Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Magen min er så kald "på tuppen".. Spesielt rundt navelen, resten av magen er varm. Jeg er veldig frossen til vanlig, men den siste tiden har jeg fått skikkelig temperaturreguleringsproblemer og kler av og på meg :P Snodige greier.

Ser på Oprah og kjenner jeg er glad jeg ikke skal ha sekslinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min er så kald "på tuppen".. Spesielt rundt navelen, resten av magen er varm. Jeg er veldig frossen til vanlig, men den siste tiden har jeg fått skikkelig temperaturreguleringsproblemer og kler av og på meg :P Snodige greier.

Ser på Oprah og kjenner jeg er glad jeg ikke skal ha sekslinger..

Bare vent. Her har jeg alltid vært frysepinna og mannen veldig varm. Nå er det han som spør om vi kan fyre, om ikke vi skal lukke vinduene, skru på varmegjenvinningen, etc. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære du med fødselsangst: Kunne ønske jeg kunne nå fram til deg - for jeg hadde det på samme måte! Var seriøst livredd. Det ble verre og verre, fikk mareritt og reelle angstanfall. Men det gikk over, jeg har født vaginalt - tilogmed uten smertestillende. Så det er håp!

Det første jeg gjorde var å prate med fagfolk. Både fastlege, psykolog, min jordmor og jordmor på sykehuset. Å føde er såpass trygt i Norge idag at KS ikke bør være et alternativ for friske mennesker før annen behandling er prøvd. Så benytt deg av tilbudet du har rundt deg! Bruk tid på det, du er såpass tidlig gravid at du ikke egentlig trenger bestemme deg for det ene eller andre på lenge ennå.

Kan også anbefale denne boken: http://fodautanradsla.se/blogg/om/delar-ur-inledningen-fran-boken/

som gjør fødsel i stor grad til en mental greie.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære du med fødselsangst: Kunne ønske jeg kunne nå fram til deg - for jeg hadde det på samme måte! Var seriøst livredd. Det ble verre og verre, fikk mareritt og reelle angstanfall. Men det gikk over, jeg har født vaginalt - tilogmed uten smertestillende. Så det er håp!

Det første jeg gjorde var å prate med fagfolk. Både fastlege, psykolog, min jordmor og jordmor på sykehuset. Å føde er såpass trygt i Norge idag at KS ikke bør være et alternativ for friske mennesker før annen behandling er prøvd. Så benytt deg av tilbudet du har rundt deg! Bruk tid på det, du er såpass tidlig gravid at du ikke egentlig trenger bestemme deg for det ene eller andre på lenge ennå.

Kan også anbefale denne boken: http://fodautanradsla.se/blogg/om/delar-ur-inledningen-fran-boken/

som gjør fødsel i stor grad til en mental greie.

Ja... Jeg prøver å få tak i jordmor nå, men får ikke noe svar, så det er sikkert for sent på dagen. Aner jo ikke hvilken jordmor jeg skal bruke heller. Kan jo håpe på at jeg bare er innbildt drektig da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urinprøve negativ hos legen også, tok blodprøve. Han tror at det har vært noe der men som ikke er der lenger. Det vil vi få svar på av blodprøvene.

Jeg har magekatarr da! yey!

:hug: God bedring da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urinprøve negativ hos legen også, tok blodprøve. Han tror at det har vært noe der men som ikke er der lenger. Det vil vi få svar på av blodprøvene.

Jeg har magekatarr da! yey!

Kjedelig, men desverre veldig vanlig. :(

Ville ikke skrive det tidligere, men sånn du beskrev testene var akkurat slik det var hos meg, en possitiv, og så negativt på negativt, da fikk jeg heller ikke noe ekstra blødning som jeg gjorde tidligere og hadde en spontanabort. Da hadde jeg fått flere possitive før legebesøket, og hos legen ble de negative og senere den dagen begynte jeg å blø skikkelig.

God bedring med magekatarren!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen psykiatrien har vi 7 dager på oss fra pasienten er utskrevet til epikrise skal være sendt til henviser (fastlegen som oftest), og jeg mener og tror at det er det samme i somatikken. Så det skal nok oversendes, det er ulovlig å ikke gjøre det.

Men hos oss derimot får ikke nødvendigvis fastlege kopi av prøvesvar dersom det ikke er gitt beskjed om det - prøvesvar sendes kun til rekvirerende lege - og det er jo ofte en spesialist. Rak, jeg ville ringt legekontoret ditt og gjort de oppmerksomme på det, slik at de kan innhente den informasjonen de trenger dersom ikke sykehuset sender over automatisk.

Kaja: :console:

Wed: Flink du er som tar tak i dette og ringer. Det mest virkningsfulle hjelpemiddelet mot angst er samtale. Hjernen vår er dessverre skrudd sånn sammen at det er lett å komme inn i svært negative og destruktive tankespiraler, og det kan være kjempevanskelig å bryte disse helt alene. Snakk med noen som har peiling og som er vant til å hjelpe damer som er redde for å føde. Det er jo veldig vanlig, og for de aller fleste løser det seg og blir bedre utover i svangerskapet! Det er jo derfor vi går gravide så lenge - vi trenger den tiden til å forberede oss (at barna trenger den tiden på å gro er ikke like viktig :P).

Jankaa? Kan jeg pleaseplease pretty please få være med på øya uten babysyke? Eggstokkene mine risler og rangler og skriker at de vil ha noe å gjøre! *Hmpf*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urinprøve negativ hos legen også, tok blodprøve. Han tror at det har vært noe der men som ikke er der lenger. Det vil vi få svar på av blodprøvene.

Jeg har magekatarr da! yey!

Kjedelig, men desverre veldig vanlig. :(

Ville ikke skrive det tidligere, men sånn du beskrev testene var akkurat slik det var hos meg, en possitiv, og så negativt på negativt, da fikk jeg heller ikke noe ekstra blødning som jeg gjorde tidligere og hadde en spontanabort. Da hadde jeg fått flere possitive før legebesøket, og hos legen ble de negative og senere den dagen begynte jeg å blø skikkelig.

God bedring med magekatarren!

Klem til dere begge!

Men hos oss derimot får ikke nødvendigvis fastlege kopi av prøvesvar dersom det ikke er gitt beskjed om det - prøvesvar sendes kun til rekvirerende lege - og det er jo ofte en spesialist. Rak, jeg ville ringt legekontoret ditt og gjort de oppmerksomme på det, slik at de kan innhente den informasjonen de trenger dersom ikke sykehuset sender over automatisk.

Jankaa? Kan jeg pleaseplease pretty please få være med på øya uten babysyke? Eggstokkene mine risler og rangler og skriker at de vil ha noe å gjøre! *Hmpf*

Okai, ja da er det muligens litt annerledes.

Jeg oooooog! Jizes! Hjalp ikke at jeg har fått fast jobb og at vi ser på hus. Alle husene vi ser på har jo barnerom som er sånn koselig innreda og eggstokkene mine spretter jo ut snart. Jeg må egentlig bestille nytt år med p-piller snart, men, jeg har faktisk ikke lyst! Men jeg må nok. Damn you p-piller.

Endret av Aslan
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med sykehuset. De driver ikke med snuing der jeg skal føde, heldigvis. Så da blir det vekstestimering for å se om hun er liten nok til å bli født vanlig, hvis ikke blir det keisersnitt en uke før termin. Selv satser jeg på at hun snur seg :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, er det samme funksjon som når man tømmer akvarium? På en måte? :P Lurt var det i alle fall.

Wed: Mange lure ord fra Malinck. Og den serien er veldig fin, se den. Dessuten tror jeg det er "farlig" å bare lese om fødsler. Sørg i så fall for at du får med deg hva de som fødte følte når de fikk babyene sine opp til seg. Jordmorserien har med den biten også og da gir på en måte alt sammen litt mer mening, synes jeg. :) Men få deg en time hos jordmor, virkelig. For en sånn type angst er du IKKE alene om. :)

Ja, akkurat likt! Verste er jo at vi har hatt sånn til akvarie tidligere, uten å tenke på at man kunne benytte samme prinsipp til badebalja :P

Nei, skal finne en på nettet når jeg kommer hjem fra skolen. Vil ha en snill en. Også skal jeg ringe i morgen. Blir for sent i dag.

Det høres bra ut. Og i mellomtiden må du prøve å ikke bli panisk! Det ordner seg, helt sikkert :)

:hug: til Kaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg Kaja :console:

Og Wednesday, dette går bra når du får hjelp. Håper du kan få litt hjelp av bedre hormoner senere i svangerskapet også.

Jeg var så redd at jeg ikke ville bli gravid nesten, men nå er det sånn at jeg bare gleder meg til fødselen.

Soelv, så utrolig synd at du mistet jordmoren nå så nærme, og når du er urolig for at hun ligger feil. :console:

Godt du fikk svar tilslutt. Jeg krysser fingrene for at hun snur seg, eller er liten nok til at setefødsel går helt greit. Mener å ha hørt at det stort sett går veldig bra det også! :)

Idag har vi handlet inn det siste vi manglet, så nå er egentlig alt klart. :)
God følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Wednesday, dette går bra når du får hjelp. Håper du kan få litt hjelp av bedre hormoner senere i svangerskapet også.

Jeg var så redd at jeg ikke ville bli gravid nesten, men nå er det sånn at jeg bare gleder meg til fødselen.

Takk :flowers: Nå er det så mange som har sagt det, at jeg kanskje skal vurdere om jeg skal tro dere snart... :aww: Jeg var redd før jeg ble gravid også, så tror ikke det er hormoner som fucker til helt ennå. Så hvorfor bli gravid da? tenker man... Se dèt, det lurer jeg og på :P

Men jeg skal ringe jordmor i morgen. Har funnet fram et nummer. Så får jeg håpe hun er grei.

Og lykke til til deg! :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :flowers: Nå er det så mange som har sagt det, at jeg kanskje skal vurdere om jeg skal tro dere snart... :aww: Jeg var redd før jeg ble gravid også, så tror ikke det er hormoner som fucker til helt ennå. Så hvorfor bli gravid da? tenker man... Se dèt, det lurer jeg og på :P

Men jeg skal ringe jordmor i morgen. Har funnet fram et nummer. Så får jeg håpe hun er grei.

Og lykke til til deg! :hug:

Hos meg tror jeg hormonene har hjulpet.

Høres bra ut og takk! :flowers:

Åh misunnelig på dere som har kommet lengre... *sukk* føles som en evighet til uke 12, og uke 18 er jo årevis unna. Når begynner tiden å gå fort sa dere?

De påstår at det går fort, men det har det aldri gjort og ihvertfall ikke nå... Men det skjer jo ting i livet selv om man er gravid, så dagene går jo fremover selv om det ikke føles sånn bestandig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De påstår at det går fort, men det har det aldri gjort og ihvertfall ikke nå... Men det skjer jo ting i livet selv om man er gravid, så dagene går jo fremover selv om det ikke føles sånn bestandig. :P

Må bare melde at jeg fremdeles er fullstendig uenig i det der. Tida går så fort at det er helt skremmende :lol: *Panikk*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh misunnelig på dere som har kommet lengre... *sukk* føles som en evighet til uke 12, og uke 18 er jo årevis unna. Når begynner tiden å gå fort sa dere?

Å, jeg husker så godt den tiden jeg også. Tiden bare sniiiiiilte seg avgårde første 12 ukene. Og så gikk andre trimester superfort, og nå er vi tilbake på snilinga :P Men hold motet oppe, det vil nok helst gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...