Gå til innhold
Hundesonen.no

One.com og wordpress.com


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Å du har ikke tatt norsk du nei ^^ http://nb.wordpress.org/

Greit å ha wp.com siden, da det kan jo være noen som går direkte inn der og finner deg ikke igjen ... Da gir du link til din nye der. (likt Lola har gjort) Greit å ha konto hos de uansett, for endel av innstikkene er koblet opp imot de og da må du ha konto der uansett (hvis du vil bruke de da ... det finner du ut av)

Verktøy - importer (men mer vet jeg ikke, da jeg aldri har importert i WP - Men det er vel ikke så vanskelig vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk for hjelpen. Det kommer nok flere spørsmål. Da skal jeg beholde wp.com en stund ihvertfall. Skjønte ikke helt med innstikk, men den kan jo bare ligge der. Jeg fikk flyttet over alt innh

Btw, jeg tror dette også fikser menyen. Endre width: auto til 100% i CSS. søk deg fram i style.css. #access ul ul ul li { /* level 3 */ border: 0; /* width: 100%;*/ width: auto;

Å du har ikke tatt norsk du nei ^^ http://nb.wordpress.org/

Greit å ha wp.com siden, da det kan jo være noen som går direkte inn der og finner deg ikke igjen ... Da gir du link til din nye der. (likt Lola har gjort) Greit å ha konto hos de uansett, for endel av innstikkene er koblet opp imot de og da må du ha konto der uansett (hvis du vil bruke de da ... det finner du ut av)

Verktøy - importer (men mer vet jeg ikke, da jeg aldri har importert i WP - Men det er vel ikke så vanskelig vil jeg tro.

Tusen takk for hjelpen. Det kommer nok flere spørsmål.

Da skal jeg beholde wp.com en stund ihvertfall. Skjønte ikke helt med innstikk, men den kan jo bare ligge der.

Jeg fikk flyttet over alt innholdet fra .com til .org :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er da :icon_clapping:

Innstikk er for å utvide funksjonaliteten. F.eks kan du legge inn innstikk som viser statistikk på besøk (da ser du dette på admin-siden)

Så er det allerede et innstikk der som heter Akismet - denne bør være aktivert, hvis du skal tillate kommentarer. Den filtrerer godt vekk spam. Den legger de i søppelkassa og der kan du fjerne de sånn innimellom. (bør sjekke om det er noen legitime kommentarer før du sletter, men dette ser du lett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er da :icon_clapping:

Innstikk er for å utvide funksjonaliteten. F.eks kan du legge inn innstikk som viser statistikk på besøk (da ser du dette på admin-siden)

Så er det allerede et innstikk der som heter Akismet - denne bør være aktivert, hvis du skal tillate kommentarer. Den filtrerer godt vekk spam. Den legger de i søppelkassa og der kan du fjerne de sånn innimellom. (bør sjekke om det er noen legitime kommentarer før du sletter, men dette ser du lett)

Tusen takk

Har fått norsk meny nå :)

Andre gode tips til hva man bør ha av plug in etc?

Hvordan finner jeg de. Skal se om jeg finner sånt innstikk som viser besøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gå på innstikk og ny - søk. Greieste er kanskje wp.com sin - der får du med flere innstikk med det samme, men du må ikke bruke de da. (par reale med der) Søk etter jetpack (den kobler seg til wp.com, så du må fylle inn bruker/pass som du har der når du blir spurt)

Jeg bruker å innstallere slik rett fra WP, men du kan surfe etter innstikk på wp.org med nettleser. Laste ned derfra og laste opp i rett mappe på server (men mer tungvindt)

Edit: kanskje "PWA+PHP Picasa Web Albums for Wordpress" eller lignende hadde vært noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke hva du mente med innstikk, og var like før jeg skulle spørre om jeg hadde gått glipp av noe, men så kom jeg på at jeg har på engelsk :P

Her er en liste over de innstikkene jeg har funnet nyttige hitill:

Akismet - et must, stopper spam, og det kommer det endel av.

My page order - veldig grei å ha om du har mange sider og undersider. Med denne kan du dra sidene i den rekkefølgen du vil ha dem, sortere undersider og sånn, uten å måtte styre med den tungvindte nummereringen som man alltid går surr i.

Faster image insert - herreguuud denne savnet jeg hos .com! Gjør at når du laster inn bilder kan du huke av alle om du vil, og med ett klikk blir de lagt i full størrelse inn i bloggen. Jeg er ikke så glad i thumbnails nemlig, så jeg har brukt mange timer av mitt liv på å legge inn bilder på wordpress gitt... :P

Jetpack by WordPress.com - også et must etter min mening. Masse nyttige plugins i en pakke.

Også bruker jeg endel til som kanskje ikke har så mye bruk for, men jeg fant dem nyttige iallefall. Her er noen av dem:

AVH Extended Categories Widgets - gjør at jeg kan velge hvilke kategorier som vises i sidemenyen, jeg har så innmari mange, fordi jeg synes det er greit å sortere innlegg for min egen del.

List category posts - Du kan med denne sette inn en liste over innlegg i en valgt kategori.

Page Links To - Allows you to point WordPress pages or posts to a URL of your choosing.

Ultimate TinyMCE - større verktøyslinje når du skriver innlegg

[sitemap] - sitemap

WordPress SEO - optimaliser sidene dine for google og andre søkemotorer.

WP Google Fonts - med denne kan du forandre skrift-typer, du kan bruke av de som ligger hos google fonts.

Yet Another Related Posts Plugin - denne fant jeg egentlig ikke nyttig, og har deaktivert den. Men det er fordi alle innleggene i bloggen min stort sett er relaterte :P

WordPress.com Popular Posts - widget som viser de mest populære innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt veldig glad i youtube PRO. Bare å lime inn direktelinken rett inn i "skrivemodus" og den vises i innlegget. På hjemmesiden bruker jeg endel tabeller, og har falt for WP-table reloaded. Så enkelt at til og med jeg får til å bruke den. :P Prøvd litt forskjellig der, men trives best med det innstikket. Og så har jeg lagt inn ei gjestebok via innstikk, der prøver jeg ut DMS guestbook for å se hvordan det funker. Har også flere av de Lola nevner på den øverste opplistingen sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt veldig glad i youtube PRO. Bare å lime inn direktelinken rett inn i "skrivemodus" og den vises i innlegget. På hjemmesiden bruker jeg endel tabeller, og har falt for WP-table reloaded. Så enkelt at til og med jeg får til å bruke den. :P Prøvd litt forskjellig der, men trives best med det innstikket. Og så har jeg lagt inn ei gjestebok via innstikk, der prøver jeg ut DMS guestbook for å se hvordan det funker. Har også flere av de Lola nevner på den øverste opplistingen sin. :)

Håper jeg kan spørre her, hvordan fikk du til stamtavlen så fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå er hjemmesiden flyttet over til wordpress.org og her er bloggen også"

Monica - jeg tror ikke du helt har forstått dette ennå jeg :)

Du har ingenting med wordpress.org å gjøre heller

DU har siden på eget domene og webhotell, så du styrer alt selv. Idag bruker du CMS publiseringsverktøyet Wordpress for å lage og vise siden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra :D

Bare endre wordpress.org i den setningen til jakthund.net egentlig ;)

Edit: Laget en tabell bare for å vise deg - lik stil. Jeg endret bare litt i CSS slik at den vises slik du syns er fint (var mindre linjer og annen farge i mitt theme fra før) Så kan man bestemme skriftstørrelse, luft fra tekst til kant osv - man kan selvfølgelig gjøre alt man vil. La til ett simpelt innstikk MCE Table Buttons og da har du enkelt for å legge til tabeller i editor.

Bare for å vise at du har alternativer og muligheter i WP når du drifter selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My page order - veldig grei å ha om du har mange sider og undersider. Med denne kan du dra sidene i den rekkefølgen du vil ha dem, sortere undersider og sånn, uten å måtte styre med den tungvinte nummereringen som man alltid går surr i.

Dette er jo innebygd i WP nå, så skjønner ikke helt behovet? (nummereringen bruker iallefall ikke jeg idag) Utseende -> Menyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra :D

Bare endre wordpress.org i den setningen til jakthund.net egentlig ;)

Edit: Laget en tabell bare for å vise deg - lik stil. Jeg endret bare litt i CSS slik at den vises slik du syns er fint (var mindre linjer og annen farge i mitt theme fra før) Så kan man bestemme skriftstørrelse, luft fra tekst til kant osv - man kan selvfølgelig gjøre alt man vil. La til ett simpelt innstikk MCE Table Buttons og da har du enkelt for å legge til tabeller i editor.

Bare for å vise at du har alternativer og muligheter i WP når du drifter selv.

Show off! :aww::P

Blir finere sånn egentlig syns jeg. Og selvsagt visste jeg også at det gikk an å gjøre det sånn, jeg har bare ikke orket. *hosteharke* :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo innebygd i WP nå, så skjønner ikke helt behovet? (nummereringen bruker iallefall ikke jeg idag) Utseende -> Menyer

Ikke helt på samme måte vel? Det ble vanskelig å forklare merker jeg, men jeg bruker bare menyene slik de legger seg automatisk når man legger nye sider. Altså at nye sider legger seg som undersider eller hovedsider, også sorterer jeg disse med innstikket.

Har aldri tenkt så langt som at det går an å bare bruke det wordpress har selv fra før :lol:

Jeg har brukt tabell-greia som finnes i ultimate tinymce.

Men jeg får ikke til horisontale linjer slik som karpe jeg da... min stamtavle (eller casper sin da) ser slik ut: http://lolapagola.co...bebop/pedigree/

Jeg tror jeg prøvde den gjestebokgreien, men fikk det aldri til, må man legge inn en string i kodingen på siden, eller er det bare snakk om en shortcode (eller hva man kaller det)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens bedre? Fungerer både på sider og innlegg

Javel javel :lol: Jeg roter meg ofte bort i wordpress. husker aldri hvor jeg gjorde ditt og datt. Lagde en side i wordpress for arbeidsplassen min en gang, og da lagde jeg nok menyene på den måten. Men da jeg skulle lage min nå husket jeg bare ikke hvordan... jeg har lurt på hvordan det går an å ikke ha med noen sider i menyen, men da er det vel på denne måten man gjør det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens bedre? Fungerer både på sider og innlegg

Nå har jeg prøvd det, og det blir jo så stygt...! Hadde vært så greit å gjøre det på denne måten, er noen sider som ikke trenger å være med i menyen, men slik det ser ut nå går jeg for den automatisk genererte menyen gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er originalt i CSS fra før (du ser det på bildet du viste i forrige post også)

Jeg bare redigerte CSS slik at det er samme setting på undermeny 3 som 2 (utifra def i css)

Du overstyrer CSS med settings du setter i theme.

Misc.. settings -> Custom CSS - Her har du inn koden og da skal innholdet være slik.


/* Mantra Custom CSS */

#access ul ul ul li { /* level 3 */

border: 0;

	  width: 100%; /* submenu width fix */

	  border-left: 1px solid #EEE;

	  border-right: 1px solid #EEE;

	  border-bottom: 1px solid #EEE;

	  white-space: pre;

	   }

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Kanskje jeg må prøve det. Hvis jeg noen gang kommer inn på siden igjen da. Selve siden vises som den skal, men jeg kommer ikke inn på admin panelet, da er siden bare helt tom i firefox. I IE står det at det er en 500 feil.

  • Webområdet er under vedlikehold.
  • Det er en programmeringsfeil på webområdet.

Jeg har jo ikke gjort noe der inne! Får håpe det er one som surrer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til innloggingen iallefall ser jeg.

Uff, jeg må lære meg PS en eller annen gang - sjeldent jeg redigerer, men når man skal prøve seg på header, så hadde det vært greit ja. Men slike kurs koster sikkert skjorta (på egen hånd tar det evigheter for meg å lære kan det se ut som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen ganger kommer jeg inn på dashboardet, men ikke lenger... får ikke gjort noe. Prøver å logge meg inn på siden lastet ned filezilla men kommer meg ikke inn...

Respons: 331 User lolapagola.com OK. Password required

Kommando: PASS ********

Respons: 530 Login authentication failed

Feil: Kritisk feil

Feil: Kunne ikke koble til serveren

Det siste jeg gjorde før det klikket var å aktivere en youtube-plugin, men det kan da ikke ødelegge alt... siden jeg ikke kan koble til serveren så er det kanskje hos one.com problemet ligger? (Igjen, begynner å bli lei!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kanskje en fylt kong, f.eks. med V&H? Fryser du den i forkant så varer den lenger☺️
    • Hei! Valpen er nå snart 6 mnd gammel og har mer eller mindre blitt "ferdig" med snusematte og puslespill. (Han løser de for fort..) Jeg kunne trengt noen tips til mental stimuli jeg kan gi han under arbeidstid, gjerne som kan lages i forveien. Han er med meg på jobb så det er vel egentlig bare fantasien som setter stopper her. Har tilgang til kjøleskap men ikke fryser, så det burde være noe jeg kan fryse dagen før eventuelt - hvis det skal fryses. Tar imot alle tips med åpne armer!!
    • Se på miniature american shepherd, eventuelt. De går gjerne mer under "familiehund" enn hva aussie gjør, og ser ut som en aussie i miniatyrform. Men det er en godkjent rase.  
    • Miniature American Shepherd! Ville ha en mellomstor hund med medium energinvå som kunne være med på fjellturer på hytta, og falt da på denne. Vet ikke helt hvor medium det energinivået hans faktisk er, men. 😉 Positivt: Allsidig rase med en god avknapp Negativt: Redd for sin egen skygge og er en skikkelig borrelås-hund. Ikke at borrelås-delen nødvendigvis er så negativ, men det er kjekt at de kan være litt selvstendige også.
    • Noen som har erfaring med Købers hundefôr?   Hunden min startet på det i går (lam og ris), fordi hun til tider klør litt på potene og ofte får litt myk avføring av alle andre typer fôr, så prøver å minimere ingrediensene hun får i seg. Leser at hunder får mye avføring på det, og erfarte det samme i dag tidlig. Er det egentlig en ulempe? Nyttiggjør hun seg dårlig av fôret når det kommer mye ut igjen, slik at hun vil trenge mer mat for å holde vekta osv.? Var fast avføring, så det er jo et godt tegn hvertfall
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...