Gå til innhold
Hundesonen.no

Valper født i ferjekø


xxx12345
 Share

Recommended Posts

"- Valper skal egentlig ha det stille og rolig den første tiden etter fødselen, men det var så mye kjefting og styr utenfor i køen at jeg måtte sitte inne sammen med dem hele tiden."

? Hvor mye vet hun egentlig om valper? Valper er da født både blinde og døve og merker ikke en dritt til lydene utenfor bobilen, så jeg skjønner ikke helt hva dama prater om. Valpene har det stille og rolig de, siden de ikke hører noe som helst.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og passe klønete å arrangere ett slikt stort treff utpå spissen av Lofoten. Dette har de åpenbart vist om og de kan da vel ikke regne med at ett ferjeselskap setter opp en ekstra båt når det koster så masse. Ærlig talt! De må jo klare å tenke litt, de som arrangerer. 8 timers ferjetur = dyrt!

Å dra med drektig tispe på en slik er jo utgangspunktet totalt på jordet.

Null sympati fra min side, dårlig planlagt av tispeeier og dårlig planlagt av klubben.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det hele er forferdelig dårlig planlagt! De hadde jo allerede fått beskjed om at å sette opp en ekstra båt kosta 70.000. Så enten så må de ordne det på en eller annen måte, eller så må de gjøre som de har fått beskjed om, nemlig forvente en forferdelig lang ventetid! Eller velge å betale ekstra så man kan få flere båter! Om de var 200 stk (som det i sto i annonsen) så kunne de vel prøvd å få en ordning med at man betalte 350 kr ekstra slik at de fikk ene kstra båt. Vet den ferja er dyr fra før, men jeg ville heller betalt 350 kr mer for å slippe å stå der i tre dager!

Men ja, drektig tispe på tur, man får vel gjøre som man selv vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ihvertfall ikke poenget med å stå 4 døgn i fergekø...

Poenget med å stå i køen var vel å komme seg vekk derfra. Eneste veien vekk fra øya er jo fergen, og da må man jo nødvendigvis stå i kø...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i kommentarene at hundeeieren ikke var klar over at tispa var drektig?? Aner ikke om det stemmer jeg, høres i allefall meget spesielt ut. Jeg skjønner poenget med å ha treffet på akkurat det stedet, men når det er så vanskelig å komme seg dit (8 timer med båt, langt ute til havs!) så må det vel være mulig å finne en annen løsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med å stå i køen var vel å komme seg vekk derfra. Eneste veien vekk fra øya er jo fergen, og da må man jo nødvendigvis stå i kø... :)

Men er det ikke like greit å bestille en billett på nærmeste ledig avreisetidspunkt og heller parkere bobil et annet sted og vente. Trenger jo ikke å oppholde seg i midt i ferjekøen liksom

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i kommentarene at hundeeieren ikke var klar over at tispa var drektig?? Aner ikke om det stemmer jeg, høres i allefall meget spesielt ut. Jeg skjønner poenget med å ha treffet på akkurat det stedet, men når det er så vanskelig å komme seg dit (8 timer med båt, langt ute til havs!) så må det vel være mulig å finne en annen løsning...

Det bare må være et forsøk på å fremstille seg selv i et bedre lys. Et hundemenneske som hun utgir seg for å være bør klare å oppdage at en lundehundtispe som er såpass liten og slank er drektig når hun har fire valper i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke like greit å bestille en billett på nærmeste ledig avreisetidspunkt og heller parkere bobil et annet sted og vente. Trenger jo ikke å oppholde seg i midt i ferjekøen liksom

Jeg var ikke klar over at det var noen bemannet billettkiosk eller fergekontor på denne øya å forhåndskjøpe seg billetter og plasser fra. Trodde det var en øde øy, jeg, og at det gjaldt å holde plassen sin om man ville ha billett i riktig rekkefølge.

Men hvis det fantes, da misforsto jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke klar over at det var noen bemannet billettkiosk eller fergekontor på denne øya å forhåndskjøpe seg billetter og plasser fra. Trodde det var en øde øy, jeg, og at det gjaldt å holde plassen sin om man ville ha billett i riktig rekkefølge.

Men hvis det fantes, da misforsto jeg.

Jeg hørte nyhetene på radio, og da sa de at de som hadde forhåndsbestilt slapp å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bare må være et forsøk på å fremstille seg selv i et bedre lys. Et hundemenneske som hun utgir seg for å være bør klare å oppdage at en lundehundtispe som er såpass liten og slank er drektig når hun har fire valper i magen.

Vet ikke om det setter henne i et bedre lys, akkurat :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang båt så kom de som hadde bestillt biletter på fergen begge veier(til og fra) med når de skulle..At det er dårlig planlagt av klubben er jeg ikke enig i faktisk..Folk får planlegge litt bedre enn de gjør da rett og slett.At de har utstillingen der er pga at det er faktisk der lundehunden kommer fra..Utstillingen blir holdt der hvert 4 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jeg tro hva enkelte har fortalt meg, så er ikke valper født i bobiler noe som ikke har skjedd før. Hørt om flere kull født i bobiler under utstillinger...

ikke en praksis jeg liker! og håper ikke den er spesielt utbredt.

men at dama presterer å si at hun ikke visste at tispa var drektig får jo det hele bare til å fremstå mye verre om du spør meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett verre ting: På en utstilling lå en tispe og fødte i en kassebil med åpen bakluke. Rundt bilen sto tett med nysgjerrige folk og skrålende unger, og den stolte "oppdretter" sto og holdt foredrag for publikum om hvordan valpefødsler foregår ! Heldigvis var det noen våkne p-vakter som trådde til og jaget folk vekk, etter at de var blitt tipset av bl.a. meg.Helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett verre ting: På en utstilling lå en tispe og fødte i en kassebil med åpen bakluke. Rundt bilen sto tett med nysgjerrige folk og skrålende unger, og den stolte "oppdretter" sto og holdt foredrag for publikum om hvordan valpefødsler foregår ! Heldigvis var det noen våkne p-vakter som trådde til og jaget folk vekk, etter at de var blitt tipset av bl.a. meg.Helt utrolig!

Say what? :blink: Gud hjelpe meg. Når man trodde man hadde hørt alt.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett verre ting: På en utstilling lå en tispe og fødte i en kassebil med åpen bakluke. Rundt bilen sto tett med nysgjerrige folk og skrålende unger, og den stolte "oppdretter" sto og holdt foredrag for publikum om hvordan valpefødsler foregår ! Heldigvis var det noen våkne p-vakter som trådde til og jaget folk vekk, etter at de var blitt tipset av bl.a. meg.Helt utrolig!

<stum over mennerskers dumhet>

men ikke så overrasket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis tispen føder borti en uke for tidlig - OG man samtidig er 3-4 dager for sent hjemme, så er det kanskje ikke bare merkelig at fødsel kan skje litt uventet.

JEG ser på det med å føde i camp.vogn/bil på samme måte som hvis hunden skulle føde på hytta'. Hvis den er vant til omgivelsene, liker seg, etc - er det ikke noen krise å ha nyfødte valper i en campingbil/vogn. Om noe så har man jo ennå mer kontroll pga den meget begrensede plassen - enn hvis man har kullet hjemme, evt. på valperom, etc

Det mest kritikkverdige er vel om man burde hatt med seg noen hund på treff når man har en høydrektig hund i flokken sin, pga smitterisiko, såklart. Et utbrudd av parvo eller kennelhoste vil kunne koste mor og valper dyrt... Og DET kan det vel neppe være verdt, synes jeg.

Men hvor tispen føder sånn rent praktisk synes jeg man kan overlate til oppdretteren/eieren av tispen å vurdere. Men i dette tilfellet var det jo ikke store valget. Dog er jeg enig med annen her - hvorfor i all verden stå i en kø i dagesvis når man har campingbil? Det MÅ da være hyggeligere steder å parkere - gi seg selv ro og fred og slappe av en dag eller to ekstra?

Susanne

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...