Mari Skrevet 5. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2013 Er mykt ordet du jakter på kanskje? Alpakka pleier ikke å være "stretch" i, men kan være mye mykere enn saueull Random quote. Men du? Har ikke du superpeiling på garn siden du spinner selv og greier? Jo, det har du! Da er det bestemt. Jeg har 5 hesper Malabrigo Worsted her som jeg har lyst til å strikke deilig posegenser av. Tror du jeg har nok garn til denne? Må strikke den på pinne 5 eller 5,5 isåfall. Det gjør ingenting om den blir litt løs, garnet tover litt i bruk. edit: 210 yards pr 100. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 5. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2013 Jeg ble anbefalt (sikkert det samme) alpakkagarnet når jeg kjøpte inn til min marius, men siden jeg kjører hvit/grå/rosa hadde de ikke nok nøster i de fargene, så da ble det Dale Falk på meg Men det alpakkagarnet kjentes nydelig ut! Her anbefalte hun i alle fall alpakkagarnet fordi det var det som visstnok klødde minst. Er mykt ordet du jakter på kanskje? Alpakka pleier ikke å være "stretch" i, men kan være mye mykere enn saueull Det er nok kanskje ordet ja. For å være ærlig vet jeg ikke hva jeg snakker om lenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 5. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2013 Mariusgenseren din har vel ribbestrikket bol? Det i seg selv er jo veldig elastisk selv om garnet ikke er det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 5. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2013 Med god hjelp av IW heklet jeg dette søte hjertet i går Tenkte å hekle et par sånne og sende som små overraskelser til venninner 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 5. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2013 Random quote. Men du? Har ikke du superpeiling på garn siden du spinner selv og greier? Jo, det har du! Da er det bestemt. Jeg har 5 hesper Malabrigo Worsted her som jeg har lyst til å strikke deilig posegenser av. Tror du jeg har nok garn til denne? Må strikke den på pinne 5 eller 5,5 isåfall. Det gjør ingenting om den blir litt løs, garnet tover litt i bruk. edit: 210 yards pr 100. Spinner mest hundeull, så har nok ikke superpeiling sånn sett Genserstrikk er eg dårlig på, det er så himla kjedelig... Vil tro du kan ha nok dersom du kan strikke den minste størrelsen, men du bør sjekke strikkefastheten din i det garnet. Derfra kan du regne ut hvor mange masker du trenger rundt, og sammenligne med størrelsene i oppskriften. Og ikke minst, sjekke at du har nok meter i forhold til det som står oppgitt i oppskriften Her anbefalte hun i alle fall alpakkagarnet fordi det var det som visstnok klødde minst. Det er nok kanskje ordet ja. For å være ærlig vet jeg ikke hva jeg snakker om lenger Du har vel mye annet å tenke på for tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 5. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2013 Du har vel mye annet å tenke på for tiden Alternativt er jeg bare skapt sånn 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2013 Trenger hjelp! "strikk de neste (7) 8 (9) 10 (12) m over på en hjelpetråd i avvikende farge - sett disse m tilbake på venstre p og fortsett rundt over alle m." Alts嬠skal jeg sette de p堥n tr夬 for og s場a de opp p堰innen igjen? Det lager vel ikke noe hull til tommelen, da vil jeg jo bare ha tr夥n tredd gjennom de 12 maskene. Eller? Red: aaah, de skal faktisk STRIKKES i den hjelpetr夥n? Da henger jeg med tror jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2013 Trenger hjelp! "strikk de neste (7) 8 (9) 10 (12) m over på en hjelpetråd i avvikende farge - sett disse m tilbake på venstre p og fortsett rundt over alle m." Altså, skal jeg sette de på en tråd, for og så ta de opp på pinnen igjen? Det lager vel ikke noe hull til tommelen, da vil jeg jo bare ha tråden tredd gjennom de 12 maskene. Eller? Du strikker inn en kontrastfarge for å vise hvor tommelen skal være. Disse skal du rekke opp når du skal strikke tommelen. Se bildene nederst på denne siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 6. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2013 Se der ja, genialt Jeg må nesten komme med en liten oppdatering på husmorsfronten her også Jeg har fått marius-dilla, så her går det i mønsterstrikk om dagen! Genser til samboers lillebror p堲 Panneb室 til meg selv Og noen votter jeg driver og tover i kveld. Troor jeg prver meg p堶0 grader istedet for 40, og kanskje 90 etter det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Gryteklut/hanske! Så masse fint du har laget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Gryteklut/hanske! Så masse fint du har laget! Jeg tror nesten det må bli noe sånt altså, tviler på at jeg får krympet den helt ned i min størrelse Ser at kinesiske tegn spiser opp bokstavene mine på forrige post . Hvis jeg redigerer enda en gang spiser de bare opp flere bokstaver, så dere får prøve å tyde det som står Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Noen som har heklet med Lacegarnet til Drops? Hvilken str heklenål brukte dere? Mistenker at jeg kanskje burde ned et hakk, jeg prøver litt forskjellig nå.. Dette kommer til å ta tid . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Huen min er færdig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Noen som har heklet med Lacegarnet til Drops? Hvilken str heklenål brukte dere? Mistenker at jeg kanskje burde ned et hakk, jeg prøver litt forskjellig nå.. Dette kommer til å ta tid . Hvor mange meter på 100 gram? Jeg har heklet lace med 3,5, da blir det veldig luftig og lett. Dette er lace jeg heklet på 3,5: Pajko, pics!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Ok, takk Det er 800m på 100g. Ja Pajko, bilde! Ble du fornøyd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Det som er på bildet er 1300 yards på 100 gram, så endel tynnere enn ditt. Det ble forresten kjøpt hos oldmaidenaunt.com , sånn om du vil shoppe dyrt, håndfarget luksusgarn. Hun holder til i England. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Hjeelp, det må jo være helt ekstremt tynt! Jeg syns mine masker blir veldig boblete og løse selv med 2,5mm, jeg får prøve å stramme opp litt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Bildet kommer... ja, jeg er veldig fornøyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Min hue 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Kjempefin! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Lua ble kjempekul! Fine farger! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Kul lue Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Uuuuuh, fin lue ja! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Uhm ja, da har jeg begynt med litt strikking. Hadde egentlig tenkt å begynne på en hue i to farger. Ettersom strikkepinnene jeg trengte til det brukte evigheter på å dumpe ned i postkassen min(kom i dag, endelig!), så begynte jeg på et par strømper i går istedenfor. Burde kanskje begynt med å noe litt enklere med to farger ettersom jeg aldri har strikket mønster/med mer enn én farge før. Jeg begynte på noe med fire forskjellige farger jeg. Hehe. Slik ser begynnelsen ut: Men jeg synes at baksiden ser snål ut, minner mest om en polkagris: Er det heeelt feil eller? Tror jeg skal hoppe over på noe litt mindre styrete med færre farger først, hehe. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 7. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2013 Pulsvarmere til Steve i Drops Delight. Ser at jeg klarte å ta bilde av den ene to ganger istedet for en av hver, pytt pytt 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts