Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsvarsspray


edlitam
 Share

Recommended Posts

Fant noe på finn.no jeg syns var litt spesielt

"Sprayen er nyttig til selvforsvar for deg og hunden din og til å

stanse hunder som sloss,angriper din hund, eller husdyra dine.

Etter en dusj med sprayen Dog Defens vil den få en kraftig irritasjon

i øynene og i snuten.Hunden vil begynne å nyse kraftig og trekke seg unna.

Bodyguard forsvarspray ( hundespray ) kan alle kjøpe til selvforsvar.

En angripende hund som kommer mot deg vil reagere på

lyden og duften når du sprayer den.Rekkveidde ca 3 meter. "

Hva syns dere om dette, burde vi alle gå rundt med en spray vi kan spraye på hunder hvis de skulle angripe. Nå har ikke jeg en spesielt liten hund, men hva gjør man hvis hunden blir angrepet?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg har opplevd at en hund har gått skikkelig til angrep, så jeg kan liksom ikke snakke av erfaring, men hva pleier man å gjøre? Personlig liker jeg ikke effekten de beskriver. Hvor lenge varer denne irritasjonen? Hvordan blir hunden som har angrepet etterpå? Ja, jeg vil gjerne beskytte min hund, spesiellt hvis den er liten, så kanskje det er en ide... Men liker ikke tanken så godt som jeg kanskje burde før jeg hadde kjøpt en spray som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsvars spray på nøkkelknippet. (ikke samme type som her) Dette er som en trygghet for meg hvis det skulle skje et alvorlig angrep mot min hund. Men den er jo også kjekk for min egen del hvis en skummel mann skulle angripe. (lite sannsynlig men) Jeg er ikke paranoid, eller tenker så mye på dette, men det er ganske greit for min del å vite at jeg har ihvertfall noe jeg kan prøve å gjøre hvis noe ille skjer og jeg er alene. Ville jo ikke brukt den med en gang for hva som helst, men det måtte ha vært fare for store skader/liv for hunden min. Det er nok meget stor sannsynlighet for at jeg aldri kommer til å få bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan kanskje til og med bare føle seg tryggere med den, noe som kan ha effekt på om en hund angriper eller ikke også. At man vet at man har noe som kan hjelpe i steden for å stå der og føle panikken komme.

Så lenge de som går med den ikke er trigger-happy så hadde jeg ikke hatt noe imot at noen andre har sprayen. Kanskje jeg burde få meg en mot skumle menn jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg har opplevd at en hund har gått skikkelig til angrep, så jeg kan liksom ikke snakke av erfaring, men hva pleier man å gjøre? Personlig liker jeg ikke effekten de beskriver. Hvor lenge varer denne irritasjonen? Hvordan blir hunden som har angrepet etterpå? Ja, jeg vil gjerne beskytte min hund, spesiellt hvis den er liten, så kanskje det er en ide... Men liker ikke tanken så godt som jeg kanskje burde før jeg hadde kjøpt en spray som det.

Jeg pleier å ta hunden min inntil meg og be den andre om å kutte ut, gå bort eller lignende, mens min hund får kommando sitt ell no..

Skulle to hunder bite seg fast i hverandre, er det mest effektive å ta tak i bakbeina og løft rett opp. Når hundene minster bakkekontakt, ja da slipper de og du har noen få sekunder til å dra de fra hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta hunden min inntil meg og be den andre om å kutte ut, gå bort eller lignende, mens min hund får kommando sitt ell no..

Skulle to hunder bite seg fast i hverandre, er det mest effektive å ta tak i bakbeina og løft rett opp. Når hundene minster bakkekontakt, ja da slipper de og du har noen få sekunder til å dra de fra hverandre..

Liker å vite dette. Tusen takk! Skal huske det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å vite dette. Tusen takk! Skal huske det :)

Ved konfrotasjoner bør du se det litt an.. Møtes to løse hunder, så se det før du buser imot de, det kan trigge mer. Rop heller på hundene.. Er ene hunden i bånd, så prøv å still deg imellom hundene mens du tar ansvar og jager vekk den løse hunden.. De fleste hundene blir litt skremt hvis du sier strengt og hardt "nei" og "gå bort"..

Når de biter seg fast, må du ikke dra, da blir som regel sårene værre. Du bør heller ikke prøve å tak i halsbåndene eller ha hendene dine ved hodene, det kan bety bittskader. Løft enten bakbeina, evt slå vann over hodene, det gir deg et par sekunder på å dra de fra hverandre. Men vær da obs på at det øyeblikket er svært kort før de tar et nytt grep.

Husk også at i slike situasjoner er det oftes bedre å være hard og få skilt de istedenfor å være "snill". Så får du bare tak i en hale, ja da tar du tak i halen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved konfrotasjoner bør du se det litt an.. Møtes to løse hunder, så se det før du buser imot de, det kan trigge mer. Rop heller på hundene.. Er ene hunden i bånd, så prøv å still deg imellom hundene mens du tar ansvar og jager vekk den løse hunden.. De fleste hundene blir litt skremt hvis du sier strengt og hardt "nei" og "gå bort"..

Når de biter seg fast, må du ikke dra, da blir som regel sårene værre. Du bør heller ikke prøve å tak i halsbåndene eller ha hendene dine ved hodene, det kan bety bittskader. Løft enten bakbeina, evt slå vann over hodene, det gir deg et par sekunder på å dra de fra hverandre. Men vær da obs på at det øyeblikket er svært kort før de tar et nytt grep.

Husk også at i slike situasjoner er det oftes bedre å være hard og få skilt de istedenfor å være "snill". Så får du bare tak i en hale, ja da tar du tak i halen ;)

Jeg tror at dersom det skjer med min hund så kommer nok forsvarsinstinkter på plass. Er fint å vite teknikker som dette så jeg ikke gjør ting værre. Jeg liker å tro at jeg ganske rolig, så å være tidlig på avtrekkeren er ikke noe jeg gjør. Tenker at hvis man forutser en atferd så er sjansen større for å trigge nettopp den atferden, så prøver å holde meg nøytral, men på vakt. Det som er fint med å vite dette er at hvis jeg kommer opp i situasjonen så kan jeg gjøre det mest effektive fortest mulig dersom det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dersom det skjer med min hund så kommer nok forsvarsinstinkter på plass. Liker å vite teknikker som dette så jeg ikke gjør ting værre. Jeg liker å tenke på meg selv som ganske rolig, så å være tidlig på avtrekkeren er ikke noe jeg gjør. Tenker at hvis man forutser en atferd så er sjansen større for å trigge nettopp den atferden, så prøver å holde meg nøytral, men på vakt. Det som er fint med å vite dette er at hvis jeg kommer opp i situasjonen så kan jeg gjøre det mest effektive fortest mulig dersom det trengs :)

Jeg har hatt og har hunder som ikke bør hilse for å si det sånn :P Så jeg er på vakt, jeg forholder meg rolig ja, men ber de også om å gå pent inntil meg. Ser jeg de begynner å tøffe seg, så får de beskjed om å kutte ut.. Ved å ta det i en tidlig stadie, så er det lettere å unngå at det ekskalerer. Det er i slike tilfeller det er kjekt med litt lederskap og lydighet ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt og har hunder som ikke bør hilse for å si det sånn :P Så jeg er på vakt, jeg forholder meg rolig ja, men ber de også om å gå pent inntil meg. Ser jeg de begynner å tøffe seg, så får de beskjed om å kutte ut.. Ved å ta det i en tidlig stadie, så er det lettere å unngå at det ekskalerer. Det er i slike tilfeller det er kjekt med litt lederskap og lydighet ;) hehe

Ja, det tror jeg også på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at en fuglehund ville gå i kamp med min lille ccpp.

Min hund stod bundet bak meg, så hadde begge hendene fri.

Fuglehunden kom løpende mot oss, stod og ventet til den var nært nok, tok så tak i nakken på den og stoppet angrepet ved å løfte han opp etter nakkeskinnet. Den fintet meg istedenfor, så jeg fikk et lite blåmerke på låret etter en hjørnetann. Den kunne prøvd å bite meg skikkelig, da hadde jeg gått til angrep på den...

Har mange ganger i etterkant lurt på om det hadde gått like smertefritt om jeg også hadde hatt båndet til min hund i hånden...

Løse hunder som ikke lar oss være i fred, er det verste jeg opplever på tur.

Sent fra min iPad ved bruk av Tapatalk HD ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute for 2 skikkelige bikkje kamper, men da gikk min X mellom de, det er DOG ikke anbefalt, men alternative hadde vel vært en død hund er jeg redd! om den sprayen vil ha noen effekt skulle vært morro og vite egentlig, SPM er jo om det er godkjent for den slags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv lurt på om dette hadde funket på hund i kampmodus, men har sett de bruke pepperspray mot isbjørner og det har fungert veldig effektivt. (bare det å spraye i lufta et stykke unna, så snyser de og får reaksjon og løper vekk) Hunder har jo også god luktesans. Men tror jeg ville vært et greit alternativ hvis man ikke har vannslanger og andre ting man kan bruke. Jeg er nok den typen som hadde fått litt panikk om min hund hadde fått et svært beist over seg. Og sekundene gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...