Gå til innhold
Hundesonen.no

lange klør


Recommended Posts

En venninne og hennes samboer har overtatt en omplasseringshund. Hunden har sikkert aldri fått klippet klørne tidligere, og de var veldig lange da de fikk hunden. Hunden går på bakerste delen av potene, da klørne er så lange at de "vipper" potene opp framme. Hun spriker også veldig med "tærne"... Venninnen min har klippet dem så kort hun kan uten å klippe i nervene, men de er fortsatt veldig lange, siden nerven inni klørne har vokst seg veldig lange. Så det vi lurer på, er om det er noen måte å få klørne kortere på, eller om de bare skal fortsette å klippe dem så kort det går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er mulig å gå til veterinær, gi hunden narkose, og "blodklippe" klørne. Da klippes de helt inn, og blødningene stoppes. Aldri gjort det selv, men har hørt om det fra et eller annet sted.

Ja, det jeg eller så foreslår jeg at de feks kjøper en dremmel å sliper ned nesten hver dag så mye som de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha hunden i narkose hos vet for å få tatt de godt nok. Jeg har hatt min omplasseringshund vanlig dopet så hun sov men vi fikk ikke tatt så mye av som jrg ønsket. Så jeg sliter fortsatt med lange klør.

Men å bruke dremel er veldig lurt og fungerer fint. Men har man råd er det kjekt å få blodklipt hos vet og begynne klostell derfra. Ø

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Er sikkkert nødvendig som dere skriver, men blir bare uvel ved tanken, for må jo gjøre vondt i ettertid også om en overdriver det?

Men nerven trekker seg jo tilbake gradvis om en klipper innover, så er det ikke mulig å bare klippe litt og litt og nerven vil sakte trekke seg inn som normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nerven trekker seg jo tilbake gradvis om en klipper innover, så er det ikke mulig å bare klippe litt og litt og nerven vil sakte trekke seg inn som normalt?

Vil da tru det er ein lang prosess? Og å gå på tur med ein hund som har såpass lange klør som TS beskriver, så må det vere ekstremt ubehageleg. Og om hunden skulle klare å trakke på ei rist o.l, så er det vel fort gjort at det ryker ei klo eller to.

Så blodklipping hos veterinær er nok til det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en bisk med raskvoksende klør, og før jeg fant ut at jeg måtte klippe ham minst ukentlig så fikk han litt lang nerve i klørne (men slik jeg forstår det har jeg litt høye standarder for hvor korte klør skal være for jeg haaater gulvklikking :P ). Det har tatt ca et halvår å få nervene til å trekke seg merkbart tilbake, med veldig nøyaktig klipp 1-2 ganger i uka. Han har hvite klør, så det har vært enkelt å klippe veldig nært nerven uten å klippe feil.

Jeg stemmer for veterinær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varga hadde slik du beskriver, at hun gikk hælen. Definitivt for lange klør, men ikke urovekkende. Klipte klørne en til to ganger i uken i et par mnd samt at hun fikk jogge litt på asfalt og slipe klørne litt slik og det ble mye bedre. Nå fem mnd senere er hun helt fin. Litt lengre klør enn jeg liker, men det er min egen feil ettersom jeg har vært litt sløv på klippinga i det siste. Men er de ekstreme så er detvell like greit og dra til vet og få klipt skikkelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...