Gå til innhold
Hundesonen.no

Viser tegn på smerter, veterinær i Sandnes/Stavanger. Hvem anbefales?


Rocket
 Share

Recommended Posts

Joda har seg sånn at bikkjedyret har litt ymse han skulle fått sjekket, bla fjernet noe tannstein og gjerne fått klippet klør skikkelig mens han allerede er i narkose.

Skal i tillegg få en skikkelig sjekk på dyret da han de siste dagene har vist tegn på smerter, når han går ned trapper eller legger seg ned på gulvet kan han plutselig hyle til. Ikke voldsomt hyl, men likefult et hyl. Spydde også i går.

Han får jo en god del mer tur nå om dagen enn det han er vandt til så lurer på om det kan være muskelsmerter? Muligens kan det være skjelett eller hofter. Har gjennom hele livet kunne funnet på å plutselig halte bittelitt på tur i ny og ne, sjekker foten han halter på og finner ingenting og så går han normalt etterpå. Er spesielt på vinterstid dette har skjedd, har i grunn tenkt at det har vært veisalt etc som gjør det.

Hylte til i ny og ne når han var liten idet han satte seg el, men sjekket aldri dette opp trodde det var voksesmerter etc.

Edit: Kan også legge til at han virker litt preget, tydelig at det er noe som plager ham. Fikk nettopp også vondt når han reiste seg.

Noen som har hatt lignende erfaringer?

Ellers så lurer jeg da på hvilke dyreleger i Sandnes/Stavanger folk anbefaler? Har selv tidligere kun brukt Sandnes Smådyrklinikk og vær relativt fornøyd med dem, men er jo 3år siden jeg bodde her med dyr sist. Ting kan jo ha endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Sandnes smådyrklinikk og kunne ikke tenkt meg å gå noe annet sted :P Men dersom du mistenker leddsmerter el.l så kan jeg anbefale dyrlege Marit Brevik. Hun er utdannet kiropraktor og har behandlet fasiten engang. Hun er flink. Holder til i Bjerkreim da, så det er et lite stykke og kjøre dog, men hun er nokså fleksibel i forhold til kontortid, sånn at man får sneket det til.

Link: http://dyrlegebrevik.wordpress.com/2011/08/09/velkommen-til-dyrlege-marit-brevik/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! :) Noen som vet hvem som er best på pris? Dyret har ikke forsikring lenger dessverre, så kostnad er også noe jeg må tenke på om det skulle være noe ekstra som behøves. (tenker da på om de finner noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! :) Noen som vet hvem som er best på pris? Dyret har ikke forsikring lenger dessverre, så kostnad er også noe jeg må tenke på om det skulle være noe ekstra som behøves. (tenker da på om de finner noe)

Da tror jeg du kommer best ut med Tu Dyreklinikk. Det har også en relativt stor klinikk, har en del utstyr og masse kompetanse i tillegg til at de har fornuftige priser :)

Jeg kan også anbefale Sandnes Dyreklinikk. De har helt normale priser utfra min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de er en av de billigste dyrlegene i Stavanger området.

Hafrsfjord Dyreklinikk var visstnok ganske normale i prisen frem til ett par år tilbake, så skrudde de prisene til værs ifølge flere bekjente som brukte de tidligere. I min omgangskrets i Stavanger er de nå kjent for å være blant de dyreste. Det er også min erfaring da jeg var innom der med hunden for en blodprøve og betalte 2500 kroner. Meg og følget sto med hakeslepp da jeg skulle betale. De sendte også med meg medisiner som var kriminelt overpriset i forhold til utsalgspris på apotek. Jeg gikk aldri tilbake dit da jeg hverken ble imponert over det bittelille krypinnet av et lokale eller de stive prisene. At dyrlegen på toppen av det hele spurte helt utav det blå om jeg ønsket å kastrere hannen min, det ga meg den siste bakoversveisen før jeg spaserte utav den klinikken for godt. Det har faktisk aldri falt meg inn å kastrere min friske hannhund og jeg har aldri opplevd at en dyrlege spør om noe slikt uten at det foreligger en grunn for det.

Men de smile masse og anstrengte seg for å være veldig hyggelige - det skal de ha.

Jepp, så forskjellig kan erfaringene våre være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at dere bygger opp treningen, ikke bare starte opp med mer trening, dette kan gi stive muskler og gi vonde ledd, spesielt hvis han er litt tung fra før.

Jeg ville også passet på å gi han lik mengde trening hver dag, ikke en dag masse trening for så å gi mindre trening en annen dag.

Når du klapper han, så ville jeg klappet han med sirkel bevegelser og trykke litt ned i huden hans over hele hunden, da får du igang blodsirkulasjonen i muskelene.

-ikke hold på for lenge på hvert sted, men noen sirkelbevegelser på et sted også flytter du hånden et hakk bortover og fortsetter sånn over hele hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun Vibeke og Håvard på Hafrsfjord Smådyrklinikk som får lov til å røre mine dyr. Har brukte de i mange år og er veldig fornøyd. Tror de er en av de billigste dyrlegene i Stavanger området.

Jeg har motsatt erfaring og kommer mest sannsynlig aldri til å bruke de igjen.

I tillegg til at de har noen horribelt dyre priser.

De var billigst, en gang i tiden, men nå er de blant de dyreste, i noen tilfeller de dyreste også.

Jeg liker Arken Dyreklinikk på Ålgård, men har også brukt Tu Dyreklinikk, disse to klinikkene er best på pris også.

Hanne på Arken Dyreklinikk har i tillegg tatt NVH sin fysioterapi utdanning.

Endret av Taz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det blir vanskeligere å vanskeligere å velge hvem jeg skal gå til nå. Hafrsfjord er uaktuelt om de virkelig er så dyre selv om de er flinke :/ Har rett og slett ikke råd i så måte.

Har blitt anbefalt dyredoktoren på Soma også, noen som har erfaringer med dem?

Det er viktig at dere bygger opp treningen, ikke bare starte opp med mer trening, dette kan gi stive muskler og gi vonde ledd, spesielt hvis han er litt tung fra før.

Jeg ville også passet på å gi han lik mengde trening hver dag, ikke en dag masse trening for så å gi mindre trening en annen dag.

Når du klapper han, så ville jeg klappet han med sirkel bevegelser og trykke litt ned i huden hans over hele hunden, da får du igang blodsirkulasjonen i muskelene.

-ikke hold på for lenge på hvert sted, men noen sirkelbevegelser på et sted også flytter du hånden et hakk bortover og fortsetter sånn over hele hunden.

Hmm.. det var noe jeg ikke hadde tenkt på gitt. Stakkar voffen :/ Han er jo så sykt turglad at du merker det jo ikke når han har fått nok. Blir nok et par dager med korte rolige turer neste dagene ja.

Han får 1 times tur ca hver morgen sammen med svigermor, så har det variert om jeg har gått andre turer utenom. Nå på torsdag var vi ute på 3timers tur til og omkring Steinkjærringa på jæren, er jo en relativt lettgått tur det da, men det var i tillegg til den times turen på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hafrsfjord Dyreklinikk var visstnok ganske normale i prisen frem til ett par år tilbake, så skrudde de prisene til værs ifølge flere bekjente som brukte de tidligere. I min omgangskrets i Stavanger er de nå kjent for å være blant de dyreste. Det er også min erfaring da jeg var innom der med hunden for en blodprøve og betalte 2500 kroner. Meg og følget sto med hakeslepp da jeg skulle betale. De sendte også med meg medisiner som var kriminelt overpriset i forhold til utsalgspris på apotek. Jeg gikk aldri tilbake dit da jeg hverken ble imponert over det bittelille krypinnet av et lokale eller de stive prisene. At dyrlegen på toppen av det hele spurte helt utav det blå om jeg ønsket å kastrere hannen min, det ga meg den siste bakoversveisen før jeg spaserte utav den klinikken for godt. Det har faktisk aldri falt meg inn å kastrere min friske hannhund og jeg har aldri opplevd at en dyrlege spør om noe slikt uten at det foreligger en grunn for det.

Men de smile masse og anstrengte seg for å være veldig hyggelige - det skal de ha.

Jepp, så forskjellig kan erfaringene våre være ;)

enig igrunn,

de av mine venner som bruker denne klinikken betaler alltid veldig mye mer enn det jeg har gjort for det samme/ lignende ting hos Sandnes -men det er jo vanskelig å sammenligne fra sak til sak da, men allikevel er inntrykket mitt at det tar veldig godt betalt for å være hyggelige og smilende og huske hundens navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...