Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Ask har blitt venner med en svenske.

Slusevokterens hund -Simen - er egentlig litt redd barn, men falt helt for Ask, siden han ikke maser på bikkjer.

Den diltet etter A overalt faktisk. Supersøt!

post-321-13713135043779_thumb.jpg

post-321-13713135187559_thumb.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner! :gaah: ! Nei, det er ikke noe å grine for at hottie har fått løpetid - herregud da menneske. :o

Jeg var ikke særlig hormonell da jeg var gravid, det har kommet nå! Jeg griner av barnesanger! Teite banale barnesanger sitter jeg nå og griner over :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke særlig hormonell da jeg var gravid, det har kommet nå! Jeg griner av barnesanger! Teite banale barnesanger sitter jeg nå og griner over :icon_confused:

Bra det er fler av oss. Jeg klarer trollmor-sangen, men alle andre renner tårene av...enda! :(

Åh hjelp. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griner av "Byssan lull" enda, jeg. Bare fordi eldstebarnet husker at jeg sang den for henne da hun var bitteliten og skulle sove. Helledussen hun var så søt med det hvite håret og totten og det tillitsfulle blikket og den deilige babylukten. Sukk, det er sånn ca 28 år siden :teehe:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophia har begynt å plukke ut klær selv nå hver morgen... Sukk :(

1017221_10151626332700256_1903601121_n.j

Må bare innse at tiden der jeg fikk kle henne opp i hva jeg synes var fint og søtt er long gone og at jeg og henne har definitivt ikke samme smak :P Igår var det en påskegul genser, røde strømper, shorts utenpå og knall rosa sokker... hun er fan av lag på lag.

Jeg lærte etterhvert at jeg fant frem to av hvert plagg og sa: velg mellom det og det. Da fikk ungen velge av det jeg hadde plukka ut og vi var begge fornøyde :ahappy:

Guttene her har vært vanskeligst. Der har jeg måttet ta dem med i butikken fra ganske tidlig av slik at de kan være med på å velge klær de vet de ville gå i. Jenta har begynt slik nå siste året (9 år nå). Men vi har stadig diskusjoner. Hun syns jeg har "dårlig smak"…Stort sett får ho gå i det ho vil, jeg setter ned foten om jeg syns hun går kledd slik at hun uten å vite det kan påkalle seg oppmerksomhet fra voksne av en sort jeg ikke liker… Farger og mønster osv bryr jeg meg ikke om lenger. Der har jeg forlengst innsett at min tid er over….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte etterhvert at jeg fant frem to av hvert plagg og sa: velg mellom det og det. Da fikk ungen velge av det jeg hadde plukka ut og vi var begge fornøyde :ahappy:

Guttene her har vært vanskeligst. Der har jeg måttet ta dem med i butikken fra ganske tidlig av slik at de kan være med på å velge klær de vet de ville gå i. Jenta har begynt slik nå siste året (9 år nå). Men vi har stadig diskusjoner. Hun syns jeg har "dårlig smak"Stort sett får ho gå i det ho vil, jeg setter ned foten om jeg syns hun går kledd slik at hun uten å vite det kan påkalle seg oppmerksomhet fra voksne av en sort jeg ikke liker Farger og mønster osv bryr jeg meg ikke om lenger. Der har jeg forlengst innsett at min tid er over.

2 plagg å velge i går ikke her, og shoppingtur med guttungen tar eviglang tid, for han er ekstremt kresen og elsker klær..

Utvikler dette seg sender jeg med faren penger når han skal ha nye klær. Han er av samme ulla. Jålebukker.

Ask sin nye forklaring på "alt" : " jeg bare flyttet/tok/ helte på den ( stryk det som ikke passer), så sølte/ ramlet/ veltet den av seg selv" :lol : :lol :

Halv 5 var pokker så tidlig, lenge siden han har våknet såpass tidlig kjenner jeg. Savner bleiene, det er tissetrengsel som ødela for oss..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye er nok slitenhet/vondt her, har merka hormoner altså - for jeg reagerer mye mer på ting nå. Men etter litt tenking så ser jeg jo at de dagene som er verst med sånt, er også de dagene jeg har mest vondt/kvalm/sliten. Men likevel - jeg pleier da ikke grine for bagateller. :aww:

Men er mange fine barnesanger - fola fola blakken er min favoritt, helst fremført av herborg kråkevik. :wub:

Forresten - snu seg i senga er noe dritt. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 plagg å velge i går ikke her, og shoppingtur med guttungen tar eviglang tid, for han er ekstremt kresen og elsker klær..

Utvikler dette seg sender jeg med faren penger når han skal ha nye klær. Han er av samme ulla. Jålebukker.

:P Jeg gjør det samme i butikken: Finner feks to gensere, holder dem frem og sier: Den eller den?

Og jeg gidder ikke stå der hele dagen mens de tenker for å si det slik….. og de vet hvor utålmodig mora er…..

Det var veldig greit den dagen eldste kunne få med seg pæng og beskjed om at de skulle holde til bukse og genser og jakke. Hvordan han prioriterte dem så lenge han kom hjem med de tre plaggene ble opp til han.

Yngste sønn har lært at det lureste er å ta med far. For da får han det han peker på uansett hvor dyrt…. :lol:

Mellomste sønn er autist. Han bryr seg ikke så lenge han HAR klær. Og vil at jeg skal handle for han uten at han er med. Han misliker butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye er nok slitenhet/vondt her, har merka hormoner altså - for jeg reagerer mye mer på ting nå. Men etter litt tenking så ser jeg jo at de dagene som er verst med sånt, er også de dagene jeg har mest vondt/kvalm/sliten. Men likevel - jeg pleier da ikke grine for bagateller. :aww:

Men er mange fine barnesanger - fola fola blakken er min favoritt, helst fremført av herborg kråkevik. :wub:

Forresten - snu seg i senga er noe dritt. :aww:

"Huff den leie bakken, og den lange tunge hei, den var riktig dryg for deg du gamle, gamle blakken"...... Need I say more? (Finner kleenex).

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Huff den leie bakken, og den lange tunge hei, den var riktig dryg for deg du gamle, gamle blakken"... Need I say more? (Finner kleenex).

*dele ut keenex* Jaa :wub:

Bare å begynne å hamstre kleenex skjønner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Jeg gjør det samme i butikken: Finner feks to gensere, holder dem frem og sier: Den eller den?

Og jeg gidder ikke stå der hele dagen mens de tenker for å si det slik.. og de vet hvor utålmodig mora er..

Det var veldig greit den dagen eldste kunne få med seg pæng og beskjed om at de skulle holde til bukse og genser og jakke. Hvordan han prioriterte dem så lenge han kom hjem med de tre plaggene ble opp til han.

Yngste sønn har lært at det lureste er å ta med far. For da får han det han peker på uansett hvor dyrt. :lol:

Mellomste sønn er autist. Han bryr seg ikke så lenge han HAR klær. Og vil at jeg skal handle for han uten at han er med. Han misliker butikker.

"Ingen av de, de er ikke fine" er svaret her da. Det verste er at jeg ikke skjønner preferansene hans. Han digger Albert Åberg, men grøss når jeg viste han en Albert Åberg genser på butikken i går. Den var ikke fin, den hadde feil striper. ..

Edit: glemte et ord

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nydelig bilde Loke! Stueveggkvalitet! Og hadde jeg sett en voksen person med den hårfargen så hadde jeg aldri i verden trodd at den var ekte. Lekkert!

Jeg synes bare det var gøy at Ask koste med en Ask, men har skjønt i ettertid at det var et blinkskudd :P

Jeg synes selv han har en fin hårfarge, men jeg er ikke komfortabel med at fremmede synes de kan ta på håret hans. I fjor var det en lettelse når vi barberte han, han så omtrent fysisk uvel ut når fremmede tok kontakt. I år er han visst ganske ferdig med å være sjenert, men det er fortsatt ganger han viser ubehag.

Jeg tør liksom ikke si noe ( annet enn at han er sjenert), for jeg er redd det skal gjøre ting verre for han. Og at jeg sier i fra til en vil uansett ikke stoppe nestemann som bare MÅ ta på det gudameg så skjønne håret til den nyyyyydelige gutten. Ask har begynt å si "Hadet, damen!" da.

Aldri så lite innbilsk er han blitt også. "Jeg har sånt fiiiint hår jeg , mamma. Du har svart hår".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i å bli tatt på av folk sjøl jeg, så Ask har min fulle medfølelse. Hvorfor skulle du gjøre ting verre for ham om du sier i fra at folk ikke får lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i å bli tatt på av folk sjøl jeg, så Ask har min fulle medfølelse. Hvorfor skulle du gjøre ting verre for ham om du sier i fra at folk ikke får lov?

Det blir fort litt dårlig stemning, og jeg er redd han plukker det opp. Jeg er alltid like dårlig forbered liksom, jeg synes fortsatt det er merkelig å pelle på tilfeldige barn, men det er åpenbart en helt naturlig greie for veldig mange. De gjør det før jeg rekker å formulere noe høflig.

Kanskje jeg skal få lagd en t-skjorte til han hvor det står "Ikke ta på håret mitt, det er MITT" eller noe :lol:

Edit: kom på en ubehagelig tanke. Kanskje det at jeg sier i fra vil lære han at det er greit å ikke ville at voksne tar på deg. Sånn i overført betydning. Altså det er jo "bare" håret hans, men kanskje det er like greit at han forstår at det som er en del av kroppen hans er hans uansett . Det er jo sånt man ikke vil tenke på egentlig, men kanskje litt viktig.

Hvordan gjør andre det når fremmede begynner å ta på ungene og ungene viser at de ikke liker det? Smiler man høflig og forklarer at barnet er sjenert, eller forklarer man at det ikke føles ok for ungen ( av en eller annen merkelig grunn blir enkelte enda mer pågående når han viker unna) og derfor ikke er ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare det var gøy at Ask koste med en Ask, men har skjønt i ettertid at det var et blinkskudd :P

Jeg synes selv han har en fin hårfarge, men jeg er ikke komfortabel med at fremmede synes de kan ta på håret hans. I fjor var det en lettelse når vi barberte han, han så omtrent fysisk uvel ut når fremmede tok kontakt. I år er han visst ganske ferdig med å være sjenert, men det er fortsatt ganger han viser ubehag.

Jeg tør liksom ikke si noe ( annet enn at han er sjenert), for jeg er redd det skal gjøre ting verre for han. Og at jeg sier i fra til en vil uansett ikke stoppe nestemann som bare MÅ ta på det gudameg så skjønne håret til den nyyyyydelige gutten. Ask har begynt å si "Hadet, damen!" da.

Aldri så lite innbilsk er han blitt også. "Jeg har sånt fiiiint hår jeg , mamma. Du har svart hår".

Det der har jeg full forståelse for. Jeg hadde helt lyst krøllete hår som barn, jeg husker veldig godt ubehaget når fremmede folk tok på håret mitt og sa at jeg hadde englehår. Voksne kan være så utrolig lite fintfølende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyenkontakt, smil, "han er ikke så glad i det der." smil, fortsett samtalen. :) Bare vær litt avvæpnende, ikke gjør en greie, så gjør neppe Ask det heller. Det er sånn jeg hadde løst det iallfall. Og selvsagt skal han lære at det er greit å sette grenser for sin egen kropp og komfort. At du går foran som et forbilde som setter grenser med respekt både ovenfor han og den som tar på, tror jeg bare er positivt. :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør andre det når fremmede begynner å ta på ungene og ungene viser at de ikke liker det? Smiler man høflig og forklarer at barnet er sjenert, eller forklarer man at det ikke føles ok for ungen ( av en eller annen merkelig grunn blir enkelte enda mer pågående når han viker unna) og derfor ikke er ok?

Ia var en som fremmede likte å klå på. Hun likte det ikke. Jeg sa det som det var: "Hun liker ikke å bli tatt på eller snakket til av fremmede." :D

Storesøstra var motsatt. Hun elsket verden og alle i den og syns litt synd på dem som ikke svarte når hun sa: "Hei" til alle som gikk forbi.

Her er begge i konfirmasjonen til en fetter:

392670_10150888046665371_448554245_n.jpg

Edit: Så blunket jeg og her er de sånn ca nå :)

319692_10150305447588267_1259116448_n.jp

:heart::heart:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik likte heller ikke å bli tatt på, og for meg så var det viktigere at han ble respektert enn å ikke såre voksne folks følelser. Han er født to år etter at Bjugn-saken starta, så det var masse snakk om pedofile og misbruk av barn, så jeg ville at han skulle vite at han fikk bestemme hvor grensene gikk. Å ikke respektere de samme grensene og la folk invadere intimsonen hans bare fordi de mente å være hyggelig, er ikke forenelig med å fortelle han at han har rett til å bestemme over egen kropp, så hvis han viste ubehag eller sa at han ikke ville klemmes, koses eller klås på, så fikk ikke folk lov til å klemme, kose eller klå på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...