Gå til innhold
Hundesonen.no

Leker forbeholdt trening


Puttiva
 Share

Recommended Posts

Burde man ha noen leker som er kun forbeholdt trening, som de ikke får tilgang til utenom treningen (som dermed kanskje gjør dem ekstra stas?), eller bør alt være fritt fram? Vil en leke som er ofte tilgjengelig til å leke med på eget initiativ være like populær som en leke kun forbeholdt enkelte anledninger? Hva gjør dere, og hva føler dere funker best? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Her i huset eller rettere sakt Border Collien som bodde her hun er tur og kose hund. Hun har leker som hun hiver rundt og vil at vi skal hive for henne. Strihårete Vorsteh hun bare makulerer leker så hun får leker når jeg bestemmer. Som for eks. en leke jeg kan hive avgårde og hun skal finne og komme tilbake til meg. Hun har bare gnagebein tilgjengelig. Ellers blir leker brukt som belønning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi altfor mange leker til Leo.. Men vi har 2 stk som er forneholdt trenng, vi prøver å få lært inn lek som bellønning, og her er det en mini pipeleke som er lett å putte i lomma, gjemme i hånda som virkelig er en slager, tar jeg den frem får jeg fult fokus med engang :) det er den eneste som funker som bellønninng av lekene, det har nok sammenheng med at den har han ikke tilgang til om ikke neg finner den frem, så den er litt super spennende ;)

Edit: vi tar bort noen leker og finnner frem noen andre med jevne mellomrom, om ikke blir de bare kjedelige i lengden synes Leo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egne belønningsleker, men det varierer hvem av de som funker best (stort sett draleker av varierende sort, helst med pip). Andre leker har han stort sett tilgjengelig (mest bamser, og et par avdankete draleker) :) Jeg merker at han blir veldig lett gira på lekene han ikke får se så ofte, så for oss er det veldig greit, siden han tidvis er vanskelig å belønne på andre måter, pluss at leker er supert på å få opp intensitet og iver! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje én leke liggende fremme som ikke brukes til trening, det er en stooor tøybulldog. Baller, bitepølser, pipedyr, biteskinn og annet stasj er kun forbeholdt trening. Men nå har jeg en voksen hund. Det blir kanskje litt annerledes med en liten valp med tannkløe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen leker som bare brukes til trening (biteskinn, wubba kong og noen draleker), også har hun en haug med leker som hun har fri tilgang til. Noen av lekene er mer populære enn andre, men hun er såpass giret på å jobbe og leke, at jeg kan bruke alle lekene i trening om jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har diverse tomme margben, pløseballer, kosedyr tomme for fluff og halvspiste baller osv de kan leke med inne. Minsten makulerer ALT, så han får klare seg med det innendørs.

Utendørs bruker vi frisbee, draleker og 'spesiell' ball som blir lagt bort når vi kommer inn. Veldig stas :)

Så ja, hvertfall for mine funker det å ha visse leker som er forbeholdt trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi har ingen leker fremme. Leker er bare for treninger. Har ikke noen spesielle leker, for jeg må ofte kjøpe nye da det ofte går litt vilt for seg når vi leker :lol: samme hva jeg bruker er de uansett driiiit kule for mine hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hunden. Hvor interessert den er i leker, og hvordan den jobber for de på trening. Dersom tilgang til leker i hverdagen gjør at hunden yter mindre for lekene på trening, hadde jeg fjernet leker helt, og bare hatt tyggebein etc som "innesyssler".

Her skiller jeg på hverdagsleker og treningsleker av praktiske årsaker. Som at treningslekene ligger alltid i bilen, og at jeg ikke har planer om å få de ødelagt (de er gjerne noe dyrere enn innelekene). Ellers har det ingen betydning, da mine leker iherdig med det jeg leker med. Om det er en metallskrue, en pinne eller en leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...