til av denne tenkte jeg, til bytte i bhg og en hjemme også. Lett, kjapp og artig å strikke. OMG, I killed Kenny! Nå har jeg lagt opp Tømmerhoggergenser Jr for andre gang, er kjempefornøyd med variant nummer en. Strikker den i Three Irish Girls "Bountiful" på Lindon Merino, skikkelig flott colorway. Dårlig mobilbilde av garnet. I virkeligheten er den en brennhet oransj, med flammefargespill i små variasjoner. Tror H kommer til å kle den godt! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 27. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 27. Mai 2013 Så fin, Mari! Nå skal jeg jaggu strikke ferdig den jeg har på pinnene jeg og. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 27. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 27. Mai 2013 Likte oppskriften veldig godt. Det skjer noe hele tiden før man rekker å bli lei. Tror det blir en variant i grå/neon gul og grå/neon rosa også. Hva strikker du den i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 27. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 27. Mai 2013 Ja ikke sant? Det går så fort unna Strikker i grått og blått nå, drivved og petrol. Til en liten tass i Tromsø Nå har jeg et par runder igjen før jeg skal sy den sammen i toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 27. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 27. Mai 2013 Høres kjempefint ut. Du må poste bilder når den er ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 27. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 27. Mai 2013 Den var herlig Mari! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 27. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 27. Mai 2013 Tips til noe ENKELT og PENT jeg kan stikke til mitt kommende tantebarn? Kjønn er uvisst ennå! Jeg tenkte å lage noen av de "sokkene man kan vokse i" som er postet en gang eller to her (om jeg får de til.. høhø) men vil gjerne lage noe mer også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 28. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2013 Hva med en enkel jakke? Kjønnsnøytral, enkel og består av rette og vrange masker. Jakker er veldig praktisk med babyer siden de ikke skal over hodet. Oppskriften er gratis i str 0-3 måneder. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 28. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2013 Work in progress bilde av Tømmerhoggergenser Jr. Liker godt strukturen, skikkelig tøff. Digger dette garnet. Og fargen! Litt tørt og bomullsaktig, tipper det er skikkelig slitesterkt. Så nå er jeg på jakt etter to hesper av matchende colorway i samme garn slik at jeg kan strikke en bukse som går til. (jeg er en garn-junkie!) Men se for dere da! Her er de sammen, hadde det ikke blitt kjempefint? Problemet er at Three Irish Girls har lagt ned nettbutikken sin (jeg fikk rasket opp en hel HAUG garn fra de før den tid, hehe) og selger bare direkte til butikker nå. Fant to hesper til salgs på Rav, så nå krysser jeg fingre her. Her er colorwayen oppstrikket Denne sykemeldingen blir ikke bra for lommeboka altså... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts