Gå til innhold
Hundesonen.no

Gizmo er borte!


ida
 Share

Recommended Posts

Forferdelig :( Håper de finner han igjen!

Jeg har bundet hunden utfor butikk èn gang,da sammen med en større hund jeg hadde med,og da sprang jeg rett til kassen og kjøpte meg snus mens jeg kikket på Zara & Bella heletiden igjennom vinduet. Bare av det hadde jeg hjertet i halsen :P Jeg er livredd for at noen skal ta henne.

Da jeg var yngre og passet hunder,så gikk vi på godtebutikken rett som det var,og bandt hunden utfor,det var aldri snakk om at noen kunne stikke av med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fryktelig. Mine to første hunder fikk beskjed om å "Vente pent" uten bånd, de. Det hender vi binder våre på terrassen til kebaben her nede i bøgda. Da setter vi Fibi ytterst og du er dust om du prøver å gå bort til tre hunder, hvorav en ser gal ut. Neida, kommer det lyd fra dem, springer jeg ut. Folk må da få sette seg på terrassen der i fred. Som regel går en inn, mens den andre holder hundene. Går aldri ned der uten Ia. Tre hunder på et menneske, funker best i skauen.

Håper hun får igjen hunden sin. Man skulle kunnet stole på folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI bundet Leja utenfor butikken alene. Aldri. Nettopp fordi hun er en liten hund som mange gjerne kunne tenke å eie eller selge som veskehund. Hun er et lett og fristende "bytte" i så måte. Det er klart dette er veldig trist for eieren, men jeg stoler virkelig ikke nok på folk til å ha kunnet gjøre det samme. Håper hunden blir funnet i god behold og at vedkommende som tok den får en skikkelig smekk, for det er virkelig ikke ok å stjele tlfeldige hunder på gata!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI bundet Leja utenfor butikken alene. Aldri. Nettopp fordi hun er en liten hund som mange gjerne kunne tenke å eie eller selge som veskehund. Hun er et lett og fristende "bytte" i så måte. Det er klart dette er veldig trist for eieren, men jeg stoler virkelig ikke nok på folk til å ha kunnet gjøre det samme. Håper hunden blir funnet i god behold og at vedkommende som tok den får en skikkelig smekk, for det er virkelig ikke ok å stjele tlfeldige hunder på gata!

Samme grunnene som du ikke gjør det, er samme grunnene til at jeg ikke gjør det. Mange som stjeler for å avle på dem og, da får de jo flere veskehunder å selge.

Jeg har bundet Blondie utenfor en butikk en gang. Det var langt ute på landet, på en tid på døgnet med lite folk ute (formiddag på en hverdag) og jeg løp rett inn og ut igjen, skulle bare kjøpe en ting jeg hadde glemt til middagen og hadde kommet med bussen. Bandt Blondie fast på en avansert måte, så folk måtte bruke tid for å løsne henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper virkelig hunden kommer til rette igjen.

Jeg har aldri bindt noen av hundene utenfor en butikk. Turbo er den eneste som tidligere lå løs utenfor kiosker o.l dersom jeg skulle inn men da hadde jeg alltid øye på han og jeg visste at dersom noen kom bort til han så kom han inn til meg og sa ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :(

Jeg har bundet Tesh utenfor et par ganger på nærbutikken her, ingen tør å gå bort til henne uansett og om noen prøver seg så kan du banne på at Tesh er uenig i akkurat det.

Da har det vært snakk om rett inn og rett ut, og jeg ser henne hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at bikkjene til enkelte av dere vil bjeffe/knurre osv, men det er folk som da kan finne på å skade hundene deres, sparke, slå, kaste stein osv. Selv forstår jeg ikke at folk tør etterlate hundene uten tilsyn på den måten. Det er alt for mange som ikke respekterer andres eiendom og eiendeler (hund inkludert), så den sjansen tar jeg rett og slett ikke. En annen ting er jo at det ikke er lov å binde hunden utenfor butikker ol der hvor det er naturlig at folk vil måtte passere for å komme inn i butikken.

Jeg håper hunden har det bra i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg reagerer på at frøkna virker litt for avslappa jeg. Joa, vi skal anmelde - sånn etterhvert!

Jeg ville jo fått helt panikk og kasta meg over alle aviser jeg kunne finne, radioer, facebook osv. - virkelig satt igang hele bøttebaletten.

Joda, trist at Gizmo forsvant og fint at vi har bilder, vi skal anmelde....

I andre sånne settinger så er det jo full balluba med dusør, alle aviser osv. - rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at frøkna virker litt for avslappa jeg. Joa, vi skal anmelde - sånn etterhvert!

Jeg ville jo fått helt panikk og kasta meg over alle aviser jeg kunne finne, radioer, facebook osv. - virkelig satt igang hele bøttebaletten.

Joda, trist at Gizmo forsvant og fint at vi har bilder, vi skal anmelde....

I andre sånne settinger så er det jo full balluba med dusør, alle aviser osv. - rart

Tenkte det samme! At en av hundene mine blir stjålet fra meg må være et av mine verste mareritt, så jeg hadde snudd alle omgivelser på hodet for å finne bikkja om det samme skjedde meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har da bundet hunder utenfor butikker i mange ti-år. Jeg husker det fra da jeg var liten, det sto liksom alltid en eller annen hund utenfor og ventet med blikket mot døra til butikken.

Jeg var liten på 70-tallet, så det at folk binder hunden utenfor er altså ikke noe nytt :-) Men man hørte aldri om noe tyverier av hunder da.

Men det er vel først nå de senere årene at tyveriene av hunder har begynt å skje, spesielt de små hundene som er så populære nå.

Det er likevel toppen av frekkhet altså, å stjele en annen persons hund på den måten...! Men det er jo å regne som en verdisak, disse miniatyrhundene. De selges for godt over 10.000 kroner, både voksne og valper, så stjeler man en sånn, kan man regne med å tjene en del på å selge den igjen. Frekke f....!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Sande er det alltid en eller flere hunder utenfor butikken. Ikke rett ved inngangen, men på et skjermet og godt egnet område. Selv ber jeg hundene om å bli liggende (ikke bundet) et stykke unna butikken, bak en bygning der ingen går forbi/ser dem. Dessuten er de så og si alltid 3 hunder sammen, noe jeg tror gjør det litt vanskeligere å stjele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Her i Sande er det alltid en eller flere hunder utenfor butikken. Ikke rett ved inngangen, men på et skjermet og godt egnet område. Selv ber jeg hundene om å bli liggende (ikke bundet) et stykke unna butikken, bak en bygning der ingen går forbi/ser dem. Dessuten er de så og si alltid 3 hunder sammen, noe jeg tror gjør det litt vanskeligere å stjele.

Altså - jeg binder jo mine utenfor kiosken jeg også, om jeg må inn der - men ingen gidder å stjele en halvtam belger på speed, og når bulldoggen parkeres omtrent under han så er det liksom ikke noen fare for at de prøver å stjele henne heller. (dessuten så hadde jeg hørt det, hun vil ikke stjeles fra mamma'n sin henner, den blir ikke med hvem som helst for å si det sånn *ler* - og hun er ikke redd for å snakke høyt om det heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI bundet Leja utenfor butikken alene. Aldri. Nettopp fordi hun er en liten hund som mange gjerne kunne tenke å eie eller selge som veskehund. Hun er et lett og fristende "bytte" i så måte. Det er klart dette er veldig trist for eieren, men jeg stoler virkelig ikke nok på folk til å ha kunnet gjøre det samme. Håper hunden blir funnet i god behold og at vedkommende som tok den får en skikkelig smekk, for det er virkelig ikke ok å stjele tlfeldige hunder på gata!

heelt enig med deg! Mange som stjeler og tar med seg ut av landet for å selge dem.. :( alt for trist, og dumt man ikke kan stole på folk :( Og jeg hadde hvertfall ikke turt å binde ut hunden min i Oslo :o det er egentlig rent galskap! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også forskjell på bikkjene, som belgerpia er inne på. Chessea har jeg bundet utfor butikken på Fjellhamar et par ganger, da jeg har gått forbi mens vi har vært på tur. Jeg er ikke så redd for at noen tar henne, egentlig. Men Leja er av en rase som er lett omsettelig, det samme med hunden det handler om her. Og da er det desto mer skummelt å gå fra den!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Reagerer mest på at de faktisk har bilde av vedkommende som stjal hunden, men har sladdet ansiktet.

At småhunder blir stjålet er dessverre ikke noe nytt, men håper kvinnen blir tatt og hunden kommer tilrette i god behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg faktisk overrasket. Hadde ikke trodd den ville komme tilbake, pessimist som jeg er. Kanskje dama planla det hele for å bli kjendis :D

Og lijenta, det er jo ganske naturlig. Lettere å stjele små hunder, blir ikke like godt sett, og de er ikke like "skumle". De er lettere å selge videre for høye priser til rosajenter som vil ha veskehund, eller avle på for så å selge avkommene til samme målgruppe for en skyhøy pris.

Vet om ei jente i nærmiljøet mitt som kjøpe seg en chihuahuavalp over nett, som selvfølgelig var heelt renraset og supernusselig.

Hunden vokste opp til å se ut som en blanding av en forvokst gårdshund og rotte, og du måtte gått rundt med diger bag for å ha sjans til å kalle den veskehund. Gneldrete liten skapning også.

Jenta omplasserte den bort for ikke så lenge siden, til er litt ordentligere hjem. Vups, 35000 kroner ut av vinduet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta omplasserte den bort for ikke så lenge siden, til er litt ordentligere hjem. Vups, 35000 kroner ut av vinduet :)

Du kødder...? Mener du at denne jenta hadde betalt 35.000 spenn for noe uten stamtavle...!??

Folk er jo gale! :blink:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...