Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Ikke få helt dilla på å strikke slike da, sist jeg hadde læstedilla (raggsokker?) fikk jeg brannsår/dyp fure på fingeren der jeg holdt garnet, siden det var så grovt :P

:lol: ! Polstre fingern kanskje? Har mange vinduer, og støtt og stadig lotterier i bygda de trenger gevinster til, så blir alltids kvitt dem :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Ja. Så lenge garnet kjennes greit ut og passer til formålet. Hva skal du lage?

Det er Mor Aase superwash og jeg er redd det er for grovt til et babyteppe... Liker fargene da, så kan jo bare bruke det til noe annet og hekle et nytt i ekte babygarn ;)

post-13965-0-18040900-1433757360_thumb.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Mor Aase superwash og jeg er redd det er for grovt til et babyteppe... Liker fargene da, så kan jo bare bruke det til noe annet og hekle et nytt i ekte babygarn ;)

attachicon.gif20150608_115201.jpg

mor aase superwash er en av garnene som blir mye mykere av en vask eller to i milo/annen egnet ullvask, da midlet den er behandlet med gjør at det kjennes grovere ut.

Er enig i at det kanskje er litt grovt til babyteppe uansett, men jeg syns det egner seg godt til voksenteppe (har ett pledd underveis i samme garn selv). Evt kan du avslutte der du er nå på det, sette på frynser og bruke det som sjal/skjerf om vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mor aase superwash er en av garnene som blir mye mykere av en vask eller to i milo/annen egnet ullvask, da midlet den er behandlet med gjør at det kjennes grovere ut.

Er enig i at det kanskje er litt grovt til babyteppe uansett, men jeg syns det egner seg godt til voksenteppe (har ett pledd underveis i samme garn selv). Evt kan du avslutte der du er nå på det, sette på frynser og bruke det som sjal/skjerf om vinteren :)

Aha, det visste jeg ikke :) Får kjøre det i vask når det er ferdig. Kan vel enkelt gjøres om til en poncho også, får tenke litt på det! Har du tips til garn som vil gjøre seg som babyteppe? Babyull har som oftest ikke særlig spreke farger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det visste jeg ikke :) Får kjøre det i vask når det er ferdig. Kan vel enkelt gjøres om til en poncho også, får tenke litt på det! Har du tips til garn som vil gjøre seg som babyteppe? Babyull har som oftest ikke særlig spreke farger..

Er det merino er det velegnet. Jeg har også brukt sokkegarn noen ganger (de som er 80%merino 20%nylon er fine, sier lappen at det er "ull" er det gjerne litt grovt).

Avhengig av mottaker kan man bruke alpakka også, og heller lage det luftigere på tykkere pinne/krok.

pickles.no har mye fint, men også yarn.com har mye kjekt (og billig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det visste jeg ikke :) Får kjøre det i vask når det er ferdig. Kan vel enkelt gjøres om til en poncho også, får tenke litt på det! Har du tips til garn som vil gjøre seg som babyteppe? Babyull har som oftest ikke særlig spreke farger..

Sisu fra Sandnes garn finnes i ganske mange gøyale farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på bestilling lagd mine første 108-steiners malaer. Og de blei fantastisk fine, og jeg er så glad for at hun som fikk dem ville ha begge to (jeg lagde to alternativer fordi jeg ikke klarte å samle alt jeg ville i bare ett kjede), for de er virkelig lagd med hjertet:

Malas_zpse757mcyw.jpg

Til venstre: Azurit chrysocolla (de turkisfarga), oliventre, lavastein og howlite.

Til høyre: Oliventre, azurit chrysocolla (de oransje), agate, gullsandstein og glass.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig kjipt, ble anbefalt dette til babypledd og er nå godt igang...

:(

Siden sisu er mer slitesterkt enn endel annet babyteppegarn ville jeg i så fall sagt til foreldrene at det egner seg godt til å være utenpå/bli krabba på og slikt, men ikke det man svøper nyfødt nakenbaby i. Det er ingen krise, om man selger det inn på riktig måte, men ikke ett garn jeg anbefaler til formålet *trøste* :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga bort babyteppet idag, endelig ferdig! Heklet på kanten to timer før selskapet :lol: . Det ble veldig fint, rakk ikke å ta bilde før jeg dro, men ser nok det teppet igjen når baby er født. Strakk seg fint utover da jeg vætet det og la det utover i går! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul! Er det perlestrikk på vristen?

Jupp, egentlig skulle det være noe hullemønster men jeg skjønte ingenting av det, så da prøvde jeg meg på noe jeg kan (perlestrikk) istedenfor og jaggu funka det ikke.

Tenker å kanskje prøve meg på litt annet etterhvert om jeg lager et nytt par, disse er tenkt i gave til min søster som hater ullsokker, ihvertfall høye. Så de er lave og strikket i supermyk babyull, spent på om de blir godkjent.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, egentlig skulle det være noe hullemønster men jeg skjønte ingenting av det, så da prøvde jeg meg på noe jeg kan (perlestrikk) istedenfor og jaggu funka det ikke.

Tenker å kanskje prøve meg på litt annet etterhvert om jeg lager et nytt par, disse er tenkt i gave til min søster som hater ullsokker, ihvertfall høye. Så de er lave og strikket i supermyk babyull, spent på om de blir godkjent.

Fine! Er det disse? http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=129&d_id=18〈=no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp :)

Bare at jeg bruker Babymerino istedenfor Fabel. Digger at dem går litt raskere å lage enn vanlige sokker og tenker de kan være fine også om vinteren selvom de ikke er høye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp :)

Bare at jeg bruker Babymerino istedenfor Fabel. Digger at dem går litt raskere å lage enn vanlige sokker og tenker de kan være fine også om vinteren selvom de ikke er høye.

Kjempefine! :) Må ordne meg garn til noen sånne! Vi får ta en strikkekveld en kveld, så kan jeg vise deg hullmønsteret :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp :)

Bare at jeg bruker Babymerino istedenfor Fabel. Digger at dem går litt raskere å lage enn vanlige sokker og tenker de kan være fine også om vinteren selvom de ikke er høye.

Ikke for å være en negativ partypooper, men de sokkene blir å ha ganske kort levetid. Jeg ville sagt at de var ment til å ha på innendørs når man sitter og slapper av (for om man går noe særlig på de blir ulla under slitt bort veldig fort).

Til en annen gang, så eksisterer det sokkegarn med kasmir innhold, så de blir supermyke, men vesentlig mer slitesterke. Det er har med spinninga og nyloninnholdet å gjøre, selv om de og slites ganske fort. Da er det gjerne 15%nylon, 5%kasmir og 80%merino.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være en negativ partypooper, men de sokkene blir å ha ganske kort levetid. Jeg ville sagt at de var ment til å ha på innendørs når man sitter og slapper av (for om man går noe særlig på de blir ulla under slitt bort veldig fort).

 

Til en annen gang, så eksisterer det sokkegarn med kasmir innhold, så de blir supermyke, men vesentlig mer slitesterke. Det er har med spinninga og nyloninnholdet å gjøre, selv om de og slites ganske fort. Da er det gjerne 15%nylon, 5%kasmir og 80%merino.

De er ment for kosebruk ja, ikke til å ha i sko og slikt :)

Men takk for tips om man skal strikke myke brukssokker ;) kan være veldig aktuelt til meg selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ment for kosebruk ja, ikke til å ha i sko og slikt :)

Men takk for tips om man skal strikke myke brukssokker ;) kan være veldig aktuelt til meg selv.

Kasmirsokkegarn anbefales virkelig på det sterkeste, jeg vet ikke hva jeg syns er mest digg, å strikke med det eller bruke sokkene senere :) (funker supert som sjalgarn også... :ahappy: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Er det pes å strikke en kjole? Vanskelig å få det pent?

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=160&d_id=1

Mamman min har strikket sin egen brudekjole med jakke over og kåpe, så alt er mulig å strikke!!!

Til alle strikkegale vil jeg tipse om utstillingen på Hadeland glassverk i sommer, der Kaffe Fassett har utstilling av sine strikkede kunststykker. Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det pes å strikke en kjole? Vanskelig å få det pent?

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=160&d_id=1

Tror ikke det er pes egentlig. Men jeg hadde valgt garn med omhu og brukt tid på å strikke prøvelapp.

Jeg vet det er mange som bor i Pickles kjolen Å, for et kjoleliv f.eks. Med den garnkombinasjonen kan jeg se for meg at det funker bra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er pes egentlig. Men jeg hadde valgt garn med omhu og brukt tid på å strikke prøvelapp.

Jeg vet det er mange som bor i Pickles kjolen Å, for et kjoleliv f.eks. Med den garnkombinasjonen kan jeg se for meg at det funker bra.

Hva slags garn (i tillegg til det på linken) ville du tenkt at kunne passe? Og evt. hva kan være et veldig dårlig valg?

Edit: har jo lyst til å strikke noe større enn et sjal eller babyteppe nå :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...