Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring (igjen)


Recommended Posts

Vi må få skaffet oss forsikring når vi kommer til Norge, så jeg lurer litt på hvor jeg skal begynne.

Han har forøvrig ikke vært forsikret i England fordi jeg har hatt planer om å flytte til Norge, så jeg har ingen erfaring med hvordan det funker.

Ble uggen da jeg leste om CC-eieren som måtte punge ut med 30.000 til tross for forsikring, så det hadde jo vært fint å kunne slippe det om noe skulle skje.

3 år gammel jack russell, ingen papirer, ingen sykdomshistorie

Bortsett fra livsforsikring, som ikke er veldig nødvendig i mine øyne, vil jeg gjerne ha en forskring som dekker så mye forskjellig som mulig. Vet ikke hva som er vanlig?

Er egenandelen stort sett den samme hos ulike selskaper?

Forslag? Eller må jeg nesten ringe rundt å se hva de ulike selskapene har å tilby?

Hvor har dere forsikring, hva betaler dere og hva dekker den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria nesten 2500kr i året med en livsforsikring på 16.000,-, veterinær og veterinær speial eller noe i den duret på 45 000,- rehabelitering på 5000,-, medisin på 3000,-, eliteforsikring på 16 000,. Tror det var alt. Jeg er meget godt fornøyd og jeg blir værende i agira :) Liker spessielt godt at de har direkteoppgjør sånn at jeg slipper å måtte legge ut veldig mye hvis det skulle skje noe. :)

Den dekker da medisin og rebahelitering. Veterinær konstnader opp til 45 000. Får igjen 16 000,- hvis han dør eller hvis han mister bruksevnen sin (elite forsikringen). :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å bytte til Agria (fordi de er billigere, og muligens dekker mer?), men etter å ha hørt om ganske mange som IKKE får hjelp fra dem når uhellet skjer, så holder jeg meg til min dyre LO-favør - Hund og katt forsikring.

12.000,- i livsforsikrikng og 25.000,- i veterinærforsikring koster litt over 2000,- i året pr. hund.

Egenandelen er 30% / minimum 1000,- (på veterinærforsikringa).

Jeg har alle forsikringene mine der, og de gangene jeg har hatt bruk for dem, så har jeg fått hjelp umiddelbart.

De har riktignok ikke direkteoppgjør (med mindre det er endret, har ikke sjekka).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg Gjensidige, syntes det er enkelt og greit, men har satt livsforsikring til 1,500kr (laveste) da jeg ikke har noe behov for penger tilbake dersom hunden dør, da bruker jeg isåfall tiden jeg leter etter valp på, til å spare penger til den.

Men tror man bør sjekke litt rundt på pris og vilkår, da det ofte avhenger av rase, og hva man selv ønsker fra forsikringen. De to vanligste er vel da Agria og Gjensidige om jeg ikke tar feil, og hos Agria får man vel 10% om man er medlem i NKK tror jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille, lokale smådyrklinikken her jeg bor har direkteoppgjør med Agria, veldig praktisk. Jeg valgte Agria etter tips fra andre hundeeiere, og jeg likte det jeg fant når jeg leste litt om forsikringen. Det er i grunnen veldig greit å tenke på at de kun driver med forsikring av dyr, og ikke alt mulig annet i tillegg.

Jeg har hørt mest positivt om Agria. Selvsagt vil det være en og annen som har hatt noe negativt med dem, men det er vel helt normalt - spesielt i forsikringsbransjen! Er vel ikke mange firmaer som har 100% fornøyde kunder år etter år. Noen vil alltid være misfornøyde, og uansett om de har rett eller ikke, så forteller de det videre til andre.

Jeg har aldri hatt bruk for forsikringen hittil (bank i bordet!) så jeg vet egentlig ikke hvordan de er å ha med og gjøre i praksis. Den ene gangen jeg måtte til veterinær med hunden, kom det på 1100 kr, og siden egenandelen er på 1000,- var det liksom ikke noe å hente :P

Da jeg skulle forsikre hund nr to, så bare ringte jeg kundesenteret og opplyste om kundenummeret mitt, svarte på et par spørsmål fra duden i enden av linja. Så tilbød han seg å sette 2 ganger årlig betaling istedenfor èn på meg, så det ikke skulle bli så stor regning pr gang for meg. Og det var jo snillt av han å tenke på, for det tenkte ikke jeg på - der og da!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe statistikk på hvor mange klinikker som tilbyr direkteoppgjør med gjensidige vs agria? Det burde jo være sentralt i valget mellom agria/gjensidige. Evt at man ringer de dyreklinikkene det er aktuelt å gå til og høre hva de tilbyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria nesten 2500kr i året med en livsforsikring på 16.000,-, veterinær og veterinær speial eller noe i den duret på 45 000,- rehabelitering på 5000,-, medisin på 3000,-, eliteforsikring på 16 000,. Tror det var alt. Jeg er meget godt fornøyd og jeg blir værende i agira :) Liker spessielt godt at de har direkteoppgjør sånn at jeg slipper å måtte legge ut veldig mye hvis det skulle skje noe. :)

Den dekker da medisin og rebahelitering. Veterinær konstnader opp til 45 000. Får igjen 16 000,- hvis han dør eller hvis han mister bruksevnen sin (elite forsikringen). :)

Bortsett fra livsforsikring på 16 000 (jeg puttet inn 6000, har ikke papirer på dyret), puttet jeg inn alt det du nevner på nettsidene deres igår og jeg fikk en quote på 2100. Ikke dårlig det, syns jeg.

Spørs jo også litt på om han kan registreres der som jack russell eller om han må under blandingshund fordi jeg ikke har papirer, men prisene der virket greie.

Agria er vel førstevalget slik det ser ut nå - fornøyd med pris på quote og direkteoppgjør (spørs jo hva de dekker?) , men jeg får ringe litt rundt når jeg kommer over. :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som i det hele tatt har opplevd å få direkteoppgjør hos klinikken sin hos gjensidige? Er det noe gjensidige tilbyr?

Dyrlegen min spurte om de skulle ordne direkteoppgjør, og da hadde jeg gjensidige. Så det var iallefall en mulighet da.

Jeg har byttet fra gjensidige (3700 kr) til Agria (1500 kr) nå... gjensidige har fordoblet prisen på forsikringen hans på 3 år, så nå var det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra livsforsikring på 16 000 (jeg puttet inn 6000, har ikke papirer på dyret), puttet jeg inn alt det du nevner på nettsidene deres igår og jeg fikk en quote på 2100. Ikke dårlig det, syns jeg.

Spørs jo også litt på om han kan registreres der som jack russell eller om han må under blandingshund fordi jeg ikke har papirer, men prisene der virket greie.

Agria er vel førstevalget slik det ser ut nå - fornøyd med pris på quote og direkteoppgjør (spørs jo hva de dekker?) , men jeg får ringe litt rundt når jeg kommer over. :)

Takk for svar!

Husk at elite-forsikring er for hunder som brukes til noe, og dette må kunne dokumenteres. Altså ikke noe man trenger på en vanlig familie/kosehund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Du får ikke forsikret hunden din for mer enn 6000kr i livsforsikring i Agria så lenge det er en blandingshund uten reg.nr. Når det gjelder direkteoppgjør så er det enkelte dyreklinikker som tar en avgift for dette. Vår lokale veterinærklinikk tar 390,- i avgift for direkteoppgjør.

Vi har sagt opp forsikringene våre fra 1.august, da vi fant ut at vi fint kan tilbakebetale en operasjonskostnad på mastercardet for det vi betaler i årsavgift på alle hundene/hestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at elite-forsikring er for hunder som brukes til noe, og dette må kunne dokumenteres. Altså ikke noe man trenger på en vanlig familie/kosehund.

Når jeg tenker meg om var vel det det eneste jeg ikke krysset av for!

Du får ikke forsikret hunden din for mer enn 6000kr i livsforsikring i Agria så lenge det er en blandingshund uten reg.nr. Når det gjelder direkteoppgjør så er det enkelte dyreklinikker som tar en avgift for dette. Vår lokale veterinærklinikk tar 390,- i avgift for direkteoppgjør.

Vi har sagt opp forsikringene våre fra 1.august, da vi fant ut at vi fint kan tilbakebetale en operasjonskostnad på mastercardet for det vi betaler i årsavgift på alle hundene/hestene.

Avgift skal gå greit :)

Vi har ikke forsikring på blandingen vår. Vi fant ut at det var smartest, da det virker som forsikringen nesten ikke dekker noe uansett. Vi sparer heller opp pengene selv.

Det er sånt jeg har lyst til å finne ut av - hva den kommer til å dekke siden han er 3 år og ikke registrert. Får ringe de når jeg kommer meg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Gjensidige dekker per standard ikke korsbåndsoperasjoner?! http://dt.no/nyheter...-hund-1.7599370

Håpløst. Agria har dette dekket.

Jeg har alltid hatt standard på mine, men har nå +. Standard har vært helt lik den avtalen jeg har nå, bortsett fra at nå opphører ikke forsikringen når hunden blir 8 år. Så jeg skjønner ikke hva damen prater om, men skal se om jeg klarer å rote frem noen gamle papirer fra da jeg ikke hadde +.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både hund og katter i Agria. Hunden har livsforsikring på 10 000kr, medisin, som dekker medsinutgifter opp til 3000kr, og veterinaerforikring som dekker utgifter opp til 45 000, med 1400kr egenandel pluss 10% bevegelig egenandel, dette koster meg 2045 kr i året. Da har jeg den veterinaerforsikringen som dekker mest, og med lavest egenandel. Veterinaerforsikringen alene koster 1400kr.

Synes det er helt grei pris, jeg har hatt god bruk for forsikringen, og ikke opplevd noen problemer med Agria hittil.

Du kan betale alt i ett, eller få delt opp betalingen til 2 eller 4 gr i året, uten at det koster noe ekstra.

Den faste veterinaeren min har direkte oppgjør med Agria, og den veterninaeren som er naermest og som jeg bruker i krisetilfeller, har direkte oppgjør om regningen er på over 3000kr. Dette med direkte oppgjør er veldig viktig for meg, hjelper liksom ikke å få pengene tilbakebetalt om en mnd, om det skjer en ulykke og hunden plutselig må under kniven elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...