Gå til innhold
Hundesonen.no

Søt snill hund selges billig

Kristina

Recommended Posts

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Haha, Diego ligner på Balder. Jeg ble nesten litt lei.. Kjedelig hund :) Han var en del aktiv da, men var tussete etter godbiter og det var aldri noe problem med lydigheten. Han ødelagte ikke ting, var aldri i slosskamp, var glad i mennesker, men overfalt de aldri, Cita (og barn) kunne dra a han øret og halen og han bare lå og sov... sukk :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil ha en hund som ikke gjør noe gale?

Ok, kanskje jeg ikke burde klage, men Diego gjør så lite ut av seg..

Han ødelegger ikke ting, han er ikke dyr i drift, han drar ikke i bånd,  

stikker ikke av, legger seg rett ned hos fremmede, du kunne hengt all verdens julepynt på han uten han hadde brydd seg osv osv.

Den bikkja gjør **** meg ikke en dritt gale!!

Er det normalt!?!  :?

Chicka gjør liksom ikke noe galt hun heller, så jeg er vel heldig jeg og.

Det er liv og fres i hun, men jeg kan regulere det hvis det blir for mye.

Jeg vet ikke men jeg hadde slått hardt ned på disse tingene som du forteller at hun gjør, Kristina, det må være et ******* å leve med, selvom hunden er i en viss alder så ville jeg ikke latt den herje så med meg.

Iallefall ikke rive meg ned eller bite i benene mine, da hadde det blitt månelyst her i huset iallefall. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Diego ligner på Balder. Jeg ble nesten litt lei.. Kjedelig hund :) Han var en del aktiv da, men var tussete etter godbiter og det var aldri noe problem med lydigheten. Han ødelagte ikke ting, var aldri i slosskamp, var glad i mennesker, men overfalt de aldri, Cita (og barn) kunne dra a han øret og halen og han bare lå og sov... sukk :?

Ja, det blir nesten litt..kjedelig...når de ikke gjør noe galt.

Inne er han helt rolig og gjør ikke stort, ute han ganske aktiv, men stikker ikke av og gjør ikke noe galt.

Er liksom ikke så mye å jobbe med.. :?

Han hopper ikke opp på folk, barn kan rive å slite i han osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir nesten litt..kjedelig...når de ikke gjør noe galt.

Inne er han helt rolig og gjør ikke stort, ute han ganske aktiv, men stikker ikke av og gjør ikke noe galt.

Er liksom ikke så mye å jobbe med.. :?

Han hopper ikke opp på folk, barn kan rive å slite i han osv..

Vær glad du har en snill hund. Det betyr også at du har gjort ting riktig med hunden din, så du bør få skryt du også.

"man får den hunden man fortjener" heter et ord tak, jeg mener det er mye sant i det ordtaket. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du har en snill hund. Det betyr også at du har gjort ting riktig med hunden din, så du bør få skryt du også.

"man får den hunden man fortjener" heter et ord tak, jeg mener det er mye sant i det ordtaket. :wink:

Når du sier det på den måten så. :( =D>

Hehe.

Søsteren min pleier å si jeg bare fikk en lett hund.

(Hun har da en problem hund selv da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil ha en hund som ikke gjør noe gale?

Ok, kanskje jeg ikke burde klage, men Diego gjør så lite ut av seg..

Han ødelegger ikke ting, han er ikke dyr i drift, han drar ikke i bånd,  

stikker ikke av, legger seg rett ned hos fremmede, du kunne hengt all verdens julepynt på han uten han hadde brydd seg osv osv.

Den bikkja gjør **** meg ikke en dritt gale!!

Er det normalt!?!  :?

jeg vil!! bare send ham oppover :mrgreen: du kan få Lucas i bytte. Han biter på ting, han drar litt men ikke masse i bånd, ser han noen så drar han veeldig mye! og skal absolutt hilse. kan stikke av om han ser ei katt eller en person tror jeg. du kan IKKE henge all verdens julepynt på han, vær sikker: det ramler av etter 1 sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke men jeg hadde slått hardt ned på disse tingene som du forteller at hun gjør, Kristina, det må være et ******* å leve med, selvom hunden er i en viss alder så ville jeg ikke latt den herje så med meg.

Iallefall ikke rive meg ned eller bite i benene mine, da hadde det blitt månelyst her i huset iallefall. :?

Nytter ikke bli sinna på hu, da blir hu bare ennå mer vill. Har prøvd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal aldri bli sinna på hunden sin. Jeg har hvertfall aldri vært det og kommer aldri til å bli det.

Det var ikke det jeg mente.

Jeg skal omformulere meg:

Det nytter ikke ta hu/straffe hu/korrigere hu for da blir hu ennå mer gæærn.

Skjønner alle parter meg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he :) Det med de raptusene gjør Loke noenganger enda...Jeg ser fakta ut som en sprøytenarkoman oppover armene :roll:

Men han er uansett ikke til salgs for all verdens gull og god mat,jeg vet nemlig at Vicky har helt rett ;det går over :)

Typisk sauebikkjer :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ALDRI byttet bort Vicky. Hun har spesielle sider, som f.eks at hun er en bestemt tispe, og en tøffing. Men hun kunne ikke vært mer perfekt! :) Selv da hun var på sitt verste var jeg like glad i henne, og jeg visste hele tiden og vet at hun er bare perfekt :) Har ingenting jeg må irritere meg over med henne. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ALDRI byttet bort Vicky. Hun har spesielle sider' date=' som f.eks at hun er en bestemt tispe, og en tøffing. Men hun kunne ikke vært mer perfekt! :) Selv da hun var på sitt verste var jeg like glad i henne, og jeg visste hele tiden og vet at hun er bare perfekt :) Har ingenting jeg må irritere meg over med henne. :D[/quote']

Det er jo ingen her som mener det de sier da.... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva som foregår i huet på den bikkja. Men når hu får raptus løper hu rundt som en stukken gris, hopper på meg og tygger litt på arma mine. Da søker jeg tilflukt i nærmeste tre (neida).

Enten så bare går jeg min vei, eller så overser jeg hu (Ja da, veldig lett), eller så prøver jeg å få tak i hu og holder hu mellom beina mine til hu roer seg og lukker munn forsiktig med henda, eller så brøler jeg NEEEEEEI (automatisk reaksjon) når jeg ser hu kommer stormende mot meg.

Hehe, måtte bare glise over sitatet ditt "NEEEEEEI", hihi.. kjenner meg godt igjen når det kommer til automatikk i "utsagn"..

Sofus får slike raptuser innimellom (mer enn det faktisk... prøver bare å "sukre bildet" litt.. ), men problemet er ikke bare at han smeller i meg og hopper, men at tenna hans dessverre "stikker" litt for langt ut av kjeften hans samtidig, så det gjøre rett og slett vondt. Jeg har forsøkt å snu ryggen rolig til ham og "ignorere" det han gjør, men det funker jo veldig dårlig når tennene hans tar litt tak til tider. Men det jeg har forsøkt når han har "mindre raptuser" dvs uten tenner, så setter jeg meg på huk med ryggen mot ham. DET roer ham faktisk, mer som om han blir litt nysgjerrig faktisk. Lettere å få ta i båndet og dermed ta "kontrollen" igjen. Jeg skal forsøke dette selv om tenna er med i bildet, har bare utsatt det foreløpig ;-) Dessuten, vet du hva en hund gjør, nå man overser den der den hopper opp og smålugger med tenna sine på armen din??? Jo, den kjører snuten med tenna ut mellom bena, bakfra (seff, du står jo med ryggen til.....) på deg! Ai, ai, ai... Sofus vet hvordan han skal sjarmere en dame gitt! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vala: Ja jeg kjenner til den med at tenna stikker ut ja. Engang 'beit' lunah meg i låret. auau! Så vondt det var. Heldigvis er det vinter nå da' date=' og jeg er litt bedre polstra :lol:[/quote']

men hjelper det fortsatt å hyle når hunden din biter? husker du gjorde det før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel egentlig ingen tror at det virkelig hjelper med å hyle når hunden biter. Men nå snakker vi jo ren reaksjon her da! Og den er ikke alltid lett å styre.

Man sier jo det, når valpen er liten, så skal man lage "valpehyl" når den er voldsom... Dette har aldri funket på Sofus, men kanskje på andre. Men når hunden er så gira som min, så funker ikke hyling fra meg på noen som helst annen måte, enn som ren gevinst på Sofus, hehe, men som sagt, vanskelig å la være.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...