Gå til innhold
Hundesonen.no

Lilo og Bia <3


LiloPilo
 Share

Recommended Posts

Her er mine to gledesspredere;

BIA, som er 50 % Border Collie, 25 % Engelsk springer spaniel og 25 % Engelsk setter. Utrolig at en slik gatemiks kan resultere i en så vakker skapning. Hun er like god som hun er vakker!

post-11380-0-10894900-1346007487_thumb.j

Bia er 9,5 år gammel og den beste konfirmasjonspresangen jeg kunne fått :)

LILO, som er en staffordshire Bull Terrier tispe på 4,5 måneder. Hun er hel-skjønn på alle måter og sørger for at matmor og Bia har noe å gjøre hele dagen.

post-11380-0-02372900-1346007693_thumb.j

Lilo blir med tiden pent nødt til å delta på utstillig, noe jeg gleder meg veldig til. Utover det er disse to frøknene herlige tur kamerater og verdens beste selskap for meg og samboer.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige begge to! Lilo har jammen vokst, på det første bildet ser hun jo ut som ei lita dame allerede ;) Prikk lik Melvin da, man ser så godt at de er søsken synes jeg.

Har dere planlagt å delta på noen utstillinger utover høsten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som skal på valpeshowet i drøbak 8 september? hadde vært morsomt å sett

flere av b kull bebisene der! vi har hvertfall meldt oss på

Det har jeg ikke fått med meg, men hadde jo egentlig vært veldig gøy. Ser at påmeldingsfristen har gått ut da, men satster på at vi får tatt oss en tur og sett på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hadde vært morsomt å få til! Vi har ikke trent sånn veldig mye på utstillingsferdigheter enda da! Hehe... Hun er flink til å gå i ring og stå med mindre det ikke skjer noe mer spennende rundt henne. Har sendt mail nå, så får vi se om det lar seg gjøre. Uansett tar vi turen for å se hvordan dette fungerer og "øve" på store folkemengder.

Lilo ser monsterstor ut på det første bildet ja! Hun ser ikke sååå stor ut i virkeligheten. Men veide henne i går, og snuppa har passert 12,5 kilo. Var hos Bullbraaten's på søndag :) , og det var ikke mye forskjell på Lilo og Cindy nå. De er i grunn veldig like!

Håper på å se dere begge i drøbak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melvin er og blitt kjempeflink til å gå og stå når det ikke skjer andre ting rundt han ;) Med så mange andre hunder og mennesker ser jeg for meg at det blir litt for spennende til å høre på meg :lol: For ikke å snakke om at dommeren vil få seg en Melvin-suss eller to på nesa :P Men det hadde jo vært fint for treningens skyld :) Må bare dra innom jobb etter skolen i dag og sjekke om jeg jobber den lørdagen, så sender jeg mail om vi kan få melde oss på vi og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig! Ja, Lilo er relativt spandabel med nussene sine hun også! Vil helst vaske hele ansiktet til de hun møter ;) Men øvelse gjør mester, så man må jo bare starte et sted :) Så lenge hun ikke får Lilo-raptus i ringen skal vi nok klare å gjøre noe bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært utstillingstrening fra dag en! så nå blir det spennende å se om det fungerer i praksis :P

Vi prøver å trene i så forkjellige miljøer som mulig og ikke bare hjemme i hagen. Får også fremmende til å se på tenner og kropp, slik at hun blir vant til det uten å få helt hilseraptus, hehe.

Men oppdater her om det ordner seg med påmeldingen for dere da, hadde vært kjempe gøy om fler fra bullbraaten stilte ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail nå! Det lot seg ikke gjøre. Men vi tar likevel turen for å se hvordan dette foregår :) Satser på utstilling i Askim 29-30. september jeg da.

Når på dagen lørdag 8. skal dere stille da? Hadde vært morro å se Hayley i ringen :)

Vet du om det er det mange staffebebier påmeldt i 4-6 mnd klassen?

Vi har trent en del på å gå i ring både i hagen, på parkeringsplasser og ulike miljøer fra dag én her i gården også. Lilo tåler mye forstyrrelser før hun kopler ut, men når det gjelder folk og dyr, spesielt barn, DA forlater hun min verden! Hehe.. Men det er først når folk og dyr møter blikket hennes, snakker til henne osv. Får hun øyekontakt med folk som snakker "duddi-dutt", så er hun solgt! Da er selv en håndfull med godbiter, fiskekaker og diverse uinteressant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt! Jeg har enda ikke motatt startnummer og slike ting, s&aring; sendte en mail til de n&aring;. Da f&aring;r jeg sett n&aring;r vi skal i ringen og hvor mange som er p&aring;meldt osv :)

Kjenner igjen det! hehe, konsentrasjonen blir begreneset n&aring;r man pr&oslash;ver &aring; trene ute blant mennesker, hunder og andre dyr.

Da blir alt mye mere spennende en p&oslash;lsebiten jeg pr&oslash;ver &aring; holde foran ansiktet hennes :P

Men hadde uansett v&aelig;rt koslig &aring; f&aring; hilst p&aring; dere i dr&oslash;bak hvis dere tar turen for &aring; titte :) Hayley har enda ikke hilst p&aring; noen av s&oslash;skene sine siden vi hentet henne. Vi melder oss ogs&aring; p&aring; i askim om jeg ikke jobber den l&oslash;rdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Lillegull vokser altfor fort! Lilo er nå 6 mnd og har blitt en flott, liten dame. Hun er tidenes sofagris og aldri har jeg vært borti MAKAN TIL KOSEDYR :heart: Hun er fantastisk snill og rar!

post-11380-0-30453500-1349801077_thumb.j

post-11380-0-22996300-1349801512_thumb.j

Her koser Lilo og Bia seg på hyttetur med sine beste venner; schæferne Jola og Mandy!post-11380-0-57911800-1349801242_thumb.j

Fire flotte vesner som koser seg på dagstur i skogen. Lilo må ufrivillig vente litt med slike ekspedisjoner.

post-11380-0-73123900-1349801829_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...