Gå til innhold
Hundesonen.no

Godgutten


Ara
 Share

Recommended Posts

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oscar har blitt 10 måneder gammel nå. Hormonene har begynt å suse sammen med litt spøkelsesalder. Så han er ikke helt med om dagene, men god som alltid da hehe. Til slutt en

For tiden trener vi lydighet, lydighet og enda mer lydighet hehe. Han er inne i en veldig ivrig periode , kommer vi på klubben eller vår faste treningsplass så bare står han å kikker som han sier 'ja

Fikk AD resultatene idag, ble en A

Jeg begynner å bli så himla lei av folk som sier 'stakkars han var tynn' og ' uff han burde hatt mange flere kg på seg' etc etc. Nå har jeg spurt dyrlegen min om hun kunne kjenne på ham alle veier og bedømme vekta hans osv. Og hun sa at han er kjempeflott og er akuratt som en unghund bør være. Dommere og utstillingsfolk ser på ham som han aldri skulle ha fått mat. Jeg fatter ikke helt greia må jeg si. Nå hører jeg selvsagt mer på dyrlegen enn noen andre, men begynner bare bli en smule lei hehe. Her er et par nye bilder av ham, syns dere han ser ut som en utsulta stakkar ? vet det kan være vanskelig å bedømme på bilder men.

558513_10150981967705771_2019332756_n.jpg

423743_10150984782830771_1832790374_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildene syntes jeg han ser lekker ut jeg da. Men så liker jeg hunder med oppknept buk. Bildene gjør at jeg får lyst til å tafse på fyren og gå tur med han. De av samme rase som jeg har sett har jeg ikke hatt lyst til det samme med. Dem hadde noen ekstra kilo. Og hvorfor skal han ha noen ekstra kilo i oppveksten når sener og ledd skrangler, nei hold han snalk og kanskje ta det med humor at han er slank og dem kommenterer det.

Vet hvordan det er, har hatt en flatcouted retriever som de fleste trodde var blandingshund men han var bare slanke utgaven og la ikke på seg. Så jeg dro etter hvert noen med det at så klart fikk han ikke mat det er jo derfor han er så blank i pelsen til hundefolk hihi. Ble forresten annmeldt av ei dame og mattilsynet så hunden og holdt på å flire. Det var svart pels du kunne speile deg i så blank var den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skranglete er han hehe, men det er normalt for alderen hans, så den er grei. Men folk snakker som om han aldri skulle ha fått mat liksom, det som plager meg. Han spiser godt, men han blir også mye brukt. Han er veldig aktiv, de fleste blir overraska når de ser ham på trening eller i lek med andre hunder,hvor utholdenes han er til å være så stor. Men han hadde ikke klart det om han var feit i tillegg, det jeg prøver å få folk til å forstå hehe.

Anmeldt ja såpass , noen folk er virkelig ikke kloke. Jeg sliter med overvekt selv, og vet at alt blir tyngre da, og vil ikke Oscar skal slite med det samme. Ei hadde sagt til ei venninne av meg på utstilling at hun syns Oscar minna henne om disse tynne hundene på animal planet haha, snakk om å overdrive da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han ser bra ut, jeg! Ser jo at han er ung og skranglete, men jeg synes ikke han ser tynn ut. Tenker det er bedre de har litt for lite enn litt for mye i den alderen der :)

Har også fått (og får) en del kommentarer på at Eine er så tynn. Blir jo litt slitsomt å høre på i lengden, så skjønner frustrasjonen din.

PS. Det blir kanskje lagt ekstra godt merke til når individer av raser som vanligvis ser tykke ut, faktisk er tynne, og dermed får man flere kommentarer.

Endret av Poter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns han ser tynn ut, men på en bra måte :) Slank nok på en måte.

Også tenkte jeg også det samme som Poter, at feks de som er vant til å se sine egne litt tjukke bernarder ser han jo med litt andre øyne, og da ser han jo sikkert skikkelig tynn ut for dem. Men er jo ikke dermed sagt at de har rett i at han er for tynn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke han ser ut som han er tynn på en SYK måte, jeg syns han ser slank og fin ut.

Tror også det bidrar til at han ser slankere ut enn mange SB at han er korthåret, for da vises det bedre at buken er trukket opp og at han ikke har noe ekstra på seg.

Ikke hør på utstillingsfolk og dommere, hold ham i god form og sånn som DU liker ham :) . Han er milevis fra "Animal Planet"-tynn. Syns det også høres bra ut at du skriver han har mye energi og kan leke lenge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nydelig, Ara! Jeg liker veldig godt hodet hans og fin benstamme har han også! Synes han ligener mest på moren sin faktisk, bare en mye mer maskulin utgave. Kroppen kommer etter hvert den også, men jeg tror det er bra at du holder ham slank jeg, muskler tar det noen år for dem å få på seg uansett. Jeg tror det lønner seg å ta det i hans tempo. Pelsen kommer nok den også, valpepelsen er ikke helt borte ofte, før de er over to år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Ja han ligner mest på moren sin ja. Han har jo røyta noe sykt nå i sommer, masse valpepels har røket pluss underull. Så derfor han ser så kortpelset ut nå da. Ja jeg elsker hodet hans, og det får han skryt for av de fleste dommere også. At han har et kraftig fint og maskulint hode. Så satser vi resten av ham kommer på plass etterhvert også haha. Du får jo se ham neste helg om du enda skal på nkk rogaland ? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Ja han ligner mest på moren sin ja. Han har jo røyta noe sykt nå i sommer, masse valpepels har røket pluss underull. Så derfor han ser så kortpelset ut nå da. Ja jeg elsker hodet hans, og det får han skryt for av de fleste dommere også. At han har et kraftig fint og maskulint hode. Så satser vi resten av ham kommer på plass etterhvert også haha. Du får jo se ham neste helg om du enda skal på nkk rogaland ? :)

Jeg vet dessverre ikke, jeg stiller jo spisshund, er ikke det lørdagen? Med mindre han vinner gruppen så blir vi nok ikke lenger enn til lørdag ettermiddag og sankten stiller søndag? Jeg er så forferdelig rotete når det kommer til dette altså :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabojenta her hadde lyst å trene litt utstilling med Oscar. Ser ikke dette lovendes ut med tanke på neste utstilling vel...iblant skulle jeg ønske han hadde ørlite mindre futt i seg hehe.

540000_10150988152045771_794958376_n.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

For tiden trener vi lydighet, lydighet og enda mer lydighet hehe. Han er inne i en veldig ivrig periode , kommer vi på klubben eller vår faste treningsplass så bare står han å kikker som han sier 'ja ska vi ikke begynne snart da'. Han gjør plutselig ting vi har øvd mye på og aldri fått til før, ja alt er bare gøy for tiden .

563902_10151006824850771_2024344532_n.jpg

Jeg kan tilogmed gå rundt ham når han ligger i dekk eller har fått stå kommando, noe jeg aldri trodde vi ville få til, han har bare reist seg uansett hvor treigt jeg har gått frem og enn hvor mye jeg har belønt. Ja han klarte tilogmed 4 minutters fellesdekk med fullt av fremmede hunder på lydighetskurset. Jeg aner ikke hva som går av ham, som alle liksom sier skal være i verste alderen nå som han har begynt å bli kjønnsmoden, men jeg liker det. Nyter det så lenge det varer hehe.

196493_10151009373025771_2095150026_n.jpg

Vi har også begynt å trene rally lydighet, det syns han var kjempegøy. Sto å dro mot banen etter vi gikk den første ganga og ville mere hehe.

223136_10151007269350771_1034755161_n.jpg

Noen hadde satt ut en tunell de skulle øve med på hunden sin til en rallyøvelse, og jeg som trodde oscar ville være redd tunellen siden han har vært litt pysete for tida, han gikk rett bort å stappa hue inni hehe.

536203_10151007270305771_1458536317_n.jpg

Så har vi funnet en ny helt utrolig flott turløype vi går, er langs en gammel tømmerenne, nydelig natur der :) Ja vi koser oss skikkelig om dagene og har det så moro sammen :)

534461_10151004944685771_604040584_n.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også bare få kommentere på at jeg syns han ser helt utmerket ut. Tror det er det som noen allerede har nevnt, når de er vant til at rasen er litt god og rund, så er de som er i normalt hold, og aktive sykelige tynne. Hadde samme problemet med labradoren min, alle mente han var alt for tynn han var jo en labrador?!? Han får akuratt det han skal ha, men er bare med på alt av turerer med en aktiv familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen nye bilder av Oscar. Syns han begynner å se bra ut nå med tanke på vekta. Enda slank og fin, men ikke hørt så mye at folk syns han er mager lengre iallefall. Syns han bør være ca som han er nå med tanke på at han er ekstremt livlig og aktiv av seg, helt motsetningen til hva folk tror om rasen. Han elsker å jobbe og er masse futt i denne gutten :)

269092_10151015048090771_1280217431_n.jpg

487573_10151015047375771_1193246671_n.jpg

306644_10151015046005771_2048945750_n.jpg

557186_10151029279130771_870214173_n.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nye bilder av Oscar. Syns han begynner å se bra ut nå med tanke på vekta. Enda slank og fin, men ikke hørt så mye at folk syns han er mager lengre iallefall. Syns han bør være ca som han er nå med tanke på at han er ekstremt livlig og aktiv av seg, helt motsetningen til hva folk tror om rasen. Han elsker å jobbe og er masse futt i denne gutten :)

269092_10151015048090771_1280217431_n.jpg

487573_10151015047375771_1193246671_n.jpg

306644_10151015046005771_2048945750_n.jpg

557186_10151029279130771_870214173_n.jpg

Send ham til Bergen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...