Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil du gi bikkja di kanin?


Papillon
 Share

Recommended Posts

Hei!

Skal hente noen kaninslakt hos Ole Endresen imorgen. Er det noen fra Vestfold området som også skal ha, så kan jeg ta med imot bensinpenger.

Det er snakk om hele slakt. Jeg kan flå dyret og sortere innmaten hvis ønskelig, mot litt ekstra pæng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kanin er digg hundemat (og menneskemat)! Slakter tidvis selv og det går for det meste til hundene. Jeg gir dem hele eller så parterer jeg i to eller fire. Gir dem også en del av innmaten, kan virkelig

Altså,jeg synes godt du kan svippe en kjapp tur innom Sandnes

Den hunden din er SÆR altså Bra at katten ville ha da Joda Så fort den er død (eller iallefall har avkappet hode) tenker du på den som mat, jeg lover! Har selv hatt mange kaniner jeg brukte til

Dumt det var i Vestfold da! :P

Det var dumt ja :)

Kanin er digg hundemat (og menneskemat)! Slakter tidvis selv og det går for det meste til hundene. Jeg gir dem hele eller så parterer jeg i to eller fire. Gir dem også en del av innmaten, kan virkelig anbefales.

Yummy :) Ja, kaninmat er godt selv også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg komme med tidenes teiteste spørsmål. Ikke skyt meg. Hvor er vestfold? Det er Tønsberg og sånt, er det ikke?

Det var teit spørsmål ja, men det er tønsberg og sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kovu har også lyst på kanin. :/

Det der må vi klare å gjøre noe med. Valpen vil også gnafse harepus, og jeg vil ha skinn! Var i Trøgstad og fylte fryseren i går, så har ikke så god plass til mer slakt akkurat nå, men en senere delegasjon burde la seg gjøre, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er høysesong for kaninslakt utover høsten nå, så kaninslakt burde ikke være så vrient å få tak i. Alle utstillingsoppdrettere driver nå og sorterer ut de ungdyra de ikke skal spare for utstillingene (LUU hovedsaklig), og vil også ta siste sortering rett etter denne (første helgen i november).

Er selv kaninoppdretter, men har bare dvergkaniner enn så lenge, og med to hunder som råfôres har alt kjøtt gått rett i dem hittil i år, og det ser ut som at jeg ikke får noe til overs videre utover heller. Til neste år blir det kjøttkaniner også, så da vil det bli anderledes. Jeg bor i Hedmark (Våler) og det er en del oppdrettere spredt utover på Østlandet (ja, Vestlandet og Sørlandet også, men der har jeg ikke like mye kontroll :P ), så burde ikke være så vrient å få tak i kaniner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh vet om noen som ville hatt her. Hmm, kanskje begynne med kaninoppdrett selv? Er det fryktelig kynisk å ha kaninoppdrett for å gi kaninene til bikkjene?

Bor helt nord i hedmark om noen vet om noen oppdrettere som slakter i området her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...