Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Det her er som å lese om L. Måten jeg takler lugging, slåing og biting på er som deg, tar hånden vekk, eller går vekk. Hvis jeg sier au eller nei eller andre utrop fordi det gjør vondt, så gjør hun det bare mer, så jeg har konkludert med at de er en form for testing av grenser. Og at det er ganske normalt. (og siden å holde seg relativt rolig og fattet tar gleden ut av det hele, tror jeg jeg fortsetter med det :) ). (snakket med pedagogmamman min om det her, og hun sa bare "hun er kommet DIT nå ja;) Bare ikke gi henne noe oppmerksomhet på det, så det ikke eskalerer")

H kan tilogmed le når jeg sier au :shocked: Lille trollet! :lol:

Herlig, malinck! Hun høres bra fin ut. Det er så artig når det blir folk av de. Og det med hundene kjenner jeg igjen ja! Artig og litt skummelt å se seg selv sånn. :P

Det med volden ( :lol: ), det kommer og går i perioder. Som du helt sikkert vet er det helt normalt, selv om det er lett å være ok med teorien og ikke praksis. De skal holde på sånn, det er slik de lærer seg sosiale regler, yada yada yada.

Så yeah, mulig det eskalerer, men så ebber det vekk igjen. Så har du plutselig en som står og spytter på deg mens hun ser deg i øya, og du lurer på hvor det ble av barnet ditt. Men litt senere så sier de "mamma, vi e bæstevænna!", og du husker på at det er sånn unger er. Veien fra himmel til helheimen er sabla kort altså. :P

Ja, det er utrolig spennende å se personligheten hennes vokse frem. Hun er jo finest, selvfølgelig :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Åååh gleder meg! :wub: Veldig moro å lese om utviklingen :D

Her har Bonden fått kjeft igjen han, ikke av meg, men av svigermor, fordi vi (jeg) har ordna sprinkelseng for leeeeeeeeenge siden :lol: Nesten så jeg skulle ønske hun kunne si sånt til meg, ikke kun til han, men egentlig så er det nok likegreit at jeg ikke får sjans til å svare. :aww: Ja, jeg er konfliktsky, men pushes jeg har talegaven om jeg blir pushet langt nok på ting. :lol: Og det er ikke riktig måte å takle svigermonster på visst nok. Mistenker vel at hun vet at jeg kan finne på å bli hissig tilbake, og at det er derfor hun ikke tar det til meg.

Men altså - helt ærlig - jeg kan da vel ikke lukte at hun hadde et ønske om at vi skulle bruke tingene nede, som jeg forøvrig ikke visste eksisterte? Bonden visste eller hadde vel en anelse om noen ting. Og da er det "litt" sent å komme seks uker før termin og kjefte? De har visst siden jeg var 5 uker på vei at jeg var gravid liksom, er ikke noe sjokk. :aww:

Edit: Jo, jeg visste jo at hun ble sur fordi vi har ordnet barnevogn for lengesiden, at hun hadde spart vogna som var ny for 43 år siden til hun skulle bli bestemor. :aww: Den visste jeg forøvrig ikke heller at eksisterte før lenge etter at vogn var i boks. Men helt ærlig, det har skjedd endel på vognfronten siden 1970 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ikke helt forberedt på en samtale om døden så tidlig på morgenen... Puh!

Tiden går altfor fort. :(

Jeg kjenner til den...

Eh. .øh...eh...ehm...hmmm... De spørsmålene kommer totalt uanmeldt og på rare tidspunkt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh! Xn er rasende fordi jeg bruker myggmiddel på Ask. Han reagerer unormalt på myggstikk, han får svære kuler med puss inni og myggen eeeeelsker han. Mamma er ekstremt allergisk og det skremmer meg litt å se reaksjonene hans. I tillegg er han et svært varmt barn og kan ikke bli for varm pga eksemen.

Xn mener jeg skal kle på han i stedet, men de stikker han jo i hodet og på hendene også, + at han altså tåler varme ekstremt dårlig. Så jeg velger å smøre han med mildeste type myggmiddel, men det er visst totalt uansvarlig. ..

Jeg kjenner jeg blir så sliten av at alle valgene jeg gjør er feil og uansvarlig...

Edit: jeg kler selvfølgelig på han om kvelden, men A får myggstikk hele dagen han... Han kan jo ikke gå fullt påkledd når det er 25 i skyggen, det tror jeg er farligere enn litt myggmiddel 2 måneder før han har "lov"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh gleder meg! :wub: Veldig moro å lese om utviklingen :D

Her har Bonden fått kjeft igjen han, ikke av meg, men av svigermor, fordi vi (jeg) har ordna sprinkelseng for leeeeeeeeenge siden :lol: Nesten så jeg skulle ønske hun kunne si sånt til meg, ikke kun til han, men egentlig så er det nok likegreit at jeg ikke får sjans til å svare. :aww: Ja, jeg er konfliktsky, men pushes jeg har talegaven om jeg blir pushet langt nok på ting. :lol: Og det er ikke riktig måte å takle svigermonster på visst nok. Mistenker vel at hun vet at jeg kan finne på å bli hissig tilbake, og at det er derfor hun ikke tar det til meg.

Men altså - helt ærlig - jeg kan da vel ikke lukte at hun hadde et ønske om at vi skulle bruke tingene nede, som jeg forøvrig ikke visste eksisterte? Bonden visste eller hadde vel en anelse om noen ting. Og da er det "litt" sent å komme seks uker før termin og kjefte? De har visst siden jeg var 5 uker på vei at jeg var gravid liksom, er ikke noe sjokk. :aww:

Edit: Jo, jeg visste jo at hun ble sur fordi vi har ordnet barnevogn for lengesiden, at hun hadde spart vogna som var ny for 43 år siden til hun skulle bli bestemor. :aww: Den visste jeg forøvrig ikke heller at eksisterte før lenge etter at vogn var i boks. Men helt ærlig, det har skjedd endel på vognfronten siden 1970 :lol:

43 år gammel barnevogn høres superkult ut. Men jeg har selvfølgelig forståelse for at dere vil ha en moderne vogn. Kan dere ikke ha retrovognen til sovevogn eller noe? Skulle gjerne sett bilde av den, ja :) Jeg har også spart på vognen vår, den er 19 år og blir brukt til besøkende barn. Simo kombi. Men kommer ikke til å prakke den på eventuelle svigerdøtre :icon_confused:

Levde i balansegang med svigers i noen år mens barna var små. Ikke like lett alltid, nei. Men stort sett gikk det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh! Xn er rasende fordi jeg bruker myggmiddel på Ask. Han reagerer unormalt på myggstikk, han får svære kuler med puss inni og myggen eeeeelsker han. Mamma er ekstremt allergisk og det skremmer meg litt å se reaksjonene hans. I tillegg er han et svært varmt barn og kan ikke bli for varm pga eksemen.

Xn mener jeg skal kle på han i stedet, men de stikker han jo i hodet og på hendene også, + at han altså tåler varme ekstremt dårlig. Så jeg velger å smøre han med mildeste type myggmiddel, men det er visst totalt uansvarlig. ..

Jeg kjenner jeg blir så sliten av at alle valgene jeg gjør er feil og uansvarlig...

Du er ansvarsfull! Men du burde gå til fastlegen og vurdert om han skal ha allergimedisin siden han reagerer sånn.

Hva er galt med myggmiddel :shocked::shocked::shocked: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ansvarsfull! Men du burde gå til fastlegen og vurdert om han skal ha allergimedisin siden han reagerer sånn.

Hva er galt med myggmiddel :shocked::shocked::shocked: ?

Barn under 3 år skal ikke ha myggmiddel på huden. A blir 3 år om 2 mnd... Vi vurderer å ta i bruk aeriusen, , men siden det visstnok kan være veksthemmende er xn helt anti der også. Hva legene sier er litt uvesentlig, han er sykepleier skjønner du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn under 3 år skal ikke ha myggmiddel på huden. A blir 3 år om 2 mnd... Vi vurderer å ta i bruk aeriusen, , men siden det visstnok kan være veksthemmende er xn helt anti der også. Hva legene sier er litt uvesentlig, han er sykepleier skjønner du...

Naturligvis. :aww:

Levde i balansegang med svigers i noen år mens barna var små. Ikke like lett alltid, nei. Men stort sett gikk det greit.

Mamma og pappa bor vegg i vegg med farmor og farfar, de. :| Vi barna har alltid hatt utrolig stor glede av det, naturligvis, men det kan ikke ha vært bare moro... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh! Xn er rasende fordi jeg bruker myggmiddel på Ask. Han reagerer unormalt på myggstikk, han får svære kuler med puss inni og myggen eeeeelsker han. Mamma er ekstremt allergisk og det skremmer meg litt å se reaksjonene hans. I tillegg er han et svært varmt barn og kan ikke bli for varm pga eksemen.

Xn mener jeg skal kle på han i stedet, men de stikker han jo i hodet og på hendene også, + at han altså tåler varme ekstremt dårlig. Så jeg velger å smøre han med mildeste type myggmiddel, men det er visst totalt uansvarlig. ..

Jeg kjenner jeg blir så sliten av at alle valgene jeg gjør er feil og uansvarlig...

Edit: jeg kler selvfølgelig på han om kvelden, men A får myggstikk hele dagen han... Han kan jo ikke gå fullt påkledd når det er 25 i skyggen, det tror jeg er farligere enn litt myggmiddel 2 måneder før han har "lov"...

Vi bruker denne :)http://www.myggstopp.no/index.php?sideID=88&ledd1=18

Herregud.. Sophia har vært oppe inatt. Jeg våknet med at hun ødela sminken min, eller vel i hennes hode gjorde hun seg fin....... Gikk ned og et så ut som om at det var bombet der. Hun hadde vært i matboden og hentet ut MME pulveret, og det var overalt :( KAstet inn 3 kjøkkenruller inn til hundene (De måtte jo være med på moroa) som var makulert i biter. Fant frosne bær på alle gulvene, itillegg til at hun hadde "ommøblert" all pynten i begge stuene og kjøkkenet. Trodde det måtte være en fæl drøm, men neida... Våknet til alt sammen idag igjen :P Trappegrind på trappen på vei ned og inn til kontoret nå også.. Så når hun går ut av rommet sitt er alt hun kommer til er gangen oppe. Har ikke råd til å erstatte 1000kr verdt sminke hver mnd, er ikke så lenge siden hun ble "fin" med sminken min.............Argh altså. Ryddet nå i to timer etter at hun hadde det morro inatt. Heldigvis sov hun til klokken 11, så jeg våknet uthvilt i det minste :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker denne :)http://www.myggstopp.no/index.php?sideID=88&ledd1=18

Herregud.. Sophia har vært oppe inatt. Jeg våknet med at hun ødela sminken min, eller vel i hennes hode gjorde hun seg fin.... Gikk ned og et så ut som om at det var bombet der. Hun hadde vært i matboden og hentet ut MME pulveret, og det var overalt :( KAstet inn 3 kjøkkenruller inn til hundene (De måtte jo være med på moroa) som var makulert i biter. Fant frosne bær på alle gulvene, itillegg til at hun hadde "ommøblert" all pynten i begge stuene og kjøkkenet. Trodde det måtte være en fæl drøm, men neida... Våknet til alt sammen idag igjen :P Trappegrind på trappen på vei ned og inn til kontoret nå også.. Så når hun går ut av rommet sitt er alt hun kommer til er gangen oppe. Har ikke råd til å erstatte 1000kr verdt sminke hver mnd, er ikke så lenge siden hun ble "fin" med sminken min.......Argh altså. Ryddet nå i to timer etter at hun hadde det morro inatt. Heldigvis sov hun til klokken 11, så jeg våknet uthvilt i det minste :aww:

Det hørtes slitsomt ut!! Ble hun fin da? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn under 3 år skal ikke ha myggmiddel på huden. A blir 3 år om 2 mnd... Vi vurderer å ta i bruk aeriusen, , men siden det visstnok kan være veksthemmende er xn helt anti der også. Hva legene sier er litt uvesentlig, han er sykepleier skjønner du...

Mener sykepleieren at det er bedre med en eventuell alvorlig allergisk reaksjon? :bye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*forsvant*

Yep! :lol: Eller hun mener vel at Bonden skal vite hva som ligger der nede og hva som er brukandes og informere meg. Jeg har spurt han, men stort sett ikke fått noe fornuftige svar fordi han har ikke hatt kontroll selv. Og så kan man heller ikke ta som en selvfølge at det hadde vært greit å bruke det heller. Så å basere seg på det ville vært småskummelt det og. :lol:

Sorry for the troubles, men ta bilde av den vogna da! Den er sikkert helt sinnsykt kul! (Selg den, da sender du sikkert noen fine signaler først som sist :lol: )

:lol: Skal ta bilde når jeg får sett den. Den er nok kul, og har sagt jeg gjerne bruker den også, men den mangler jo endel med tanke på både komfort og sikkerhet, spesielt sportsvognbiten. Selge den, da gir jeg dama infarkt :lol:

Blæh! Xn er rasende fordi jeg bruker myggmiddel på Ask. Han reagerer unormalt på myggstikk, han får svære kuler med puss inni og myggen eeeeelsker han. Mamma er ekstremt allergisk og det skremmer meg litt å se reaksjonene hans. I tillegg er han et svært varmt barn og kan ikke bli for varm pga eksemen.*noebleborte*

43 år gammel barnevogn høres superkult ut. Men jeg har selvfølgelig forståelse for at dere vil ha en moderne vogn. Kan dere ikke ha retrovognen til sovevogn eller noe? Skulle gjerne sett bilde av den, ja :) Jeg har også spart på vognen vår, den er 19 år og blir brukt til besøkende barn. Simo kombi. Men kommer ikke til å prakke den på eventuelle svigerdøtre :icon_confused:

Levde i balansegang med svigers i noen år mens barna var små. Ikke like lett alltid, nei. Men stort sett gikk det greit.

Vognen er sikkert fin den, jeg har ikke sett den, jeg visste ikke at den eksisterte før etter at jeg hadde handla vogn. Bonden hadde ikke tenkt på den heller.

Naturligvis. :aww:

Mamma og pappa bor vegg i vegg med farmor og farfar, de. :| Vi barna har alltid hatt utrolig stor glede av det, naturligvis, men det kan ikke ha vært bare moro... :lol:

Er sånn det er her og. Vært sånn i alle år her.

Vi bruker denne :)http://www.myggstopp.no/index.php?sideID=88&ledd1=18

Herregud.. Sophia har vært oppe inatt. Jeg våknet med at hun ødela sminken min, eller vel i hennes hode gjorde hun seg fin.... Gikk ned og et så ut som om at det var bombet der. Hun hadde vært i matboden og hentet ut MME pulveret, og det var overalt :( KAstet inn 3 kjøkkenruller inn til hundene (De måtte jo være med på moroa) som var makulert i biter. Fant frosne bær på alle gulvene, itillegg til at hun hadde "ommøblert" all pynten i begge stuene og kjøkkenet. Trodde det måtte være en fæl drøm, men neida... Våknet til alt sammen idag igjen :P Trappegrind på trappen på vei ned og inn til kontoret nå også.. Så når hun går ut av rommet sitt er alt hun kommer til er gangen oppe. Har ikke råd til å erstatte 1000kr verdt sminke hver mnd, er ikke så lenge siden hun ble "fin" med sminken min.......Argh altså. Ryddet nå i to timer etter at hun hadde det morro inatt. Heldigvis sov hun til klokken 11, så jeg våknet uthvilt i det minste :aww:

:o Oh dæven! Travel jente det der. :o

Loke: Fikk rota med quoten. så får svare her. Han som er sykepleier burde jo vite hvor belastende det er for imunforsvaret med allergiske reaksjoner da. Høres fryktelig slitsomt ut. :(:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært råforsiktig med myggmiddel så jeg skjønner nå egentlig han samboern til Loke. Skyr det som pesten :P kjemikalier er like ukult som allergiske reaksjoner, for meg.

Lill LOL "trodde det var et mareritt men det var det ikke" håhååååå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte når jeg våknet til det igjen på morgen idag "HVORFOR HVORFOR HVORFOR reproduserte jeg meg?!?!" :lol: Det gikk over fort altså. Men ja.... Nå er alt vasket og ryddet igjen og ungen er dritsliten. Wonder why liksom, vært oppe halve natten og "fikset" rundt i heimen... Herregud. Hun er ihvertfall ikke husredd som mor si :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg utrolig dårlig samvittighet. Holdt E i hånden, også falt hun/la hun seg ned. Hun begynte å hylgråte og vil nesten ikke bruke armen sin. Hun sover nå, og klarte og holde flasken sin med begge hender, men hvis hun fortsatt har vondt når hun våkner så tar vi oss en tur på legevakten. Stakkars lille :cry: mammaen hennes gråter også, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært råforsiktig med myggmiddel så jeg skjønner nå egentlig han samboern til Loke. Skyr det som pesten :P kjemikalier er like ukult som allergiske reaksjoner, for meg.

Lill LOL "trodde det var et mareritt men det var det ikke" håhååååå :P

xn...

Allergiske reaksjoner kan man dø av. Sånn fort. Mamma måtte få adrenalinsprøyte pga en mygg som stakk "feil". Kjemikalier som er i myggspray kan muligens være uheldig for barn under 3 år. A blir 3 om 2 mnd.

Jeg føler at jeg har en mer edruelig risikovurdering.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg utrolig dårlig samvittighet. Holdt E i hånden, også falt hun/la hun seg ned. Hun begynte å hylgråte og vil nesten ikke bruke armen sin. Hun sover nå, og klarte og holde flasken sin med begge hender, men hvis hun fortsatt har vondt når hun våkner så tar vi oss en tur på legevakten. Stakkars lille :cry: mammaen hennes gråter også, for å si det sånn...

Ble tur på legevakten. Pulled elbow kalte legen det. Altså forskyvning av spolebeinet i underarmen, så han måtte få det tilbake igjen. Etter det ble armen hennes helt bra igjen, men herregud så vondt jeg fikk i mammahjertet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xn...

Allergiske reaksjoner kan man dø av. Sånn fort. Mamma måtte få adrenalinsprøyte pga en mygg som stakk "feil". Kjemikalier som er i myggspray kan muligens være uheldig for barn under 3 år. A blir 3 om 2 mnd.

Jeg føler at jeg har en mer edruelig risikovurdering.

Beklager jeg leste på en liten mobilskjerm.

Jeg må helt ærlig si jeg stiller spørsmål til hvor edruelig - eller i alle fall faktabasert - din risikovurdering er, når du gir så sterkt inntrykk av at du tror det magisk blir trygt å bruke i det han bikker 3 år? Jeg bryr meg ikke så mye om andre jeg ikke kjenners liv at jeg skal legge meg opp i dine valg, men må ærlig si at jeg personlig hverken bruker permetrinbaserte eller deetbaserte myggmidler. Jeg er 23år. Det er ikke sånn at kjemikalier magisk slutter å være farlige i det man bikker 3år liksom. Det er kjemikalienes innvirkning på kroppen jeg overhodet ikke er interessert i, og det finnes mange myggmidler på markedet som hverken skader akvatisk biosfære eller kroppen i sin helhet. Hvis det er så farlig at han evt skal bli stukket av ei mygg bør dere jo ha med adrenalinsprøyter så fort dere går ut av huset, uansett om du impregnerer deg i rein DDT vil mygga allikevel kunne stikke...

Men, som sagt, thats just my cup of tea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23år.

Yes, indeed you are.

Sucky situasjon, Loke. Jeg har ikke noen råd. Det må være mange hensyn å måtte ta og mange kamper man velger å ikke kjempe når det kommer til samlivsbrudd. Jeg synes du virker veldig rund og at du alltid setter Ask først i ditt samarbeide med eksen. Håper dere kan komme til enighet om dette også.

Martine, ikke ha dårlig samvittighet, det er ikke sånn at du skadet ungen din med vilje. Du hadde ikke lagt noen skyld på pappaen om det var han som var den som holdt i hånda denne gangen, sant? Det viktigste er at du fulgte intuisjonen din og at E fikk den hjelpen hun hadde behov for! Du har ikke vært en dårlig mamma. Tvert imot, du har vært en flink mamma som håndterte en uheldig situasjon på best mulig måte.

God bedring til E! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager jeg leste på en liten mobilskjerm.

Jeg må helt ærlig si jeg stiller spørsmål til hvor edruelig - eller i alle fall faktabasert - din risikovurdering er, når du gir så sterkt inntrykk av at du tror det magisk blir trygt å bruke i det han bikker 3 år? Jeg bryr meg ikke så mye om andre jeg ikke kjenners liv at jeg skal legge meg opp i dine valg, men må ærlig si at jeg personlig hverken bruker permetrinbaserte eller deetbaserte myggmidler. Jeg er 23år. Det er ikke sånn at kjemikalier magisk slutter å være farlige i det man bikker 3år liksom. Det er kjemikalienes innvirkning på kroppen jeg overhodet ikke er interessert i, og det finnes mange myggmidler på markedet som hverken skader akvatisk biosfære eller kroppen i sin helhet. Hvis det er så farlig at han evt skal bli stukket av ei mygg bør dere jo ha med adrenalinsprøyter så fort dere går ut av huset, uansett om du impregnerer deg i rein DDT vil mygga allikevel kunne stikke...

Men, som sagt, thats just my cup of tea.

Tipper du ikke har reagert skikkelig allergisk noen gang? Måttet ta medisiner der man faktisk må ta en ordentlig risikovurdering?

Det er en dritkjip risikovurdering å ta. Virkelig. Men noen ganger må man se på fordeler kontra ulemper. Og man leker ikke med allergiske reaksjoner.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...