Gå til innhold
Hundesonen.no

Baggen trekkbelte - til løping


Guest Ulla-Britt
 Share

Recommended Posts

Guest Ulla-Britt

Jeg begynner å få en unødvendig stor samling trekkbelter, men jeg har fortsatt ikke funnet det ultimate til løping og skigåing. Har noen som fungerer helt fint til gåturer, men så fort jeg begynner å løpe (eller tar på spandexen :bananas: ), har jeg det langt oppå ryggen. De få som virkelig sitter, de enten gnager eller har skummel festeløsning, og det er ikke så mye bedre. Føler mange belter er laget for mennesker med litt større kropp enn den jeg fikk.

Er virkelig Baggen så fantastisk at det sitter der det skal på hoftene (med stropper evt) uten å gnage i både opp- og nedoverbakker? Selv til relativt små mennesker med glatte løpeklær og rykk-og-napp-hund? Eller finnes det et annet belte der ute som er supert til løping, og som har en idiotsikker festemekanisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg er i hvertfall fornøyd. Har litt ekstrautstyr til baggen. Det som kan være negativt er at det ruver litt hvis du skal ha noe annet hengende der også. Jeg bruker baggen villmark med stropper til beina og 2x strikk i beltet og to meter band. Men jeg er nok på minstemålet når det gjelder omkretsen rundt hoften for at det skal sitte godt. Bruker 36 i klær. Vil også se på http://www.non-stopd...ort-trekkbelte2 syntes altid den har sett teit ut på bilde men så den på ei som helt sikkert var litt mindre enn meg og som har trekkhunder og den satt støpt. Er jo ikke så mye ekstrautstyr her da.

Edit: legger til baggen link fra Sverigen http://www.baggen.se/sv/index.html masse ekstrautstyr finnes

Baggen Norge har kjempeservise så jeg regner med at du kan få alt ekstra utstyret du vil ha via han http://baggen.no/

PS! det er jo ferie tid nå så ting kan sikkert ta litt tid, men jeg handlet fra han og var kjempefornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg er i hvertfall fornøyd. Har litt ekstrautstyr til baggen. Det som kan være negativt er at det ruver litt hvis du skal ha noe annet hengende der også. Jeg bruker baggen villmark med stropper til beina og 2x strikk i beltet og to meter band. Men jeg er nok på minstemålet når det gjelder omkretsen rundt hoften for at det skal sitte godt. Bruker 36 i klær. Vil også se på http://www.non-stopd...ort-trekkbelte2 syntes altid den har sett teit ut på bilde men så den på ei som helt sikkert var litt mindre enn meg og som har trekkhunder og den satt støpt. Er jo ikke så mye ekstrautstyr her da.

Jeg har den non-stop greia - og det sitter greit og er ok å ha på seg - i alle fall for meg som ikke har hunder som trekker noe veldig. Dog så har det festeanordningen fra ******* - sånne kroker er fullstendig ubrukelige og jeg føler at det lett blir en hat greie. Når jeg blir rik, eller får en tusenlapp til overs så skal jeg kjøpe meg ett ordentlig baggebelte med tilbehør, for jeg kjenner at jeg trenger noe hvor bånda sitter fast selv om bikkjene ikke er i full trekkmodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den non-stop greia - og det sitter greit og er ok å ha på seg - i alle fall for meg som ikke har hunder som trekker noe veldig. Dog så har det festeanordningen fra ******* - sånne kroker er fullstendig ubrukelige og jeg føler at det lett blir en hat greie. Når jeg blir rik, eller får en tusenlapp til overs så skal jeg kjøpe meg ett ordentlig baggebelte med tilbehør, for jeg kjenner at jeg trenger noe hvor bånda sitter fast selv om bikkjene ikke er i full trekkmodus.

Jeg har også det belte og er egentlig super fornøyd med det utenom den j**** festeanordningen! Når hundene ikke trekker så detter båndet av det feste, men utenom det så er det et topp belte! Godt å ha på og ikke noe ubehag når hundene trekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Baggen-belte og syntes det sitter ganske godt, det sklir litt om man ikke har på stroppene. Med derimot, så sitter det godt der det skal, men stroppene er jo to helt vanlige remmer som går mellom beina og jeg syntes personlig at jeg ser litt rar ut der jeg har to stk stropper over rumpa, minner om sånn skikkelig redningsvest jeg hadde når jeg var barn. Dog er det utrolig nok ikke ukomfortabelt etter min mening, selvom jeg føler meg som et barn :P

Det du evt. må sjekke som lijenta nevner, er jo at lengden rundt hofta er grei for deg, og da er det jo bare å prøve som er tingen. Min favoritt ting med dette beltet er at det er demping rundt hele hofta, og en festeordning som gjør at hunden sitter fast selvom båndet blir slakt, og det er lett å løse ut om det skulle være noe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har den non-stop greia - og det sitter greit og er ok å ha på seg - i alle fall for meg som ikke har hunder som trekker noe veldig. Dog så har det festeanordningen fra ******* - sånne kroker er fullstendig ubrukelige og jeg føler at det lett blir en hat greie. Når jeg blir rik, eller får en tusenlapp til overs så skal jeg kjøpe meg ett ordentlig baggebelte med tilbehør, for jeg kjenner at jeg trenger noe hvor bånda sitter fast selv om bikkjene ikke er i full trekkmodus.

Den overasket meg for hu jeg snakker om har to vorstehhunder og vært i eliten i Norge og hun var fornøyd så dem trekker. Ja ser den med festeanordningen den er fnok for hunder som trekker hele tiden. Men også god å ha i nedover bakker på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den overasket meg for hu jeg snakker om har to vorstehhunder og vært i eliten i Norge og hun var fornøyd så dem trekker. Ja ser den med festeanordningen den er fnok for hunder som trekker hele tiden. Men også god å ha i nedover bakker på ski.

Det er også påbudt med slike kroker i konkurranse sammenheng, ihvertfall hvis de ikke har endret regelen siden ifjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor fan av baggenbeltet, men syns det blir for stort, klumpete, og i veien når jeg skal jogge. Det er jo massevis av stropper og dingser og ting som henger og slenger og flapper og irriterer meg når jeg løper :lol: Vurderer derfor nonstop-trusa til tempoturer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Baggens belte skled veldig opp uten stropper (jeg har heller ikke voldsomt mye former) og "gnog" i skrittet med stroppene på. I tillegg ble det for klumpete og stort. Ellers var det behagelig trekkmessig. Nå er jeg veldig fornøyd med Zero DCsitt trekkbelte, det sklir også litt opp uten stropper, men sitter bedre med, i tillegg er det bredere i ryggen, og gir meg god støtte i en slafsete rygg. Stroppene er festet på en litt annen måte enn på baggen, også er de litt polstret. Dette med belter er veldig forskjellig har jeg funnet ut, men etter å ha ha hatt 5 forskjellige, så var det dette fra Zero jeg har endt opp med som favoritt :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme.. Hva kostet beltet i norske kroner? :)

Kanskje det hadde gått ann å bruke stroppene fra det beltet til baggenbeltet? *studere bilder*

Ellers har jeg vurdert å lage mine egne stropper.. Burde jo være fort gjort med 4 små slike kobbel-henker, og noe slags tråd som ikke gnager så fælt, eventuelt noe med polstring. *spekulere*

Har aldri tenkt tanken på å bestille stropper fra baggen, de ser så vonde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr baggen og må bruke det med strammingen rundt hoftene nederst for ellers sklir det opp og blir ubehagelig.

Samme her, har det rett nedenfor hoftebeina, og strammer til så hardt jeg klarer *ler* Da sitter det sånn høvelig, med litt hjelp av mine 3g med magefett og utstikkende hoftebein :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Den overasket meg for hu jeg snakker om har to vorstehhunder og vært i eliten i Norge og hun var fornøyd så dem trekker. Ja ser den med festeanordningen den er fnok for hunder som trekker hele tiden. Men også god å ha i nedover bakker på ski.

Ja altså - jeg synes beltet/trusa (ser jo så ****** ut *ler*) er veldig behagelig, ikke noe gnæg fra stropper eller noe, lett å tilpasse størrelse osv. - men mine hunder trekker jo ikke - de er jo så forbanna veloppdragne (jupp, det er hat når du skal jogge med bikkjene, da kan de godt ha litt drag i lina synes jeg) - så da blir den kroken hat. Jeg har dog kjøpt meg en sånn klatretaukrok og bruker strikk som stopper på kroken, hekter bånda inn på klatredingsen og trer på kroken og da går den ikke noe sted og så klirrer vi oss avgårde :)

Jeg er stor fan av baggenbeltet, men syns det blir for stort, klumpete, og i veien når jeg skal jogge. Det er jo massevis av stropper og dingser og ting som henger og slenger og flapper og irriterer meg når jeg løper :lol: Vurderer derfor nonstop-trusa til tempoturer :)

Herlig navn - non-stoptrusa faktisk - og ja, det ser jo ut som noe som skal holde bleier på plass. Skikkelig ulekker sak.

Jeg syntes Baggens belte skled veldig opp uten stropper (jeg har heller ikke voldsomt mye former) og "gnog" i skrittet med stroppene på. I tillegg ble det for klumpete og stort. Ellers var det behagelig trekkmessig. Nå er jeg veldig fornøyd med Zero DCsitt trekkbelte, det sklir også litt opp uten stropper, men sitter bedre med, i tillegg er det bredere i ryggen, og gir meg god støtte i en slafsete rygg. Stroppene er festet på en litt annen måte enn på baggen, også er de litt polstret. Dette med belter er veldig forskjellig har jeg funnet ut, men etter å ha ha hatt 5 forskjellige, så var det dette fra Zero jeg har endt opp med som favoritt :-)

Stroppene på nonstopptingen gnager ikke - men det ser ikke lekkert ut med bleieholder på altså *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Belgerpia da jeg tok på meg baggen beltet feil veg så gnagde det. Altså med strammingen øverst den må hos meg ligge nederst. Da gnager ikke stroppene og da sklir ikke belte mitt oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken valuta har de? Tjekkisk? Har du handlet fra denne siden?

Lurer på det samme.. Hva kostet beltet i norske kroner? :)

Kanskje det hadde gått ann å bruke stroppene fra det beltet til baggenbeltet? *studere bilder*

Ellers har jeg vurdert å lage mine egne stropper.. Burde jo være fort gjort med 4 små slike kobbel-henker, og noe slags tråd som ikke gnager så fælt, eventuelt noe med polstring. *spekulere*

Har aldri tenkt tanken på å bestille stropper fra baggen, de ser så vonde ut!

Først av alt så har Zero helt andre type stramming enn baggen på sine stropper. Og å kjøpe et nytt belte for å bare bruke stroppene tror jeg blir dyr. Ei venninne er forhandler for Kobuk/Godbiten.no så jeg kjøpte fra henne. Godbiten.no er her :http://www.godbiten....&category_id=36

Ellers har jeg bestillt varer fra tsjekkia før, og det har gått fint fint. Den tsjekkiske valutaen var slettes ikke ille i forhold til mye annet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt så har Zero helt andre type stramming enn baggen på sine stropper. Og å kjøpe et nytt belte for å bare bruke stroppene tror jeg blir dyr. Ei venninne er forhandler for Kobuk/Godbiten.no så jeg kjøpte fra henne. Godbiten.no er her :http://www.godbiten....&category_id=36

Ellers har jeg bestillt varer fra tsjekkia før, og det har gått fint fint. Den tsjekkiske valutaen var slettes ikke ille i forhold til mye annet :-)

Tenkte kanskje de solgte dem løse som baggen gjør, men da vet man det. Får ta meg en tur på biltema og jula for å se om jeg finner noe jeg kan tre noe slags polstring utenpå og feste slike små ting som er på slutten av et hundekobbel i hver ende på hver stropp. Det burde vel holde ganske bra ser jeg for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Jeg er i hvertfall fornøyd. Har litt ekstrautstyr til baggen. Det som kan være negativt er at det ruver litt hvis du skal ha noe annet hengende der også. Jeg bruker baggen villmark med stropper til beina og 2x strikk i beltet og to meter band. Men jeg er nok på minstemålet når det gjelder omkretsen rundt hoften for at det skal sitte godt. Bruker 36 i klær. Vil også se på http://www.non-stopd...ort-trekkbelte2 syntes altid den har sett teit ut på bilde men så den på ei som helt sikkert var litt mindre enn meg og som har trekkhunder og den satt støpt. Er jo ikke så mye ekstrautstyr her da.

Edit: legger til baggen link fra Sverigen http://www.baggen.se/sv/index.html masse ekstrautstyr finnes

Baggen Norge har kjempeservise så jeg regner med at du kan få alt ekstra utstyret du vil ha via han http://baggen.no/

PS! det er jo ferie tid nå så ting kan sikkert ta litt tid, men jeg handlet fra han og var kjempefornøyd

Takk for linker!

Nonstop-trusa har jeg, og hadde det ikke vært for den helvetes kroken, så hadde jeg elsket den.

Jeg er stor fan av baggenbeltet, men syns det blir for stort, klumpete, og i veien når jeg skal jogge. Det er jo massevis av stropper og dingser og ting som henger og slenger og flapper og irriterer meg når jeg løper :lol: Vurderer derfor nonstop-trusa til tempoturer :)

Æsj. Det jeg var litt redd for. At det skal være nok et funker-bedre-til-gå-turer-belte.

Nonstop-trusa er helt super, egentlig. Når jeg løper verken trenger eller ønsker jeg masse dill. Demping kan man jo ha i båndet, og trusa er så liten og lett at man fint kan ha drikkebelte over til de lengre turene. Til jul ønsker jeg meg at Non-stop lager en versjon for oss vanlig dødelige også, som ikke har hunder som løper jevnt med stram strikk forbi alt av hindringer.

Jeg syntes Baggens belte skled veldig opp uten stropper (jeg har heller ikke voldsomt mye former) og "gnog" i skrittet med stroppene på. I tillegg ble det for klumpete og stort. Ellers var det behagelig trekkmessig. Nå er jeg veldig fornøyd med Zero DCsitt trekkbelte, det sklir også litt opp uten stropper, men sitter bedre med, i tillegg er det bredere i ryggen, og gir meg god støtte i en slafsete rygg. Stroppene er festet på en litt annen måte enn på baggen, også er de litt polstret. Dette med belter er veldig forskjellig har jeg funnet ut, men etter å ha ha hatt 5 forskjellige, så var det dette fra Zero jeg har endt opp med som favoritt :-)

Det så heller ikke dumt ut, gitt. Absolutt et alternativ. Takk for tips :)

Ja altså - jeg synes beltet/trusa (ser jo så ****** ut *ler*) er veldig behagelig, ikke noe gnæg fra stropper eller noe, lett å tilpasse størrelse osv. - men mine hunder trekker jo ikke - de er jo så forbanna veloppdragne (jupp, det er hat når du skal jogge med bikkjene, da kan de godt ha litt drag i lina synes jeg) - så da blir den kroken hat. Jeg har dog kjøpt meg en sånn klatretaukrok og bruker strikk som stopper på kroken, hekter bånda inn på klatredingsen og trer på kroken og da går den ikke noe sted og så klirrer vi oss avgårde :)

Herregud. Jeg har vært inne på tanken på å prøve å lage en festeordning selv, men tenkte ikke på å tre en karabinkrok på tauverket. Kanskje det kan løse hele problemet. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Jeg syntes Baggens belte skled veldig opp uten stropper (jeg har heller ikke voldsomt mye former) og "gnog" i skrittet med stroppene på. I tillegg ble det for klumpete og stort. Ellers var det behagelig trekkmessig. Nå er jeg veldig fornøyd med Zero DCsitt trekkbelte, det sklir også litt opp uten stropper, men sitter bedre med, i tillegg er det bredere i ryggen, og gir meg god støtte i en slafsete rygg. Stroppene er festet på en litt annen måte enn på baggen, også er de litt polstret. Dette med belter er veldig forskjellig har jeg funnet ut, men etter å ha ha hatt 5 forskjellige, så var det dette fra Zero jeg har endt opp med som favoritt :-)

Har du bestilt derfra? Hva slags kurs er summen i? Hvis det var tsjekkiske penger så kostet beltet 7 nkr og det vil jeg tro var litt feil :) Akkurat slik belte jeg har lett etter. Liker at det har "krokene" på siden og så en strikk eller bånd mellom disse krokene og så trekkbåndet. Innbiller meg at jeg får mindre vondt i ryggen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Syntes i grunnen baggen beltet blir bedre ved mer bruk. Det var stivt og veldig klumpete i starten men nå er det bare litt klumpete Har villmark og har endt opp med litt ekstra utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Syntes i grunnen baggen beltet blir bedre ved mer bruk. Det var stivt og veldig klumpete i starten men nå er det bare litt klumpete Har villmark og har endt opp med litt ekstra utstyr.

Hvordan synes du det er å løpe uten rumpetaska, men med stroppene? Er stroppene veldig i veien rundt beina?

Er det båndet som følger med ok? Eller anbefaller dere å kjøpe en med mer strikk i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har brukt x1 eller x2 kommer ann på størrelsen på hunden og trekkviljen eller også rykk og napp. Hos meg så har det stort sett vært klar ferdig trekk og brukt da x2. Bandene rundt beina når jeg kjenner dem er de gjerne for stramme, enkle å justere ut bittelit for så å løpe videre. Beltet uten veske har holdt seg godt på plass når jeg fant ut at beltet måtte på med spennefestet nedover(dårlig forklart) men håper du forstår. Ogs ble beltet godt å bruke først når jeg hadde brukt det en stund så det ikke var så klumpete og stivt. Har to av de båndene som går fra beltet og ut til hunden og dem har jeg brukt mye. Har aldri brukt annet enn strikken som ligger i beltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes i grunnen baggen beltet blir bedre ved mer bruk. Det var stivt og veldig klumpete i starten men nå er det bare litt klumpete Har villmark og har endt opp med litt ekstra utstyr.

Hvordan synes du det er å løpe uten rumpetaska, men med stroppene? Er stroppene veldig i veien rundt beina?

Er det båndet som følger med ok? Eller anbefaller dere å kjøpe en med mer strikk i?

Siden jeg selger beltene så har jeg også fått en god del tilbakemeldinger på at det blir bare bedre og bedre etter hvert som det blir brukt en del. Det er også min erfaring. Båndet/leietauet som er med har jeg ingenting å klage på annet enn at det kan være for langt for enkelte. Det er jo veldig avhengig av hva du skal bruke det til og hvor langt forran du vil ha hundene. For min del så fungerer det greit men jeg velger kortere bånd til turene rundt i "byggefeltet" her. x1 eller x2 er ikke alltid lett å velge men jeg bruker x2 på mine og der er det kun den minste som drar skikkelig og hun er 26kg. Heldigvis er det enkelt og ikke dyrt å bytte strikk hvis den du kjøper er for stram eller slakk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...