Gå til innhold
Hundesonen.no

To spørsmål!


Rottis jentå
 Share

Recommended Posts

Spørsmål 1!

Jeg har alltid foret mine rottweilere på royal canine, men har noen en "prisliste" over de forkjellige fortypene? Med to voksne hannhunder, hvor en av de er i aktiv konkurrasne trening går det en del for. Jeg lurer derfor på hva som er billigst av RC rottweiler adult, RC gigant adult og RC maxi adult. Har vært innom alle disse og det seg ut som de gjør samme susen :) Men de kommer vel i forskjellige "størrelser" også... Rottweiler foret er vel 12 kg, mens maxi kan du få 18 kg...??

Spørsmål nummer 2!

Hvor giftige er brunsneilene, og er de giftige for hundene våre? Er det forkjell på hvor mye gift de har i seg når de er store eller små? Og hva er det som er giftig egentlig? Er giften dødelig?

Vi har alt for mange ekkle sneiler i hagen :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweiler og Maxi koster nesten det samme. +/- 20 kr er det vel. Rottweiler er 12kg, Maxi er 15kg. Så du får mer for pengene for Maxi. Giant og Maxi koster vel det samme.

Hvis du er aktiv i konkurranser osv går det jo ann å høre med royal ang sponsing evt oppdrettavtale? Du bruker en royal caps og får en sekk fòr eller noe :P Hvis du er litt rundt om kring. Skader ikke å spørre hvis du bruker fòret og vil spare litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med RC maxi vertfall. Rase foret er vell også litt dyrere, og jeg lurer litt på hva som egentlig er så spesielt med det raseforet annet enn at det koster mer? Evt så kan du jo prøve energy foret, det koster mer, men det er jo mer kalorier også så du trenger ikke gi så store mengder.

Brunsnegler, aner ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål 1!

Jeg har alltid foret mine rottweilere på royal canine, men har noen en "prisliste" over de forkjellige fortypene? Med to voksne hannhunder, hvor en av de er i aktiv konkurrasne trening går det en del for. Jeg lurer derfor på hva som er billigst av RC rottweiler adult, RC gigant adult og RC maxi adult. Har vært innom alle disse og det seg ut som de gjør samme susen :) Men de kommer vel i forskjellige "størrelser" også... Rottweiler foret er vel 12 kg, mens maxi kan du få 18 kg...??

Spørsmål nummer 2!

Hvor giftige er brunsneilene, og er de giftige for hundene våre? Er det forkjell på hvor mye gift de har i seg når de er store eller små? Og hva er det som er giftig egentlig? Er giften dødelig?

Vi har alt for mange ekkle sneiler i hagen :s

Har du stor fryseplass? Da ville jeg gått over til Vom og hundemat :) Det er absolutt best på pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte opp et regneark med alle fortypene som vår butikk har (dyresjappa.no, leverer på døra til oss :) ). Regnet ut pris per kilo, og sjekket opp mengden hundene skal ha (står som oftest på produsentens sider), og regnet deretter ut kostnad per dag. Selv om kiloprisen er lavere så kan det jo være at hunden skal ha en større mengde av den typen f.eks.

Og forer stadig hovedsaklig på V&H. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil holde meg til det foret jeg vet de fungerer på. Har også sittet på RCs hjemmeside i dag og sammenlignet forene og hva de inneholder. Der ser jeg at rottweiler og gigant foret er noelunde det samme, men rottweilerforet leveres i 12 kg sekk og koster vel mer pr. kg (?)

Vorm og hundemat har jeg langt i fra plass til! Minifryser :s

Men sneilene... "Alle" sier jo at de er så giftige?? jaja, ikke vet jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sneilene... "Alle" sier jo at de er så giftige?? jaja, ikke vet jeg :P

Brunsnegler skal ikke være giftige. Men hvis man har brukt sånn nemaslug på dem i hagen, så må man holde et øye med bikkja så den ikke spiser dem, for da kan den og få den innvollsormen man påfører sneglene.

Men jeg leste et sted (husker ikke hvor) at den guffa som sneglen skiller ut i "huden" er såpass ekkel at ikke engang hunder vil spise på dem. Min bare dulter borti dem med snuten og poten og "leker" med dem. Han tok en i munnen en gang, men den kom ut fort som fy og han laget samme grimase som da han prøvde å spise ingefær... Litt sånn: :pinch::thumbsdown::x

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...