Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Rapporten er de 16 maskene som M.4 består av og som skal gjentas.

Sååå egentlig står det bare at jeg skal begynne på mønsteret med en gang? (Har forresten begynt å be til høyere makter om at du er pålogget hver gang jeg lurer på noe, for du kommer meg alltid til unnsetning når jeg er sint og straks gir opp :P )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå egentlig står det bare at jeg skal begynne på mønsteret med en gang? (Har forresten begynt å be til høyere makter om at du er pålogget hver gang jeg lurer på noe, for du kommer meg alltid til unnsetning når jeg er sint og straks gir opp :P )

Jepp :yes:

Hyggelig at jeg kan være til hjelp da så du ikke gir opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å begynne på et tredje prosjekt jeg :angel: Har strikket lite i det siste, vært bortreist og det ene med det andre. Men kjolen er jo ikke passe før til sommeren. Halsen er bare å strikke ferdig når jeg gidder, er veldig rett frem.

Altså. Hadde ikke denne i rødt blitt en fin julebrødkurv da? Må prøve, for hvis det blir bra så er blir det noen sånne i julegave. Men shh, ikke si det til noen :ahappy:

Men jeg skjønner jo ikke denne oppskrifta heller jeg da.

BRØDKURV:

Legg opp 32 m på p 6 og strikk rillestrikk, SAMTIDIG strikkes vendinger slik - les STRIKKETIPS over - * 1 p over de 29 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 26 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 23 m, snu og strikk tilbake, 1 p over alle m, snu og strikk tilbake. * Gjenta fra *-* til det er strikket 136 p (= 68 riller) over de første m på p (= det er strikket totalt 17 rapporter med vendinger). Fell av.

Hva mener de med 1 p over de 29 m? 1 p er ei rille, det har jeg skjønt. Men "over de 29 m"? Skal den første rilla bare strikkes på de 29 første maskene? Er det en fancy måte å øke på dette, å gradvis strikke seg oppover til det totale maskeantallet man har lagt opp, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å begynne på et tredje prosjekt jeg :angel: Har strikket lite i det siste, vært bortreist og det ene med det andre. Men kjolen er jo ikke passe før til sommeren. Halsen er bare å strikke ferdig når jeg gidder, er veldig rett frem.

Altså. Hadde ikke denne i rødt blitt en fin julebrødkurv da? Må prøve, for hvis det blir bra så er blir det noen sånne i julegave. Men shh, ikke si det til noen :ahappy:

Men jeg skjønner jo ikke denne oppskrifta heller jeg da.

BRØDKURV:

Legg opp 32 m på p 6 og strikk rillestrikk, SAMTIDIG strikkes vendinger slik - les STRIKKETIPS over - * 1 p over de 29 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 26 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 23 m, snu og strikk tilbake, 1 p over alle m, snu og strikk tilbake. * Gjenta fra *-* til det er strikket 136 p (= 68 riller) over de første m på p (= det er strikket totalt 17 rapporter med vendinger). Fell av.

Hva mener de med 1 p over de 29 m? 1 p er ei rille, det har jeg skjønt. Men "over de 29 m"? Skal den første rilla bare strikkes på de 29 første maskene? Er det en fancy måte å øke på dette, å gradvis strikke seg oppover til det totale maskeantallet man har lagt opp, eller?

En rille er to pinner rett.

"over de 29 m " betyr at du strikker 29 av de 32 maskene - snur og strikker tilbake. Neste pinne strikker du 26 m - snur og strikker tilbake. Neste pinne strikker du 23 m - snur og strikker tilbake. Neste pinne strikker du alle maskene - snur og strikker tilbake. Når du snur så ta den første masken løs av istedenfor å strikke den. Dette gjentas til du har 68 riller. Med dette så øker du ikke, men det er en slags felling som danner bunnen på kurven ser det ut som.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det :) Med fastmasker og det garnet jeg brukte føles det veldig tykt, men jeg er livredd for å brenne meg :P . Tenkte å lage et "ordentlig" sett til pappa, altså uten feil, til jul. De kan jeg jo lage med mønster på en side og så bare raskt lage en blank en for baksida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegave til pappa :P

IMAG0632.jpg

Døds fin ;)

Du er kjapp !

Jeg har laget 1 i rosa/hvit, men fikk det ikke til å bli pent ved å hekle tråden som ikke brukes inni, så jeg la den på baksiden :/ (skjønner ikke helt hvordan du får det så pent på begge sidene- min tråd syntes igjennom) og har nå heklet en ensfarget en, som skal være baksiden så da er det bare igjen en pent kant og en liten løkke til å henge den i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg vet ikke, kanskje vi gjør drtrbare bitteliyy forskjellig og at det utgjør stor forskjell. Regner med begge fargene er like tykt garn.

Når du drar ny farge inn må du stramme del andre forrige sånn at den vises så lite som mulig i den nye maska. Jeg følte aat jeg ble bedre etterhvert til å få det jevnt og ikke vise for mye gjennom.

Kan prøve å lage et eksempel og vise kanskje, men er ikke hkemme nå.

Tlf staver teit og vil ikke la meg rette, sorry!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link :)

(og jeg blir like forundret over hvor snålt det er å se amerikanske (engelske) gjøre håndarbeid)

Men det hun gjør er egentlig mye det samme jeg gjør. Men jeg hekler ikke "baklengs" da- og det er da tråden jeg ikke bruker syns best. Så burde vel lært meg det ;)

Men slik ble iallefall grytekluten min. Dobbel, så da syntes ikke baksiden .

gryteklut.jpg

Bare dumt at når jeg skulle hekle nr to ble den 1,5 cm større (bredere) en nr 1 selv med samme garn/nål så jeg gikk ned i str på nåla og da ble den 0.5 cm mindre. :gaah:

Er nok ikke meningen jeg skal få til dette- selv etter å ha heklet utallige duker med vanskelig mønster, så klarer jeg ikke grytekluter :frantics:

(sikkert derfor jeg nå driver med enda en som jeg har også tegnet mønsteret til...)

Edit. Glemte bilde :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vises jo ikke gjennom med fargen der? Men det var kanskje fordi du bare lot tråden henge på baksiden og ikke la den inni? :P

Jeg klarte å få lik foran og bak fordi jeg telte hele tiden, og så må man vite hvilken side man er på, hehe.

Ja trådene er på baksiden- som når man strikker...

Kanskje det er type garn som gjør at jeg ikke får det til- for det blir synlig uansett hva jeg gjør :puppeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...