Gå til innhold
Hundesonen.no

Teipen på ørene bare faller av!


vofspofs
 Share

Recommended Posts

Jeg slutter ikke før alle andre slutter.

Av den grunn, at knappører ser bedre ut og dommerene foretrekke det. :)

På lengre sikt vil det jo bare gi flere hunder med rosenører, fordi dommerne har premiert de fordi de tror de har knappører, og premierte hunder får føre genene sine videre...

EDIT: Jeg mener, til tross for at rosenører er godkjent ifølge standarden og knappører kun er å foretrekke, så virker det jo som at dere i praksis kun ønsker knappører. Hvorfor da ikke bare avle på knappører?

Endret av Hermes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lengre sikt vil det jo bare gi flere hunder med rosenører, fordi dommerne har premiert de fordi de tror de har knappører, og premierte hunder får føre genene sine videre...

Det ser ut som om det har gått så langt allerede, siden tydeligvis "alle" taper, så då må vel "alle" ha den øretypen som ikke blir foretrukket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Jeg mener, til tross for at rosenører er godkjent ifølge standarden og knappører kun er å foretrekke, så virker det jo som at dere i praksis kun ønsker knappører. Hvorfor da ikke bare avle på knappører?

Kanskje fordi man ved å kun avle på knappører utelukker mange gode hunder fra avl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi man ved å kun avle på knappører utelukker mange gode hunder fra avl?

Men det er da ingen som sier at man ikke skal avle på rosenører (det er jo tilogmed tillat etter hva jeg skjønner, bare ikke foretrukket)

Men er det da ikke bedre å være ærlig med det og la hunden ha de ørene den har? Og det er ulovlig sier NKK. Men det betyr tydeligvis ikke en dritt så lenge hunden gjør det bra på utstilling, den dagen utstilling blir så viktig for meg at jeg må manipulerer på hundene mine så legger jeg opp. Hvor skal grensa gå? Da kan vi like gjerne tillate farging av pels, snute og klør? Regulering er vel helt ok det og. Alle andre gjør det jo, så da er det jo greit! Eller hadde dere syntes det var greit at jeg putta regulering på min underbitte hund og vant det som var, eller hadde det kanskje vært litt urettferdig at en hund med en såpass stor feil gjorde det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi man ved å kun avle på knappører utelukker mange gode hunder fra avl?

Det er mye mulig. Min mening - men jeg kan ikke noe om mops - er at ører burde ha mindre å si så lenge begge deler faktisk er godkjent. Det er lett for at en slik ting kan få mye fokus, og at andre, viktigere ting, havner i bakleksa. Hvis det ikke er annet enn en ren estetisk grunn til at knappører foretrekkes, hvorfor ikke sidestille ørene i standarden? Det vil kanskje ikke forandre mye på kort sikt, da holdningene vil vedvare både hos dommere og utstillere, men man har i hvert fall åpning for å fokusere på viktigere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg undrer fortsatt på om det er meningen at øret skal bli rødt/sårt av at teipen sitter på, etter maks 2 dager.

Nei, det er en reaksjon på limet på teipen eller at teipen er for tett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...