Gå til innhold
Hundesonen.no

fôr-tips?


Linn-K
 Share

Recommended Posts

etter og ha sett litt på nettet blir jeg veldig usikker på foring av hunden.

Når vi får valp, kommer den til å få tørrfor fra hills, da det er det vetrinæren her på øya fører. Er fornøyd med kattematen fra dem, men er hundematen bra?

Er det nok og fore den på tørrfor eller MÅ man gi hunden bløtmat, kjøtt og slike ting i tillegg?

Hva anbefaler dere da?

Ser jo for meg og bruke hills tørrfor og at hunden får bløtmat. Den kommer nok og til å få kjøtt når vi har det! :) Kan hunden får rått kjøtt? hvilket kjøtt isåfall? Regner med den kan få for eksempel stekt kyllingfilet? Selvfølgelig uten krydder da.

Kom gjerne med tips, og erfaringer! Ønsker selvfølgelig og ha en rett og godt foret hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU har tørrfor i flere varianter, det skal være fullfor. Det er nok ikke bare vetrinæren som har for. Intersport butikker og Gsport butikker skal kunne bestille. Her mener jeg det går i Eukanuba og Proplan. Så har du folk som forhandler for, noen av dem er gjerne huskyfolk. Det kan også være en for avtale i nærmeste hundeklubb. Også har du det å kunne bestille for over nett og få det med posten.

Tørrfor skal være fullverdig for.

Våtfor har vi i hvertfall Norwegian Polar og Vom og Hundemat, mesteparten av demmes for er fullverdig for.

Du kan gi det meste av kjøtt i rå tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil/må fôre med tørrfôr, så er Hill's fint :) Bløtfôr er det ikke noe poeng i å supplere med synes jeg, men om du vil gi hunden litt av og til, så for all del :) Ville styrt unna alt de selger i dagligvarebutikk (med mindre det er snakk om en kortvarig nødløsning elns).

Alt kjøtt kan gis rått (eller stekt, selvfølgelig, men det er ingen poeng i å steke det for hundens skyld). Det er ikke noe farlig å gi hunden rått kyllingkjøtt, eller f.eks rå fisk. Rå bein er ikke farlig for hunden, så den kan godt få f.eks kyllinglår eller fiskekoteletter med bein. Den skal ikke ha varmebehandlete bein, dvs stekt, røkt e.l. Venn hunden til å spise rått kjøtt/fisk og bein fra den er liten :) Pass på når den er liten at den tygger bein skikkelig og ikke bare sluker de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter og ha sett litt på nettet blir jeg veldig usikker på foring av hunden.

Når vi får valp, kommer den til å få tørrfor fra hills, da det er det vetrinæren her på øya fører. Er fornøyd med kattematen fra dem, men er hundematen bra?

Er det nok og fore den på tørrfor eller MÅ man gi hunden bløtmat, kjøtt og slike ting i tillegg?

Hva anbefaler dere da?

Ser jo for meg og bruke hills tørrfor og at hunden får bløtmat. Den kommer nok og til å få kjøtt når vi har det! :) Kan hunden får rått kjøtt? hvilket kjøtt isåfall? Regner med den kan få for eksempel stekt kyllingfilet? Selvfølgelig uten krydder da.

Kom gjerne med tips, og erfaringer! Ønsker selvfølgelig og ha en rett og godt foret hund :D

Her fòres det veldig variert. Nå har jeg riktignok en hund som til tider ikke spiser så mye og har erfart at matlysten er bedre om han ikke får det samme hele tiden.

Han får mest av Norwegian Polar og litt tørrfòr. Da kjøper jeg stort sett enten Specific høyenergi eller Pro plan med laks, og om vi vinner noe så blander jeg det i.

Han får også rått (ukrydret) kjøtt, som feks fårikålkjøtt, kyllingklybber, svineribbe, koteletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...