Gå til innhold
Hundesonen.no

One.com og wordpress.com


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Hørtes muffens ut det ja - har du kontaktet og hørt med de?

Har kanskje one.com admin panel der du kan koble til og benytte filbehandler og phpmyadmin der, så du kan slette oppføringene i DB og slette plugin-mappa derfra?

Husk det er viktig å bruke plugins som er 'kjent' og ikke bare noe helt nytt eller gammelt - da slipper man unna endel utfordringer.

Edit: Mulig det er noe spesielt du er ute etter, men jetpack fra wp.com (som vi vet er seriøse og gode til å lage plugins - de sitter med god kompetanse) har jo med plugins for youtube (mm media) med i jetpack, og den har du jo allerede, så ...

Som det står på jetpack og som er aktivert som standard når du installerer jetpack (men mulig å deaktivere)

Kortkode bygger inn

Med kortkodene kan du enkelt og trygt bygge inn media fra andre steder på ditt nettsted. Med bare én enkelt kode, kan du få WordPress til å bygge inn YouTube, Flickr og annen media.

Skriv inn en snarvei direkte i innleggs- eller sideredigereren for å bygge inn media. For spesifikke instruksjoner, følg lenkene nedenfor.

Tilgjengelige kortkoder er:
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
og
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk for hjelpen. Det kommer nok flere spørsmål. Da skal jeg beholde wp.com en stund ihvertfall. Skjønte ikke helt med innstikk, men den kan jo bare ligge der. Jeg fikk flyttet over alt innh

Btw, jeg tror dette også fikser menyen. Endre width: auto til 100% i CSS. søk deg fram i style.css. #access ul ul ul li { /* level 3 */ border: 0; /* width: 100%;*/ width: auto;

Puh... tror det ordnet seg nå. Jeg kom inn på deler av kontrollpanelet, og fikk fjernet css'en til youtube greia. Så nå ser det ut som det fungerer.

Jeg har en youtube-knapp innebygget fra tinyMCE-innstikket (men egentlig pleier jeg bare å lime inn embed koden), men nå tenkte jeg å prøve å lime inn kanalen min på siden. Har jo en side for videoer, men tenkte å prøve en plugin som gjør siden automatisk oppdatert (på en måte.)

Men det var ikke ett slikt innstikk som klusset det til for meg da, det var en som automatisk genererer innlegg og publiserer på bloggen når nye videoer er publisert på youtube (i gitt kanal). Bare for moro skyld egentlig, skulle bare teste ut, har ikke bruk for den overhodet.

Den het forresten Automatic Youtube Video Posts Plugin... så styr unna.

Er noe slikt jeg egentlig drev og lette etter da jeg ble distrahert http://wordpress.org...se/screenshots/

edit: denne har iallefall fått bra rating fra endel folk. http://wordpress.org...ss/screenshots/

edit2... nei er fortsatt noe som lugger. Får gjort noe, også blir siden bare blank igjen. Noen ganger får jeg redigert en side, andre ganger får jeg ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg oppdaterer, må jeg da legge inn lysbildene på forsiden på nytt, bestemme bredden osv på nytt, eller følger det med? Det står at man mister alt man har endret ved temaet, men jeg har jo ikke vært inne og gjort noe i koden selv, har bare endret via deres eget kontrollpanel?

edit... jeg prøver :P må jo oppdatere før eller siden så.

2 sekunder etter...

se der ja, det var jo smertefritt.

Fikk forresten svar fra mantra-folkene, de sa at problemet med custom menyer kom opp nå og da, og at de jobbet med å finne feilen.

Det jeg synes er rart er at jeg får installert plugins, oppdatert temaet, sett på kommentarer og lister over innlegg osv. Men jeg får ikke lagd eller redigert innlegg/sider. Men får i det minste til mer enn i går, så håper fortsatt det er et one.com problem på ett eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg har svar på svaret du fikk der - jeg nevner samme som jeg har gjort her (men de har ikke godkjent kommentar ennå)

Nehhh ... det tror jeg har med hva du har brukt av plugins osv å gjøre og ikke one.com.

Et tips er når du har det slik du vil ha det, så ta backup av SQL basen. Tar du backup av uploads mappa også, så har du egentlig alt du trenger hvis det blir problemer. For wp/theme/plugins osv er det bare å slette og laste opp nytt og friskt, slik at du vet det ikke er noe muffens i koden som har kommet med plugins f.eks.

Det er litt mer med det når man hoster selv og vil være sikker.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg disablet plugins en etter en til det har fungert - så har du sett hvilken som er årsaken og slettet den. Så tatt backup. (husk å disable ultimate tinymce editoren i settingene til den, for ellers kan du få problem. (som de selv nevner))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for tips ang tabeller. Skal sjekke ut det i kveld

Noen andre spørsmål

- Jeg har siden 2004 hatt en besøksteller fra Bravenet. Kan jeg sette den inn i nye hjemmesiden min?

- På siden til Toya http://jakthund.net/?page_id=1607 så får jeg ikke teksten om henne til å starte under bilde, slik som hos de andre. Jeg trykker enter ned til under bilde og når den oppdaterer seg så spretter teksten opp (irriterende)

- Hvordan får jeg drop boks på eks kategorier i bloggen, slik som LP har? Er det tema som styrer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betviler at du kan bruke telleren. Da tror jeg du må høre med bravenet (men teller på en side er vel litt ... 90 tallet? ;) )

Prøv med enter og ta ett mellomrom på hver linje. Funke ikke det, så gå på HTML fanen og prøv med <br><br><br> eller noe sånn

Gå på utseende -> widgets. På høyre side der har du de widgetene du bruker - trykk på kategori-widgeten og der har du valget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg redigert innlegg og sånn igjen, så jeg synes det er rart det er så av og på om det er en plugin som klusser? Men nå har jeg iallefall ingen plugins lenger som ble lagt til etter det begynte å surre.

Skal se om jeg ikke tør å legge inn koden din og etterhvert :D En backup skal jeg definitivt få tatt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...