soelvd Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Sært, jeg la ved linken http://ariannabelle.com/blog/2011/11/beautifully-organized-recipes.html Der ja. Den første virka ikke her? Åh, jeg likte boksene der. Mon tro om man får tak i sånne ferdige kort og bokser? *lat* Edit: Fant jo masse på etsy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Laminere, laminere Da får man det akkurat som man vil. Joda, men må man ikke ha en sånn maskin da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Joda, men må man ikke ha en sånn maskin da? Jo Men du finner dem for under tusenlappen- og har man den først i hus (eller tilgang på) skal jeg love deg ting blir laminert ja ^_^ Ellers mener jeg å ha sett noe som "lamineres" selv. Sikkert noe selvklebende greier. Red: Ja, og du som skal ha unge- print ut bilder, laminer de, lag hull, knyt sammen, og vips. Verdens fineste kikke-bøker som ikke går sund. Bare som et eksempel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Joda, men må man ikke ha en sånn maskin da? Det er jo nesten gratis: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Maskiner/Lamineringsmaskin-24841/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Det er jo nesten gratis: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Maskiner/Lamineringsmaskin-24841/ Hmm, nei det var ikke så aller verst! Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Det er jo nesten gratis: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Maskiner/Lamineringsmaskin-24841/ 23 cm? Er det A-4 bredde tro...? Men, altså, jeg ville nok kostet på meg en dyrere variant om jeg skulle ha det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 23 cm? Er det A-4 bredde tro...? Men, altså, jeg ville nok kostet på meg en dyrere variant om jeg skulle ha det Hvorfor? Alternativet her er ingenting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Denne var jo super! http://www.etsy.com/listing/112549241/recipe-box-eat-drink-be-merry?ref=sr_gallery_15&ga_search_query=recipe+box&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=NO&ga_page=2&ga_search_type=all&ga_facet=recipe+box Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 23 cm? Er det A-4 bredde tro...? Men, altså, jeg ville nok kostet på meg en dyrere variant om jeg skulle ha det A 4 er 21 cm. Hvorfor må den være dyrere? Har du erfaring med denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Denne var jo super! http://www.etsy.com/listing/112549241/recipe-box-eat-drink-be-merry?ref=sr_gallery_15&ga_search_query=recipe+box&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=NO&ga_page=2&ga_search_type=all&ga_facet=recipe+box Uuuuh, den var jo kjempeflott! Etsy har så mye fint asså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Faren min har en sånn lamineringsmaskin til 199,- på hjemmekontoret sitt, den funker helt fint, altså. Med mindre man skal bruke den til store/ profesjonelle ting holder den i massevis synes jeg, jeg hadde neppe orka å bruke en tusenlapp bare for å "koste på meg noe skikkelig". Man kan sikkert ikke drive "masseproduksjon" på samme måte som med dyrere maskiner, men det kommer jo litt an på hva man skal bruke den til. Det eneste som kan være litt knøvlete er innmatinga, man har litt mer slingringsmonn på en større maskin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Noen som trenger et strikkeprosjekt? http://www.facebook.com/photo.php?fbid=486175788094680&set=a.209234389122156.61716.209188352460093&type=1&theater En smule ot, men så feite Huff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Hvorfor? Alternativet her er ingenting. A 4 er 21 cm. Hvorfor må den være dyrere? Har du erfaring med denne? Faren min har en sånn lamineringsmaskin til 199,- på hjemmekontoret sitt, den funker helt fint, altså. Med mindre man skal bruke den til store/ profesjonelle ting holder den i massevis synes jeg, jeg hadde neppe orka å bruke en tusenlapp bare for å "koste på meg noe skikkelig". Man kan sikkert ikke drive "masseproduksjon" på samme måte som med dyrere maskiner, men det kommer jo litt an på hva man skal bruke den til. Det eneste som kan være litt knøvlete er innmatinga, man har litt mer slingringsmonn på en større maskin. Altså- for å avslutte denne OT-ingen Jeg har aldri prøvd denne her nei Men jeg har kjøpt andre billige ting... Og laminerte sider som løsner fra hverandre, maskin som ikke greier å laminere mellom flere papirutklipp (for å utnytte lamineringsarkene maks- til f.eks små ting) og TREGE maskiner er bare slitsomt. Samme med knotete innmating. Så jeg personlig hadde gått for f.eks den til litt over 500 på Deal. Fordi jeg da tror den er mer solid og brukandes. Men jeg vet ikke Men nok lamineringsmaskinprat. Jeg er lei meg, for jeg får ikke heklet Fordi jeg var stresset, og brukte min venstre pekefinger som støtdemper midt mellom hengerkula på bilen, og kanten på hengerfestet på hengeren. Som litt for brått løsnet fra unnabakken den sto i når jeg ble irritert for at den hadde frosset fast. Så noen hundre kilo stål mosa fingeren min. Og jeg har sammentapede fingre. Blæh... Men vi tror kanskje ikke det er brudd. Jaja. Forøvrig lurer jeg på om jeg skal hekle tidenes tøffeste reservehjul-trekk til lillebrors Nissan Patrol med tid og stunder. Tenk så kult å ha hekla trekk i typ hasj&hippiefarger prydende hjulet på bakdøra, i stedet for disse gørrkjedelige sølvfarga trekkene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Jeg har aldri prøvd denne her nei Men jeg har kjøpt andre billige ting... Og laminerte sider som løsner fra hverandre, maskin som ikke greier å laminere mellom flere papirutklipp (for å utnytte lamineringsarkene maks- til f.eks små ting) og TREGE maskiner er bare slitsomt. Samme med knotete innmating. Så jeg personlig hadde gått for f.eks den til litt over 500 på Deal. Fordi jeg da tror den er mer solid og brukandes. Men jeg vet ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Eller denne fra drops... Har du link til strikke oppskriften? Mari: Noen anbefalinger til garn som holder meg varm på ørene og som helst ikke klør? Gjerne noe som er mulig å finne i en lokal garnbutikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 23. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2013 http://www.ravelry.com/patterns/library/134-7-a---braidy---head-band-with-large-cable 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 23. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2013 Ferdig med matroskjolen min på jobben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 23. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2013 Jeg fant et håndarbeidsforum via en blogg, noen som er der og vet om det er noe aktivt? Har meldt meg inn. http://www.casakreativ.no/forum/index.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 23. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2013 Har du link til strikke oppskriften? Mari: Noen anbefalinger til garn som holder meg varm på ørene og som helst ikke klør? Gjerne noe som er mulig å finne i en lokal garnbutikk IW fandt den vidst først, men på drops og så under tilbehøre og så søgte jeg på "pandebånd" på den danske side... Der ligger en opskrift på norsk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 23. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2013 Da kan jeg endelig ligge inn skrytebilde her. Genseren jeg har brukt ca 2 år på å strikke Fikk den ferdig i jul, da en venninne hjalp meg å feste trådene (les: hun gjorde det for meg mens jeg lagde julekort ) 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 24. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2013 Har begynt på skjerf til moren til Steve som vi skal feire på lørdag, så må bare bli ferdig før det . Får kvittet meg med noe mørkeblått akryl også, win win! http://www.naturallycaron.com/projects/bellflower/bellflower_3.html 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 24. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2013 Ferdig med skjerfet, hadde dessverre bare ett nøste, så det ble en liten hals istedet . Tror mønsteret blir finere med et lysere garn. Veldig enkelt mønster som går raskt å hekle og lære utenat. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 25. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2013 Votter, ikke de fineste i verden, men skal brukes på bakken på bootcamp, så det gjør ikke noe . Garn i akryl og ull, på tilbud til 18,- . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 25. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2013 Nå har jeg strikka i timevis på genseren til mamma - og jeg har enda ikke mistet en maske eller gjort noe alvorlig feil annet enn å bruke feil garn når det første var tomt (noe som gir piiiittelitt fargeforskjell i feil lys - jevner det seg ut i vask?). Jeg kan fremdeles ikke helt tro det 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 25. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2013 Fargeforskjell vil ikke jevne seg ut nei. Det anbefales å bruke garn fra samme fargeparti i plagg, for å unngå fargeforskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts