Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruker man fremdeles Photobucket for å laste opp bilder her..?


Zoey
 Share

Recommended Posts

Personlig bruker jeg Picasa Web, syntes det fungerer veldig greit og du kan lage albumer veldig lett og legge til bilder i samme album senere.

Du kan også henvise til Album dersom du ikke gidder å legge over alle bildene her på sonen (eller andre steder).

Litt usikker på om du må ha gmail, eller registrere deg der, men det er vel gratis uansett (tror jeg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, spørsmål som over.. jeg er ikke akkurat datakyndig, og jeg synes denne fotobøtta er fryktelig tungvindt.. Noen andre lettere løsninger, eller er det den som hovedsaklig fungerer best?

Hva er det du synes er tungvindt med det? Du kan jo laste opp mange bilder på en gang, sortere i album, merke av for de du vil legge inn på forumet, og med ett klikk har du en kode du bare limer inn her?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Photobucket faktisk har blitt bedre å bruke nå enn det var før, siden de har lagt inn at du kan markere alle bildene du nettopp lastet opp og så få kode for dem med en gang, istedet for å måtte gå inn i albumet etter det er lastet opp. Smak og behag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker jeg photobucket eller facebook.

De fleste bildene mine ligger på facebook (har mest hunde og naturbilder på facebook åpent for alle, fest og andre ting ligger i lukkede album) så da linker jeg bare derfra.

Liker den nye(?) edit funksjonen på photobucket, kan gjøre mye morsomt med bildene der inne.

Så ja, photobucket blir brukt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker photobucket og er veldig fornøyd når det virker, har vært litt opp og ned i det siste synes jeg. Men det kan jo være pc'en min og det da. Men det finnes sikkert mange andre fine løsninger og, jeg kan bare ikke bytte fordi jeg er drit dårlig til å sette meg inn i nye ting :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker facebook og flickr. Facebook "makulerer" bildekvaliteten, var iallefall fæle på det før.

Flickr tar vare på bildekvaliteten, og om man poster bilder i "medium" size, syns jeg nesten flickr "forbedrer" bildene og gjør dem mindre kornete og mer skarpe. :) Syns flickr er så genialt, og bruker det som galleri på hjemmesiden, så jeg er pro-bruker og betaler noen få kr i året for å ha så mange album og bilder jeg vil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det bare er mine manglende kunnskaper om data, men jeg maa i allefall hente kode fra ett og ett bilde, lime inn her, og hente neste kode for aa lime inn fra photobucket? Det er det jeg synes er mest irriterende.... Skulle likt aa ha en funksjon som tillot meg aa hente inn kode for feks 10 bilder av gangen, eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo det? For hvert bilde, så er det en liten boks du kan huke av (nå du holder musepekeren over bildet). Huk av alle bildene i albumet du ønsker kode for, og så nederst under bildene står det "Choose action", der velger du "Generate link codes for selected" og så kan du kopiere IMG-koden til alle bildene på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje heller min datakunnskap som er problemet med photobucket for jeg har aldri fått til dette med å legge inn flere bilder på en gang.. :P Jeg klipper og limer koder som en helt og synes det er fryktelig upraktisk.. :P menne... hehe.. da fpr jeg trykke litt rundt, og se om jeg får til å lime inn flere av gangen! Da hadde jo livet blitt litt lettere med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...