Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi har vært på rally-lydighetskurs i helga. Så kom det frem at i klasse 3 vil det komme en sikk sakk øvelse..jeg tenkte offameg oscar gående mellom beina mine haha..så ikke helt lyst på det..men så prøvde ei litt med ham, for å se om han bøyde seg automatisk når han gikk under eller om man måtte løfte beina superhøyt hehe. Her ser dere resultatet, han bøyer seg greit..han har aldri gjort dette før..så litt surrete da..men han er alltid så glad og ivrig hehe.

• Like 6
  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oscar har blitt 10 måneder gammel nå. Hormonene har begynt å suse sammen med litt spøkelsesalder. Så han er ikke helt med om dagene, men god som alltid da hehe. Til slutt en

For tiden trener vi lydighet, lydighet og enda mer lydighet hehe. Han er inne i en veldig ivrig periode , kommer vi på klubben eller vår faste treningsplass så bare står han å kikker som han sier 'ja

Fikk AD resultatene idag, ble en A

Skrevet

Hehe nei man gjør kanskje ikke det. Jeg syns han er en liten valpetass enda, rart med det. Syns liksom ikke han er så stor før folk nevner det hehe.

Skrevet

I helga som var så var jo meg og Oscar på rally-lydighetskurs som nevnt over. Vi har jo trent litt rally fra før, men var greit å få med teorien og lære å sette opp baner skikkelig osv. Det pøsregna store deler av helga, men vi storkoste oss for det :)

Oscar har begynt å bli ganske flink, kan gå hele baner uten en eneste godbit pluss han kan være løs også. Noe som ikke kreves før klasse to sånn egentlig, men gutten er flink han og lærevillig. Han blir helt i hundre når han ser skilter og kjegler og vil starte på banen med engang hehe. Eneste vi sliter med er den som heter Sitt-dekk-sitt, der går han heller opp i stå på siste sitten. Så om noen har noen gode tips der blir jeg glad :) ja så strever vi med veldig skjeve sitter ofte, så det må jobbes en del med.

Ble ikke så mange bilder av ham, men slenger med de jeg fikk.

577032_10151038787160771_750793198_n.jpg

530733_10151038789125771_648748115_n.jpg

68062_10151038789235771_266513968_n.jpg

• Like 3
Skrevet

Nydelig gutt! Bor en st.bernhard ikka langt fra oss. Han er så utrolig herlig og sjamerende den gutten! Får lyst til å ta han med meg hjem hver gang vi møter han! For noen herlige hunder :wub:

• Like 1
Skrevet

Idag deltok vi i et uoffisielt rally-lydighetstevne. Jeg har aldri konkurrert før, så hadde hjertet litt i halsen kan man si hehe. Vi fikk 186 poeng av 200 og ville da kommet på andre plass, om jeg ikke surra i en øvelse og tok et skritt for mye så vi ble diska hehe. Oscar gjorde ingen feil, jeg var litt for flink med dobbel kommandoer som trakk ned poengsummen, pluss det med det ekstra skrittet da. Men syns vi var flinke jeg til å være første gangen på noe sånt hehe. Så jeg er fornøyd med Oscar, han var kjempeflink :)

DSC_1116.jpg

• Like 5
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Utrolig fine, de siste bildene der :) Og jeg vet hvilket blad jeg skal kjøpe neste gang jeg er innom et sted som selger hundeblader :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har meg og Oscar vært på dogs4all for første gang, vi stilte ikke da. Bare reiste bort for å møte andre med rasen og oppdrettere osv.

Oscar med oppdretterne :)

66039_10151079757170771_1821854873_n.jpg

Sitte på fanget hehe

526303_10151079798135771_1923895710_n.jpg

Velte oppdretter haha

72103_10151079798280771_274410332_n.jpg

Løper litt med Katarina

486975_10151079798395771_1911099155_n.jpg

Blir stilt opp litt

15044_10151079798445771_2008798545_n.jpg

Tuller med oppdretter

483446_10151079798345771_1802881959_n.jpg

og koooser, han fikk ekstremt med kos av alle vi møtte på omtrent hehe

9674_10151079798205771_439891247_n.jpg

• Like 5

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...