Gå til innhold
Hundesonen.no

Tahlly, Trez og Chili - groenendael og dalmatiner


Ingidano
 Share

Recommended Posts

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi fikk opprykk til elite i går :D Totalt 267 poeng, vinner av klassen, og med poeng i alle øvelser ble det også gullmerke m/ hvitt

Trez har debutert som junior i utstillingsringen og fått sitt første cert på NBFK sin spesialutstilling i Bergen  Og Tahlly har bestått ferdselsprøven med gode predikater på lydigheten  Nytt

Chili har bursdag i dag, 8 år gammel Bilde tatt av @

Posted Images

  • 1 month later...

Hipp hurra for Tahlly bursdagsgutt, 2 år i dag :cheerleader:

Er det lov å håpe at fornuften snart slår inn? :D

Siden forrige bursdag har han fått 2 Cert, 1 BIR og 1 BIG4. Han har gjennomført en fin MH, og har blitt helsetestet. I LP-ringen har vi fått opprykk til klasse 2 :)

Vi har våre (daglige) diskusjoner om mye rart, men han er utrolig morsom å jobbe med. Av og til går ting unna veldig fort, andre ganger må han ha tid til å tenke seg litt om. Ikke minst er han verdens største kosegris, viktig å ligge tett i tett i senga :heart: Til tross for mye banning i hormonperiodene angrer eg ikke på rasevalget, og ser ikke bort i fra at det kan dukke opp flere belgere her i hus :)

006.JPG

035.JPG

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med prestasjoner, er jo bra dette for en 2-åring! (Kjenner til dette med diskusjoner og hormoner...). Og gratulerer masse med dagen til gromgutten! :flowers::sorcerer:

Åh, langhårsbelgere! :wub: Schäfer har alltid vært min drømmerase nr. 1, men jeg kjenner at langhårsbelger begynner å bli en temmelig stor konkurrent for tiden.

De er utrolig vakre, men samtidig synes jeg de har en litt "rar" snute. Liten stopp, liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med prestasjoner, er jo bra dette for en 2-åring! (Kjenner til dette med diskusjoner og hormoner...). Og gratulerer masse med dagen til gromgutten! :flowers::sorcerer:

Åh, langhårsbelgere! :wub: Schäfer har alltid vært min drømmerase nr. 1, men jeg kjenner at langhårsbelger begynner å bli en temmelig stor konkurrent for tiden.

De er utrolig vakre, men samtidig synes jeg de har en litt "rar" snute. Liten stopp, liksom. :P

Tusen takk :) Fjoråret var veldig travelt, men samtidig veldig morsomt :)

Schæfer ligger egentlig øverst på listen min også, men er så lei av syke hunder, så tør ikke helt ta sjansen på en. Men en gang, helt klart :) Lite stopp har de, men det gjør at hodet er perfekt formet til å legge pannen inntil ;) Riktignok med fare for at du får en blåveis av nesa eller labben til hunden :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fjompen har fått prøve labbene i utstillingsringen igjen, og kom hjem med cert og bir :D

Kritikken var også bra: Lovely comp. outline, good head. Lovely earset, nice eyes, correct bite. Good neck, excellent shoulders and front. Nice topline, lovely sloping croup. Good ribs, body nicely tucked up. Good powerfull rear end, excellent movement. Very well presented.

Dommer var Stephen Hourihan, Irland.

935192_10152288969900420_256702033_n.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lillefjomp debuterte i klasse 2 LP 29.mars, og endte opp på 135,5 poeng. Nullet på ruten, da det var langt viktigere å sjekke ut publikum :P Ellers mye bra, og mye som må trenes mer på :icon_redface: Likevel ble det en fjerdeplass på oss :)

Denne helgen var det dobbelutstilling i Bergen, med NKK og rasespesial. I går endte han som 2. beste hannhund med res-cert og res-cacib for dommer Elina Haapaniemi. I dag stilte vi for belgerdommer Meike Krug, og endte igjen som 2. beste hannhund, men med certet i dag. Dermed har Tahlly samlet fire cert, men mangler fortsatt storcertet. Kritikker og sånt ligger i bloggen :)

003.JPG

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vi har vert noen turer i LP-ringen igjen. Først med uoffisell på onsdag der vi fikk 158 poeng i LP2. Bra fornøyd med det, han pleier å være en smule heit etter å ha lagt på lading hele dagen :) Mistenker riktignok dommeren for å ha vert litt vel snill med karakterene ;)

I dag gikk vi offisiell konkurranse. Stilte i LP2 for dommer Erik Brenden. Både eg og fjompen begynner å få rutine i ringen nå, så i dag var virkelig samarbeidet på plass. Ikke altfor mye vimsing i FVF, og en hund som holdt seg bra i nærheten. Noen tak i halsbåndet ble det, men ingen seiersrunder underveis. Vi endte totalt med 154,5 poeng, og ble nr to i klassen.

Kritikker og sånt i bloggen :) Takk til @MegaMarie for bildene :)

072.JPG

122.JPG

127.JPG

133.JPG

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tahlly har hatt seg en runde til i utstillingsringen, og endte med flat rød. Han glemte å legge Prins Vilikke drakten hjemme, og løp ikke skikkelig. Blir ikke CK av å løpe sidelengs og halvveis lineføring *flir* Kan jo ikke annet enn å le :P

025.JPG

LP-ringen har vi også besøkt, og nok en gang under opprykkssum. Men ok, nytt område, nytt underlag og mye hester tett på. Endte på 151 poeng med null på fellesdekken. T satte seg opp da eg gikk i fra. Vi krysser fingrene for neste gang ;)

Ellers går mye av dagene med til hagekos i varmen, juni har vert fantastisk her vest :) Chili lever late dager, veksle på å flytte seg mellom sengen sin og hagen. Hun tåler dessverre varmen svært dårlig, så må passe litt på.

018.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Vi har vert på Belgerspesialen :) Skikkelig drittvær, men likevel en koselig utstilling :P Lørdag fikk Tahlly excellent med CK, og ble klassevinner av åpen klasse. Ikke plassert i BHK. Søndag fikk han excellent og ble plassert som nummer to i klassen. Fikk ikke CK pga høy haleføring.

10653863_10152269013176791_7070285324145

Vi startet også en siste gang i LP2, og endte med 149,5 poeng med 0 på ruta.

Storfornøyd med helga, Tahlly oppførte seg pent og jobbet bra når han fikk beskjed om det. Mer utfyllende i bloggen, gidder ikke gjenta meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...